Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
[Poradnik] Krótsza 2-ka w ogarze 200/Jawce.
Autor Wiadomość
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: [Poradnik] Krótsza 2-ka w ogarze 200/Jawce.
Tak, tak, tak... Oczywiście! Wina mojego szlifa! Wpadnij do mnie, zobaczymy czy na chodź 2-gim biegu wyjedziesz na sam szczyt... Jestem pewien że w połowie drogi 1 bieg wbijesz i będziesz błagał żeby wgl. wyjechał!
I kto mieszka na równym terenie gdzie wzniesienia to max 5'. Nie zrozumieją...

U mnie góry mają pewnie od 10-50'. Są też takie, które mają pewnie więcej. W skrócie mówiąc... Na 1-wszym biegu nie da się wyjechać, i nie z powodu braku mocy! Tylko z powodu że komar dęba staje gdy normalnie siedzimy... Dopiero trzeba się lekko na baku/kierownicy kłaść żeby wgl. wyjechać! Mogę wam kiedyś zrobić kilka zdjęć takich gór. Ustawić aparat poziomicą, i zrobić zdjęcie góry od boku. Ogólnie na 3-cim biegu ciężko jest przejechać 10 kilometrów, nie omijając wszystkich gór.
Ale oczywiście! Mój szlif jest dla was wytłumaczeniem na wszystko... Powiem tyle, kto tak myśli, jest idiotą! I to jest fakt niezaprzeczalny... Jeżeli ktoś nadal stawia opór, to serdecznie zapraszam! Zmierzmy się...

A wracając do poradnika... Jak dla mnie rzecz przydatna! Do jazdy w terenie "tłuczenia się" nadaje się idealnie! Chyba że mieszka się na równinach... Lub jest się idiotą twierdzącym że to będzie złe, bo to przez mój szlif...
Co do piłowania na 2-gim biegu żeby wbić 3?? Hym... Nie miałem z tym problemu! Mój zły szlif potrafi z 1-go biegu przy połowie obrotów wbić 3-ci bieg po w miarę równym terenie, i się normalnie rozpędzać... Tak że skoro mój mega słaby i zły szlif to potrafi, to czemu niby profesionalny szlif miał by tego nie potrafić??
I jak dla mnie... 2-gi bieg jest kiepsko dobrany w ogarze 200... Jest nie co za długi... Chodź jak odwrócimy tryby, to znów jest za krótki... I moim zdaniem, idealnie było by, gdyby był po środku... Wtedy ogar 200 osiągną by pełną moc i przyspieszenie...
Ale to jest tylko moje zdanie, które jest na pewno błędne bo mój szlif...

I co do rozpędzania przy krótszej 2-ce... Jeżeli na 1 biegu nie cisnąć do oporu, tylko po stracie pełnej mocy wbić 2-gi bieg to na tym naszym 2-gim biegu łapiemy od razu maksymalna moc, i gdy ją tracimy, wbijamy 3-ci bieg i tam otrzymujemy prawie pełną moc... Można oczywiście przeciągnąć trochę na 2-gim biegu, co na dłuższą metę powoduje większe zużycie silnika, to otrzymujemy na 3-cim biegu również pełną moc... Chodź teraz mam nominalnie, czyli dłuższą dwójkę, i jak chcę naprawdę się z kimś ścigać, to i tak cisnę że tak powiem "po za skalę"...

Chodź nie, nieee... Na pewno nie mogę, bo mój szlif... I mój ogar oczywiście przez mój szlif nie może się wkręcać na duże obroty...
(04-05-2013 21:27:22)afik98 napisał(a):  A jak ktoś mieszka na terenie górzysto/równym (tak jakby).
Żeby wyjechać na asfalt muszę pokonać góre która jest na wysokości 103m n.p.m.
To mi sie takie coś wogle nie przyda ;P .

To parkuj ogara za górą. Tongue I chodź na nogach przez nią. XD
I sory że tak się trochę na was rzucam, ale z tym moim szlifem mnie już dobijacie... Nie mówię że jest lepszy od profesjonalnego, ale z ręką na sercu mogę powiedzieć, że wcale nie jest dużo gorszy... A nawet twierdzę że różnica jest praktycznie minimalna...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2013 04:30:36 przez Boszu.)
08-05-2013 04:20:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #17
RE: [Poradnik] Krótsza 2-ka w ogarze 200/Jawce.
(08-05-2013 04:20:51)Boszu napisał(a):  Tak, tak, tak... Oczywiście! Wina mojego szlifa! Wpadnij do mnie, zobaczymy czy na chodź 2-gim biegu wyjedziesz na sam szczyt... Jestem pewien że w połowie drogi 1 bieg wbijesz i będziesz błagał żeby wgl. wyjechał!
I kto mieszka na równym terenie gdzie wzniesienia to max 5'. Nie zrozumieją...

No boszu ale bez przesady, ogar 200 taki słaby nie jest żeby kondzio musiał go błagać żeby na jedynce się wspiął.

Każdy tutaj ma swoją rację, wychodzą z tego same kłótnie, jak skrócisz 2 to trzeci bieg będzie wbijany na niższej prędkości, a takie coś też za dobre nie jest...

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
08-05-2013 07:49:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:48:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 249
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 23:31:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 218
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1459
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1460
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1649
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10709
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 645
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 154
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 188
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16365
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 159
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 239
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1116

Reklama