Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szlif cylindra
Autor Wiadomość
SaltKiller Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: Szymon
Skąd: EZG i GND
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Szlif cylindra
Siema jak sprawdzić po którym szlifie cylindra jest motor ??
I czy jak się założy nieodpowiednie pierścienie na tłok (po nie tym szlifie ) czy cos może się stać??

I jak mi możecie podać średnice cylindrów: bo wiem że 50ccm to 38mm a wieksze .. np 55ccm itp.

Bardzo proszę o odpowiedż
04-02-2013 18:05:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,388
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Szlif cylindra
"ccm"? Nie słyszałem o takiej jednostce, przynajmniej w Polsce.
Sprawdzić można w bardzo prosty sposób - zmierzyć. A jak nie masz narzędzia, to w każdej szlifierni to zrobią.

Moje aukcje na Allegro / Kalkulator spalania 2T/4T
04-02-2013 18:28:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
SaltKiller Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: Szymon
Skąd: EZG i GND
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Szlif cylindra
Chodzi mi o cm3 (sześcienne) A te pierścionki mogą zaszkodzić
04-02-2013 18:48:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,469
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Szlif cylindra
ccm
centymetr sześcienny (ang. cubic centimeter) – jednostka objętości

Zwykle tak się pisze o pojemności silnika .

Ale średnice nie podaje się w ccm.

w 50 ccm masz
nominał 38mm
pierwszy szlif 38,25
drugi szlif 38,50mm
trzeci szlif 38,75
Czwarty szlif 39

Co do większych pojemności wystarczy choćby na allegro zerknąć



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
04-02-2013 18:51:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Simon za ten post.
SaltKiller Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: Szymon
Skąd: EZG i GND
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Szlif cylindra
Dzieki ci człowieku za to Big Grin
A na wszystkie tłoki 50ccm są te same pierścionki czy po tych szlifach trzeba je wymieniać na ciut większe ??
04-02-2013 18:59:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Szlif cylindra
Oczywiście, ze są inne Tongue Przy 55ccm jest tłok 40mm Smile

Łan cyl, tu stroke :F
04-02-2013 19:02:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
SaltKiller Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: Szymon
Skąd: EZG i GND
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Szlif cylindra
Ok to dzięki za odpowiedź
04-02-2013 19:18:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Szlif cylindra
(04-02-2013 18:28:09)Artur napisał(a):  w każdej szlifierni to zrobią.

Wtf ? szlifierni ?


Cytat:"ccm"? Nie słyszałem o takiej jednostce, przynajmniej w Polsce.
Skoro nie słyszałeś to wpisz sobie w google i sprawdź zanim skomentujesz kogoś. ccm. Całe allegro się roi od tytułów aukcji 60 ccm, 150 ccm i tak dalej.
Ale Arturek nie słyszał i musi napisać to. Chciałeś pokazać coś ? Chciałeś pokazać jaki to ty jesteś kozak i znawca ?

Cytat:w 50 ccm masz
nominał 38mm
pierwszy szlif 38,25
drugi szlif 38,50mm
trzeci szlif 38,75
Czwarty szlif 39

Potwierdzam to co napisane jest tutaj. Chciałbym dodać, że nominalne tłoki i cylindry (nominał czyli brak szlifu konkretnego średnica 38 mm)
W Rometach, Komarkach mają swoje oznaczenia NC, NB, NA
Gdzie teoretycznie mają one 38mm ale tak szczerze mówiąc to NC jest najmniejszy a NA największy w kategorii nominałów. Tu chodzi o wielkości rzędu 0.015 mm, ale jednak przy pasowaniu zużytego NC można zastosować nówkę NA i poprawi ona jeszcze nominał czyli "coś tam pomoże"

Warto dodać, że tłoki Rometów typu pegaz, kadet, 50T1, ogar są na szlify co właśnie 0.25 co napisał już kolega powyżej
I idzie to tak jak on napisał, ale już Chart i nowsze ogary z końca produkcji
mają tłoki co 0.50 mm czyli
Nominał 38 mm
I R1 szlif 38.5 mm
II R2 ma już 39mm
III R3 39.5 mm
IV szlifu nie widziałem i nigdy nie miałem w rękach ZMD. Ogólnie nie ma oryginałów na IV szlif.
Tutaj za IV szlif robią prywaciarskie pseudo "60" czyli 40 mm i można zrobić szlif. Tuleja jest na tyle gruba, że bez obaw można



Chciałbym jeszcze dodać, że jak ktoś chce zrobić szlif to najpierw kupuje tłok.
Idzie z tym tłokiem do zakładu gdzie robią szlify i prosi o wykonanie z pasowaniem równo 0.05 mm
Większego nie radzę robić pasowania typu 0.08-0.09. Jest to za duże pasowanie i niestety docieranie będzie nudne i nie przyniesie efektu jakiego chcemy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2013 21:14:25 przez Błażej.)
04-02-2013 21:10:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,469
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Szlif cylindra
Prywaciaze wymyślili sobie skok co 0,25 mm

ZMD miał tak
Nominał 38 mm
R1 38,50mm
R2 39mm

Dopiero potem sobie wymyślono tak jak by pod szlify. Dlatego nie da się znaleść tłoków ZMD na szlif 38,25mm ani na 38,75mm



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
04-02-2013 21:26:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Szlif cylindra
Jak to nie. Przecież starsze komarki (50t1 oraz stare motorynki, sztywniaki i żaki) miały co 0.25 mm
To były te tłoki tak zwane długie Wink
Uwierz
04-02-2013 21:31:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,469
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Szlif cylindra
(04-02-2013 21:31:40)Błażej napisał(a):  Jak to nie. Przecież starsze komarki (50t1 oraz stare motorynki, sztywniaki i żaki) miały co 0.25 mm
To były te tłoki tak zwane długie Wink
Uwierz

Rozmawiałem z pewnym miłym Panem i wytłumaczył mi delikatnie że to bzdura by Państwowe zakłady robiły tłoki na szlif co 0.25mm. Bynajmniej ja w swoich poszukiwaniach tłoka 38,75 mm napociłem się lecz nie znalazłem ZMD. Zawsze były to tłoki napisane jak wyrzej w moim poście

Bynajmniej nie zamierzasz się z nikim sprzeczać bo nie jestem rozeznany aż tak w temacie , ani nie mam nalezytego doświadczenia

Reasumując podzieliłem się tym co wiem, ale Błażej ma jednak w tych sprawach większe doświadczenie .



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2013 21:45:56 przez Simon.)
04-02-2013 21:41:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,388
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Szlif cylindra
Cytat:Skoro nie słyszałeś to wpisz sobie w google i sprawdź zanim skomentujesz kogoś. ccm. Całe allegro się roi od tytułów aukcji 60 ccm, 150 ccm i tak dalej.
Jak ktoś już wyjaśnił:
Cytat:centymetr sześcienny (ang. cubic centimeter)

Jak pod jakimiś zaborami... Własny język zanika.

Moje aukcje na Allegro / Kalkulator spalania 2T/4T
04-02-2013 21:44:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,469
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Szlif cylindra
(04-02-2013 21:44:10)Artur napisał(a):  Jak pod jakimiś zaborami... Własny język zanika.

Sklepy są nazywane po angielsku , produkty po angielsku , zanim się obejrzymy będziemy mówić po angielsku.

W sumie na upartego w Romecie można zrobić 5 szlifów Big Grin



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2013 21:54:00 przez Simon.)
04-02-2013 21:50:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,388
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Szlif cylindra
(04-02-2013 21:50:09)Simon napisał(a):  
(04-02-2013 21:44:10)Artur napisał(a):  Jak pod jakimiś zaborami... Własny język zanika.

Sklepy są nazywane po angielsku , produkty po angielsku , zanim się obejrzmymy będziemy mówić po angielsku.

A niektórzy, jak widać, się do tego przyczyniają. Rację masz, dlatego na własny język zwracać uwagę trzeba, żeby się uchował.

Moje aukcje na Allegro / Kalkulator spalania 2T/4T
04-02-2013 21:51:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skuter007 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 326
Imię: Patryk
Skąd: Leszno/Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Szlif cylindra
Artur, szczerze? Pierdzielisz tutaj że język zanika i pokazujesz jaki z Ciebie jest wielki patriota, a w podpisie w jakim języku napisałeś?
04-02-2013 22:06:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1623
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 20:21:53
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 1384
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 536
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10619
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 585
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 121
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 173
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16287
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Dzisiaj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 137
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 207
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 213
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 178
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1102
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 147
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 129

Reklama