Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
seweryn.maska Offline
naprawiacz


Liczba postów: 0
Imię: Seweryn
Skąd: Frydek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #811
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Masz fb? Jeśli nie to załóż sobie i zrób fan page na fb Wink , jeszcze lepiej jak dołączysz do grupy simsony.net na fb jeśli udostępnisz im zdj swojego charta to naprawdę będziesz miał wiele fanów Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2018 15:29:49 przez seweryn.maska.)
12-01-2018 15:28:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #812
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie bardzo wiem jak to zrobić. Z drugiej strony simsoniarze nie zbyt mnie lubią bo kiedyś śmiałem powiedzieć że silnik charta jest lepszą bazą do tuningu od silnika simsona.
12-01-2018 18:33:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo hohowski za ten post.
dawidbarganski Offline
80/3M w charcie fajnie grzeje
*


Liczba postów: 206
Imię: Dawid
Skąd: GWE
Pojazd: Romet Chart
Post: #813
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(12-01-2018 15:28:03)seweryn.maska napisał(a):  Masz fb? Jeśli nie to załóż sobie i zrób fan page na fb Wink , jeszcze lepiej jak dołączysz do grupy simsony.net na fb jeśli udostępnisz im zdj swojego charta to naprawdę będziesz miał wiele fanów Big Grin

dokładnie, projekt przyciągnął by sporą uwagę Wink
13-01-2018 00:00:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seweryn.maska Offline
naprawiacz


Liczba postów: 0
Imię: Seweryn
Skąd: Frydek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #814
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(12-01-2018 18:33:28)hohowski napisał(a):  Nie bardzo wiem jak to zrobić. Z drugiej strony simsoniarze nie zbyt mnie lubią bo kiedyś śmiałem powiedzieć że silnik charta jest lepszą bazą do tuningu od silnika simsona.

Proszę cię zrób to, a z drugiej strony łatwiej nawet założyć fb niż konto na chłopcy rometowcy Wink Jak już założyłbyś sobie te konto to fan page pomógł bym ci zrobić Big Grin
13-01-2018 02:47:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemek
Skąd: SI
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 7
Post: #815
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Obserwuję projekt od samego początku i jestem z Was dumny. 4 działające biegi w Charcie stały się faktem, a do tego ten potwór, który te 4 biegi będzie napędzał Smile Szacuneczek. Teraz tylko poprawić to co jeszcze szwankuje i koniecznie trzeba pomyśleć nad czymś, co tego potwora zatrzyma tj, porządne tarczowe hamulce Smile

PS. Kilka stron temu była mowa o odcince zapłonu. Otóż każdy tą odcinkę ma, tylko kwestia jest w tym - przy jakich obrotach. Pewnie nie wszystkie, ale na pewno część układów ma celowo ograniczone obroty maksymalne, aby w seryjnych motorkach nie dopuścić do zbyt wysokich obrotów danego silnika, co mogło by znacząco wpłynąć na jego żywotność.

citroen-XM.pl
17-01-2018 00:24:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seweryn.maska Offline
naprawiacz


Liczba postów: 0
Imię: Seweryn
Skąd: Frydek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #816
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Jeśli nie potrzebuje świateł co z mi się wydaje że to troche głupota Tongue , to mógłby sobie założyć selletre, albo pvl jeśli ma kase, a jeśli nie to chiński zapłon to ktm z jackmotors. A jeśli chce światła to od siebie polecam MVT (mam w simsonie), VAPE czy od biedy głupie ducati energia Wink
17-01-2018 00:39:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #817
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Dzięki za te miłe słowa. Postanowiłem was poinformować co działamy w chwili obecnej. Oddaliśmy do tokarza zębatki 13 i 12 zębów aby je pocienił aby weszły w łańcuch 415. Ta większa jest gotowa a ta mniejsza jeszcze nie. Chcę skrócić przełożenia i zwolnić Charta bo za chwilę nie będzie miał kto pisać tych pistów jak się na nim zabiję. W chwili obecnej nie testowałem tego do końca bo warunki nie pozwalają ale wydaje mi się że trzeba mu dawać ostro w kość na 3 biegu aby nie wyszedł z reso przy zmianie na 4 bieg. Niestety na tym cylindrze obroty rezonansowe skróciły się i podniosły wyżej. W silniku skutera gdzie jest automat jest to mało istotne a tu przy skrzyni 4 biegowej to bardzo duży problem i trzeba teraz dopasować przełożenia aby stała się możliwa normalna jazda. Myślę że zębatka 13 zębów załatwi temat. Kolejny temat to ten przeklęty obrotomierz Koso. Oddaliśmy go do sprawdzenia i okazuje się że jest sprawny ale nie mogę znaleźć poprawnego sygnału dla niego. Pracujemy nad zamontowaniem w magnecie małego magnesiku i dołożenie impulsatora zewnętrznego coś w stylu kolegi BigSofta tylko tam dawał on sygnał do zapłonu a tu ma tylko dawać impuls dla obrotomierza. Kolejna sprawa to sprzęgło. Założyliśmy nowe tarcze podobno oryginalne ale korkowe. Wyglądają one jak faktycznie oryginały z ZMD ale są pokryte korkiem i okazało się że ładnie ciągną i wytrzymują moc silnika ale po rozgrzaniu nie wysprzęglają prawidłowo. Zmieniliśmy je na używane oryginały a te z kolei ślizgają. Przyszły już nowe oryginalne tarcze i te chcemy założyć. Przerobiliśmy przewody od chłodzenia tak że z lewej strony nie wystają poza chłodnicę. Dołożyliśmy dodatkowy uchwyt węża powrotu płynu do cylindra i teraz wygląda to już znacznie lepiej. To chłodzenie to potęga. Uważam że cała zabawa w podkręcanie tych silników bez chłodzenia cieczą nie ma sensu. Tylko przy takim chłodzeniu można korzystać w całości z mocy i obrotów tego silnika. Poprzedni silnik pięknie generował moc ale bez ciągłej kontroli wskażnika temperatury jazda byłaby nie możliwa lub bardzo kosztowna. Co odcinki zapłonu. Spieramy się z bratem co to jest. Czy to koniec reso czy odcinka. Na maksymalnych obrotach dziwnie słychać wydech. Coś w rodzaju rajdowego auta na maksymalnych obrotach. Nie wiemy czy to zapłon czy wychodzenie silnika poza reso. Nie mamy sprawnego obrotomierza więc ciężko dokładnie określić przy jakich dzieje się to obrotach ale jeśli moje wyliczenia prędkości są prawidłowe to mamy dokładnie 12 tyś obrotów. Licznik w tym momencie wskazuje około 145 km/h. Mogę zamienić zapłon na wiele innych ale potrzebne mi jest ładowanie bo pompa obiegowa jest elektryczna. Nie wyobrażam sobie tego pijazdu też bez świateł. Gdzie ja nim będę jeździł wtedy. Jest fajny zapłon czeski do simsona z gwarancją pracy na 16 tyś. Obrotów ale na tym etapie nie mam potrzeby zastosowania go. Jeśli obecny ma odcinkę przy 12 tyś. to idealnie to pasuje. Nie chcę większych obrotów. Jak dojdę do ładu z obrotomierzem to ocenimy co dalej.
17-01-2018 10:33:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,073
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #818
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Możesz wstawić zdjęcie tych tarcz org korkowych z którymi masz problem?
Co do odcinki to tutaj przydała by się lampa stroboskopowa i wszystko stało by się jasne.

...
17-01-2018 13:49:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #819
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Co do lampy to mam ją ale nie bardzo chcę tak dawać w kość temu silnikowi on ma może 1 motogodzinę przepracowaną. Zdjęcie podeślę jak dam radę jeszcze wieczorem. Zapomniałem jeszcze napisać o jednym małym problemie. Okazuje się że ten silnik pracuje poprawnie praktycznie tylko przy pełnym zbiorniku paliwa ponieważ jak paliwa jest mniej niż pół zbiornika tobprzepustwość kranika jest za mała i zaczyna mu brakować paliwa. To tak tylko na marginesie dla tych co chcieliby pytać o ekonomię tego silnika. Dodam też że zupełnie inaczej wygląda sprawa spalania jak jedzie się poniżej rezonansu. Wtedy spalanie jest znaczbie skromniejsze.
17-01-2018 17:44:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,038
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #820
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
a wiec ten silnik pali 100ml paliwa na minute? bo taka przepustowość mam u siebie mniej więcej.
17-01-2018 19:24:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #821
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie potrafię tego okrwślić dokładnie ale pali dużo. Z czegoś ta moc bierze się. Gaźnik jest większy jak w ETZ250
17-01-2018 19:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemek
Skąd: SI
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 7
Post: #822
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie musisz długo katować silnika, żeby to zobaczyć na lampie. Teoretycznie powinno być to od razu widoczne jak tylko go wkręcisz do momentu tej odcinki. Jeśli to zapłon, to na pewno zauważysz różnicę, prawdopodobnie znacząco przestawi się kąt wyprzedzenia, albo po prostu nastąpi zanik iskry.

Jeżeli problem będzie w zapłonie, to można by... zastanowić się nad programowalnym modułem z mikrokontrolerem, ale to już trochę poważniejsza zabawa. Nie mam wiedzy jak to wygląda np w enduro 2T do 125cm3. Może jest jakiś, który kręci te 12 tys obr/min a odcina ciut później? Myślę, że istnieją zapłony bez zbędnej elektroniki, które będą w stanie tyle wykręcić. Pytanie teraz tylko co nie domaga w tym zapłonie u Ciebie - moduł, czy np cewka go zasilająca ma zbyt małą wydajność, żeby przy takiej prędkości obrotowej zapewnić odpowiedni ładunek energii, który musi do tego modułu dostarczyć w bardzo krótkim czasie.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2018 21:27:37 przez BigSoft.)
17-01-2018 21:21:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dawidbarganski Offline
80/3M w charcie fajnie grzeje
*


Liczba postów: 206
Imię: Dawid
Skąd: GWE
Pojazd: Romet Chart
Post: #823
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
sprzęgło jakie tam masz to tylko dołożona jeszcze jedna tarcza czy docisk również zmieniony ?
17-01-2018 22:30:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #824
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Sprzęgło ma tylko dołożoną 4 tarczę. To sprzęgło w silniku poprzednim o mocy 16.4 KM działa bez zarzutu. Tu zrobiłem drugie identyczne tylko tarcze dałem inne i radzi sobie z mocą bez zarzutu ale po rozgrzaniu nie wysprzęgla prawidłowo jak jest zimne działa dobrze. Już założyliśmy tarcze oryginalne i z typową wykładziną i jak tylko zima puści zrobimy teścik. Kupiłem szelki z mocowanie do komórki tak że nakręcę kilka filmików z jazdy.
17-01-2018 23:54:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,867
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 1
Post: #825
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
a jeśli można się zapytać to jaki jest tam olej w skrzynce biegów ?
18-01-2018 00:05:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Listopad - jacomoto

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czego słuchają rometowcy?
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 03:23:58
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 110
X czy Y?
Ostatni post: gabriel0
Dzisiaj 00:55:08
» Odpowiedzi: 3349
» Wyświetleń: 529298
Wstawienie silnika z Ogar...
Ostatni post: grek132
Dzisiaj 00:30:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 85
problem z numerami jak wy...
Ostatni post: grek132
Dzisiaj 00:23:54
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 95
Witam serdecznie...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 00:20:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 49
Kartery WSK 125
Ostatni post: dayan
Dzisiaj 00:14:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 44
[S] Tłumik dwuczęściowy o...
Ostatni post: parczi
Dzisiaj 00:10:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Komar 2351 , czyli Czwart...
Ostatni post: RaszkoV
Wczoraj 23:40:15
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 312
romety by rafi555
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 23:32:46
» Odpowiedzi: 76
» Wyświetleń: 7474
Romet Komar 2350 by przem...
Ostatni post: gabriel0
Wczoraj 23:28:43
» Odpowiedzi: 96
» Wyświetleń: 13948
Komar 2370 reaktywacja.
Ostatni post: aeroxteam2
Wczoraj 23:28:24
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 119
Montaż widełek przednie k...
Ostatni post: kw112
Wczoraj 21:42:13
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10451
AWO Simson Sport 1959r
Ostatni post: raterro
Wczoraj 21:32:29
» Odpowiedzi: 92
» Wyświetleń: 17786
Romet nie odpala - krzywy...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:26:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 56
[S] Koła po renowacji 19'...
Ostatni post: parczi
Wczoraj 21:22:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44

Reklama