Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Inny] Ustawianie zapłonu platynkowego miernikiem i żarówką
Autor Wiadomość
Kawka Offline
W trakcie remontu Charcicy
*


Liczba postów: 78
Imię: Piotrek
Skąd: z zaskoczenia
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Ustawianie zapłonu platynkowego miernikiem i żarówką
Tak jak w temacie, dziś w serwisie mechanik wspomniał, że platynki można sprawdzić za pomocą miernika ustawiając na funkcję sygnału zwarcia i żarówki. Ewentualnie podłączyć baterię....

Podobno w momencie iskry, miernik piszczy a żarówka świeci.
Z baterią podobno przeskakuje iskra na platynkach?

Jakiś magik wie o tym coś więcej i opisze jak to zrobić? Nie mogę się doszukać w postach o tych czarach Big Grin
07-04-2014 22:52:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Ustawianie zapłonu platynkowego miernikiem i żarówką
Zabawa prosta jak drut. Pytanie tylko czy chodzi tu o zapłon bateryjny (jak w MZ, jawie 175/350 itp) czy o zapłon AC z cewki zapłonowej jak w rometach, jawkach, simsonach. Opiszę pierw metodę ustawiania zapłonu konwencjonalnego AC. Można tu się też zastosować do zapłonu bateryjnego. Należy zaopatrzyć się w miernik z kablami plus jeszcze jeden kabelek, lub aq, żarówkę w oprawce oraz trzy kable. Na samym początku należy dostać się do przerywacza zapłonu, czyli w większości motorków oznacza to zdjęcie koła magnesowego. Po tym, należy zdjąć wszystkie kable ze śrubki przy przerywaczu, w której montuje się je. Do śrubki podpinamy kabel i bezpiecznie puszczamy go pod iskrownikiem, aby nie zawadzał przy kole magnesowym. Zakładamy koło magnesowe i wstępnie je przykręcamy. Teraz zależnie od metody sprawdzania pod kabelek podpinamy miernik lub żarówkę. Jeśli wybraliśmy miernik ustawiamy go w pozycji pomiaru połączeń obwodów. (najszybsza metoda) lub jeśli żarówkę, no to pod kabel podpinamy żarówkę a jej drugi koniec do + aq. - wyprowadzamy oczywiście na masę. Uzbrajamy się teraz w szczelinomierz oraz coś do pomiaru odległości tłoka od gmp (głębokościomierz, jakieś drewienko z odznaczonymi kreskami). Następnie ustawiamy przerywacz zgodnie z zaleceniami producenta silnika w miejscu, gdzie jest najwyższy wznios krzywki, ale nie zawsze będzie wyznaczał go punkt GMP! Po ustawieniu przerywacza włączamy nasze urządzenie i w czasie rozwarcia styków przerywacza (następuje wtedy przeskok iskry na elektrodach świecy) przestaje nam świecić żarówka a miernik przestaje pokazywać nam ciągłość obwodu. Musimy teraz tak ustawić iskrownik, aby miejsce rozwarcia przerywacza pokrywało się z danymi producenta silnika. Po ustawieniu tego wszystkiego należy zdjąć z przerywacza kabel, który dodaliśmy a następnie przykręcić te kable, które tam się znajdowały. Po tej operacji należy dokręcić jeszcze raz magneto i zapłon zostaje ustawiony.
Sprawa z zapłonami bateryjnymi ma się o tyle inaczej, że podane napięcie na cewkę WN z aq jest odbierane jako sygnał napięciowy po rozwarciu styków przerywacza, czyli po chłopsku mówiąc, jeśli podłączy się żarówkę do końcowego styku cewki WN a drugi koniec zmasuje, do po rozwarciu styków przerywacza, żarówka zaczyna świecić, czyli odwrotnie niż podałem wyżej.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
07-04-2014 23:09:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 21:47:28
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 243
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1457
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 17:37:11
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 211
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1459
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1649
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10700
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 645
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 153
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 188
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16347
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 158
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 239
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1115

Reklama