Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #54
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(02-08-2013 12:16:29)hohowski napisał(a):  
(02-08-2013 09:33:34)hohowski napisał(a):  
(02-08-2013 00:26:36)Romet drajwerV2 napisał(a):  Cylindra takiego nie ma.
Najbardziej pasującym jest właśnie od rv4 tylko trochę ciaśniej na szpilki wchodzi Tongue
Kanały zawsze możesz obniżyć do poziomu tych 44mm.
Okno na 23,5mm jeszcze nie jest jakoś bardzo hardcorowo ale dość wysoko u mnie w 83 jest na 23mm ale znam osobę która robi również charta lc 77ccm z oknem wydechowym na 20mm tam to będzie jedna wielka dziura.
Wydech zawsze możesz wyliczyć trochę niżej wystrojony z łagodnymi kątami i powinno dawać radę. kwestia jaka pojemność Ci z tego wyjdzie bo to też odgrywa dużą rolę.

Wcześniej pisałeś że konstrukcja karterów simsona nie pozwala na dobre wykonanie bezpośredniego napełniania mógłbyś mi wyjaśnić dlaczego?

Dzisiaj mając na warsztacie silnik od suzuki rm 250 przyglądnąłem się trochę bardziej temu zagadnieniu i doszedłem do wniosku że właśnie w simsonie łatwiej jest wykonać to tak jak ma być. Z informacji znalezionych w internecie wywnioskowałem że membrana powinna być pod kątem około 30 stopni i znajdować się jak najbliżej komory korbowej, mogło by się to zgadzać patrząc po silniku rm'ki i właśnie w simsonie dużo łatwiej to uzyskać np tak jak tu http://www.bikepics.com/pictures/2504294/
a w charcie wał jest dużo "głębiej" w karterach i przez to nie da się membrany zamontować bezpośrednio przy wale dodatkowo gdyby chciał ją zamontować pod kątem wychodziła by centralnie na śrubie.

Według mnie tak jak membrana jest zrobiona u Ciebie strasznie zwiększa się pojemność komory korbowej i obracający się wał wpycha mieszankę z powrotem do membrany a w simsonie tak jakby ją wyciąga, ale jest to tylko i wyłącznie moje rozmyślanie na ten temat. Nie zmienia to faktu, że w charcie montaż membrany można by rzec ogranicza się do wycięcia zbędnych ścianek aluminium i wstawienia szpilek, a w simie trzeba spawać kartery.

Chciałbym poznać twoją opinie na ten temat bo na tym forum nie ma żadnych przydatnych informacji na temat tuningu tylko milion razy wałkowane te same tematy ustawiania zapłonu itp.
Po części odpowiedziałeś sobie czemu w simsonie nie można zrobić tak łatwo bezpośredniego napełnienia. Jak zaczniesz rzeźbić tą obudowę membrany to będziesz wiedział już dokładnie. Kartery simsona trzeba bardzo mocno nadspawywać vo jeśli nawet skończy się sukcesem to nie jest trwałe. Z tego powodu Niemcy nawet tuning tego silnika zakończyli na membranie montowanej do cylindra. Tu podpowiem ci że jak zrozumierz mnie to równierz zrobisz bezpośrednie napełnienie tak jak w charcie bez cięciadziur w tłoku. Otórz należy wykonać od membrany mocowanej w cylindrze ksna pionowo do dołu do komory wału. Zwiększy to do maksimum kąt zasysania miszanki, ale od wielkości tego kanału zależy jakie opory na nim uzyskssz. Nie będzie to ideał sle znacznie zbliżysz się do zasady bezpośredniego napełnienia.
Co do charta to kąt pochylenia membrany jest troszkę za ostry bo jest ons praktycznie w pionie, ale odpowiednio wycięte okno i wyprofilowanie komory pod membranę zmieni bardzo łatwo kierunek napływy mieszanki ns prawidłowy. Dodatkowo wał obraca się w takim kierunku, że łożysko dolne korbowodu przevhodzi przez okno w momencie ssania i jest idealnie smarowane i studzone co pozwala na normalną długą eksploatację silnika mocno wysilonego. Co do wielkości komory na membranę to popatrz na zdjęcia ona jest tak ciasna ż membrana tam ledwie wchodzi. Aby poprawnie otwierały się dwa okna membrany mudiałem ją lekko modyfikować. Komora w karterach charta jest za szeroka i została wypełniona ciekłym znalem i doszlifowana co do milimetra do wielkości membrany. Wracając do długości kanału jakimmusi popłynąć mieszanka do skrzyni korbowej to tylko grubość ścianki karterów. Lepiej nawet oryginalne silniki nie mają. Co do miejsca podania mieszanki to jeśli wytniesz okno długie a wąskie między jedną a drugą szpilką karterów to wejdziesz do skrzyni kdiążkowo. Okno zacznie się lekko poniżej osi wsłu s skończy bardzo wysoko nad jego osią. Lepiej nie trzeba. W całej obudowie zostawiłem małą przestrzeń która stanowi kanał prowadzący miszankę do bost portów i to jedyna martwa przestrzeń w obudowie membrany ale koniczna w celu zasilenia bost portów. Odsyłam do zdjęć choć szkoda że nie mam zdjęcia z membraną w karterach a raczej w jednej połówce.
Zapomniałem dodać. Chart ma tylko o 5 mm niżej osadzony wał w karterach od simsona i ma dlatego 5 mm dłuższy kornowód. To spory plus bo zmniejsza siły działające na tłoka - korbowód mniej pochyla się w momencie suwu pracy. Chart ma jeszcze inne przewagi nad silnikiem simsona patrząc pod kątem tuningu: chart ma lżejszy wał i mniejsze przeciwwagi co przy tuningu pozwala uzyskać bardziej zrywny silnik. Dziwię się że jakoś wcześniej nikt nie przyjrzał się temu silnikowi i nie tuningował go powiedzmy profesjonalnie. Bez większych problemów można z niego zrobić replikę silnika minarelli AM 4 za to simson ma zarówno budowę karterów nie wygodną do tego celu jak i skrzynię działającą na całkiem innej zasadzie; idealną dla spokojnych silników i za słabą do dużego tuningu.
Co do dziury przed reso. Zamierzam zrobić eksperyment z przydławieniem wydechu za dyfuzorem w celu zmnieszenia zużycia paliwa i mam nadzieje zmniejszenia dziury. Zauważyłem że kiedy miałem kolanko prowizoryczne z ostrym łukiem to paradoksalnie silnik palił mniej, był znacznie mocniejszy u dołu i praktycznie nie miał dziury.

Na wstępie tej wypowiedzi chciałbym wszystkich czytających przeprosić za wiele błędów w moich wypowiedziach, jest to spowodowane tym, że większość tekstu piszę na telefonie dotykowym a to wiąże się z tym, że nie zawsze wpisywane są te litery które chciałbym.
Tutaj chciałbym pokazać mój pierwszy wydech zrobiony prowizorycznie, na którym silnik pracował najlepiej i rozwijał bez problemowo 110 km/h.
http://w448.wrzuta.pl/obraz/2Q3D8sNyifz/cimg3353

Tutaj moi wszyscy forumowicze jest link do mojej pierwszej przeróbki jaką wykonałem. To był początek który zachęcił mnie zrobić dalsze przeróbki. Silnik ten w całości leży na pólce i czeka na swój nowy cylinder chłodzony wodą.
http://w448.wrzuta.pl/film/5XBzUew7AsJ/20121103008
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2013 18:38:06 przez hohowski.)
02-08-2013 18:09:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 02-08-2013 18:09:10




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont Silnika
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 22:35:31
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 37
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 20:28:53
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 5586
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 9986
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12901
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:19:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 241
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 254
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
Wczoraj 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2371
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 187
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 306
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1106
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5751
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 482
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2267
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 310
Pomoc w dobraniu gaźnika ...
Ostatni post: romek
15-04-2024 10:02:31
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 2960

Reklama