Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 (/showthread.php?tid=7935)

Strony: 1 2


Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Ogi2000 - 30-09-2012 20:47:43

Macie jakieś pomysły bo swojego przerabian.
Tuning optyczny: koła błotniki itd. itp.
Tuning Mechaniczny:
Silnik można przerobic skrzynie 3b na 4b.
Szlif Cylindra ile max poj z ogrinalnego czeskiego.
No i tak dalej.


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - arasszymaras - 30-09-2012 20:49:52

Po co przerabiać ładnego polskiego klasyka na agrorolniczy tuning ?


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Taśma - 30-09-2012 21:05:20

Nad skrzynia 4b myślałem, ale jest mało warsztatów gdzie wytoczą ci idealnie prosty otwór w karterach.
I trzeba było by dopasować tryb odpowiedni.


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Semmao - 30-09-2012 23:25:30

Nie przerabiaj optycznie klasycznego Ogara, moim zdaniem to tragedia i żenada... :/


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - riley2pl - 30-09-2012 23:37:34

Zrób optyka na piękne świecace cacuszko a silnik możesz wyżyłowac i zropić taką niepozorną bestię


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - nie_mientki - 30-09-2012 23:45:22

Była seria Jawek ze skrzynią 4b, więc nie będę wyśmiewał tego pomysłu.
Ale dobranie materiału, policzenie przełożeń, policzenie parametrów zęba, jego korekcji i na koniec znalezienie ogarniętego zakładu z odpowiednią frezarką...

Za dużo roboty i bez żadnej gwarancji powodzenia.

Wystarczy Ci porządny remont silnika i odblokowanie tego, co fabryka ukryła.


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Ogi2000 - 01-10-2012 00:07:53

W silniku zrobie maxymalny porting.
I 70cc da się.


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - nie_mientki - 01-10-2012 00:13:07

To jak wiesz że wszystko się uda i masz wszelkie środki do wykonania tej roboty to powodzenia, czekamy na efekty i relację z budowy.


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Mikołaj - 01-10-2012 00:17:27

(01-10-2012 00:13:07)nie_mientki napisał(a):  To jak wiesz że wszystko się uda i masz wszelkie środki do wykonania tej roboty to powodzenia, czekamy na efekty i relację z budowy.

mów za siebie, ja nie czekam, bo mnie takie coś wk*rwia


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Taśma - 01-10-2012 16:56:12

z tego Co mi wiadomo to Jawki 4b były prototypami.


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - skuter007 - 01-10-2012 17:01:25

Tornado, jak Cię to wkurza to wyjdź z tego tematu, bo jest on o pomysłach na tuning a nie o tym jak komuś niedobrze, jak komuś źle. Myślałeś o polerce komory wału korbowego?


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Rudy102 - 01-10-2012 17:07:00

Na innym forum był typek co powiedział że ma 4 biegową skrzynie. Tryby z sima niby miał. Ale nie chciał mi za dużo powiedzieć.


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Rammbo - 01-10-2012 17:21:52

przeróbki głowic, kanałów itp. to łatwa robota i zawsze coś ram daje, ale przerobienie skrzyni by było kapitalną sprawą, choć bardzo trudną. Fajnie by zrobić taki projekt na forum, myśle że razem by nam się to udało, oczywiście jeżeli to jest możliwe bez dorabiania nowych wałków czy trybów, a jedynie zaporzyczaniu części z innych silników.


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Taśma - 01-10-2012 17:25:53

Wcześniej jeszcze (tak jak Rudy pisał) myslałem o skrzyni z simsona, jak znajdę takową za małe pieniądze to moze popróbuję do Jawy wstawić Szfabskie tryby.


RE: Tuning Mechaniczny i Optyczny Ogara 200 - Ogi2000 - 01-10-2012 21:39:46

Za port nie biorom dużo kasy.
Poszerzone okno wydechowe , dolotowe , i dam foty.
Tornado jak ci się nie podoba to nawed tu niewchodz.
My chcemy rozem pokombinować i zobaczyć co wyjdzie.
Co nie chłopcy.
A może lepszy gazior od innego motoru.
Można dać tłok 1p do ogara czy będzie chodził na 1p.
Tylni wachacz inny żeby wsadzic większą/szerszą oponę.