Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? (/showthread.php?tid=7872)



Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - bananoff - 27-09-2012 22:23:28

Siema. Dzisiaj kupowałem tłok do Jawki (223). Kobita w sklepie powiedziała że tłoki dwu-pierścieniowe będą dopiero jutro, więc dała mi trzy-pierścieniowego. I teraz pytanie. Czym się różnią te dwa tłoki? Wiadomo że trzy-pierścieniowy mają lepszą kompresje, ale czy mają niższe obroty? Bo coś mi kumpel tak mówił.


RE: Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - mati123307 - 27-09-2012 22:31:02

da sie na tych tłokach ustawić niższe obrotach a co do kompresji to oczywiscie ze wieksza


RE: Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - gabriel0 - 27-09-2012 22:40:24

co?!? 2 pierścieniowe do jawki? pierwsze słyszę. Oczywiście że jak będzie miał mniejszą kompresję to będzie można mu ustawić wolniejsze wolne obroty


RE: Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - Marwerick - 27-09-2012 22:55:51

są dwu pierścieniowe tłoczki będzie miał mniejszą kompresje a trzy ma większą kompresje i trzy będzie silniejszy


RE: Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - MOTÓRZYSTA - 28-09-2012 00:07:08

Dwu pierścieniowy jest lepszy jeżeli mamy cylinder nowy lub po szlifie albo w bardzo dobrym stanie .Na dwupierścieniowym teoretycznie silnik powinien kręcić troszkę większe obroty mniejsze tarcie


RE: Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - Irek - 28-09-2012 09:03:57

Tłok 2p jest lżejszy, stawia mniejszy opór tarcia. 1 pierścień mniej na pewno nie przyczynia sie do spadku mocy. Przy tuning jawek zawsze zakładają 1 albo 2p , nigdy 3


RE: Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - Mikołaj - 28-09-2012 09:18:16

(28-09-2012 09:03:57)Irek napisał(a):  Tłok 2p jest lżejszy, stawia mniejszy opór tarcia. 1 pierścień mniej na pewno nie przyczynia sie do spadku mocy. Przy tuning jawek zawsze zakładają 1 albo 2p , nigdy 3

to ciekawe co piszesz bo ja zakładając nowy cylinder i tłok 3p odczułem dużo więcej mocy niż zakładając cylinder po szlifie z tłokiem 2p (oczywiście cylinderek dopasowany do tego tłoczka)


RE: Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - Irek - 28-09-2012 09:21:10

No to moge sie mylić, sam z tym nie eksperymentowałem ale różne opinie krążą czy 2 czy 3p .
Co do szlifów to też nie byłbym taki pewny bo potrafią schrzanić robote. Jak do WSK mi zrobili "szlif' to chodziła tragicznie , nie dało sie dobrać pierścieni i w końcu założyłem stary i motor odżył . Nawet na nowym niedotartym Al-Mocie było więcej mocy. Dlatego więcej cylindra do szlifu bym nie oddał


RE: Czym się różni tłok dwu od trzy-pierścieniowego? - Ziomek Edek - 28-09-2012 19:44:54

Na tłoku 3p będzie trochę więcej palił.