Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
problem ze zmianą biegów - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: problem ze zmianą biegów (/showthread.php?tid=758)

Strony: 1 2


problem ze zmianą biegów - olo1200 - 11-05-2011 18:24:16

hej, mam taki problem iż miałem oryginalny silnik w komarze i miałem biegi w ręce, a mam teraz silnik 023 od stelli i on na biegi w nodze, napiszcie jak zmienia się biegi w nodze bo nie mam pojęcia


RE: problem ze zmianą biegów - Tomasso94 - 11-05-2011 18:34:12

Dół jedynka, środek luz, góra dwójka Smile


RE: problem ze zmianą biegów - zbydrze - 11-05-2011 18:52:59

proste!! Aż śmiać mi się zachciało jak to przeczytałem (bez obrazy)
ąle też miałem taki dylemacik Tongue


RE: problem ze zmianą biegów - lukasz247___ - 11-05-2011 21:41:39

(11-05-2011 18:52:59)zbydrze napisał(a):  proste!! Aż śmiać mi się zachciało jak to przeczytałem (bez obrazy)
ąle też miałem taki dylemacik Tongue

Każdy początkujący z silnikiem od Romata z biegami w nodze ma problem Smile
Na przyszłość zapamiętaj Aleksander że w każdym Romecie z polskim silnikiem biegi są tak samo nawet w 3 biegowym tylko trójka jest nad dwójką Wink


RE: problem ze zmianą biegów - Mikołaj - 11-05-2011 22:25:48

nie kazdy bo ja nigdy nie mialem z tym problemu no chyba ze jak sie przesiadlem z ogara 200 (czeski silnik na odwrot biegi) na polski to ruszalem z 2


RE: problem ze zmianą biegów - olo1200 - 11-05-2011 22:46:53

czyli można powiedzieć że schemat jest taki: (3)-2-0-1??


RE: problem ze zmianą biegów - bujak96 - 11-05-2011 22:55:16

2\
0-
1/
Oczywiście od dołu.


RE: problem ze zmianą biegów - olo1200 - 11-05-2011 22:57:29

ok, a bujak co z tym gaźnikiem??


RE: problem ze zmianą biegów - olo1200 - 12-05-2011 00:14:49

z bujaka schematu wychodzi że góra to 1 środek luz a dol 2, a z tłumaczenia tomasso że dol to 1 a góra to 2, które jest prawidłowe


RE: problem ze zmianą biegów - Leszek - 12-05-2011 00:27:43

Tomka :F a z luzem to jest różnie


RE: problem ze zmianą biegów - zbydrze - 12-05-2011 01:17:35

Dwójka
LUZ 0 -------------- <to jest kopkaBig Grin
Jedynka

I bez mieszania. Tak są ułożone i tak ma być.

Zamknijcie ten temat bo nie ma nic prostszego niż Rometowe biegiBig Grin


RE: problem ze zmianą biegów - olo1200 - 12-05-2011 08:51:18

a jak ktoś nie na narazie kopki? Chodzi ci że luz jest na wysokości kopki czy jak?


RE: problem ze zmianą biegów - Mikołaj - 12-05-2011 09:47:01

patrzac na silnik w ten sposub to masz tak:
2) drugi bieg
0) luz
1) pierwszy bieg


RE: problem ze zmianą biegów - Tomasso94 - 12-05-2011 10:05:06

zdjejmij sobie kape, i zobacz jak masz zbudowany automat, powinieneś zrozumieć jak to działa Big Grin Jeśli kulka jest na środku masz luz


RE: problem ze zmianą biegów - Mati - 12-05-2011 10:27:36

Podsumowując w każdym motorowerze i motocyklu jedynka jest na dół, potem do góry luz, a dalej do góry po kolei 2, 3, 4 w zależności jaki silnik ma ile biegów. Czyli wygląda to tak:
...
2
luz
1

Wyjątkiem potwierdzającym powyższą regułę są silniki Jawa 223 (Romet Ogar 200, Jawa Mustang itp), gdzie układ jest taki:
1
luz
2
luz
3