Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[K] Głowica od 019 for more power - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Giełda (/forumdisplay.php?fid=35)
+--- Dział: Kupię / Przyjmę (/forumdisplay.php?fid=37)
+--- Wątek: [K] Głowica od 019 for more power (/showthread.php?tid=53565)



Głowica od 019 for more power - Komarek1981 - 30-08-2022 20:18:47

Siema kupię głowice z dobrym gwintem od 019, chce podbić moc w 017 w komarku, najlepiej ZMD, i jak można podnieść jeszcze moc ? Nie oczekuje czego kolejek bo wiem to tylko komarek? Ktoś coś zapraszam PV


RE: Głowica od 019 for more power - Norweski Zomowiec - 30-08-2022 21:06:55

To lepiej przetoczyć 1mm normalną głowicę i masz mniejszą komorę spalania, co szukasz


RE: Głowica od 019 for more power - Debesta - 30-08-2022 23:59:31

Stocz czapke o milimetr, kup cylinder z oznaczeniem sh, gaznik k60b lub cos lepszego, lekki porting kanałów, wygladzenie odlewów, polerka układu korbowo-tlokowego i tak dalej i tak dalej.


RE: Głowica od 019 for more power - romek - 31-08-2022 05:01:09

Skąd on weźmie dzisiaj cylinder od sh, i co to da w 017 i jak będzie wyglądać ?


RE: Głowica od 019 for more power - Norweski Zomowiec - 31-08-2022 08:36:21

na jackmotors są zestawy cylinder/tłok już po portingu przez nich


RE: Głowica od 019 for more power - Maka_91 - 31-08-2022 10:20:41

Za taką cenę jaka sobie liczą to średnio się opłaca.
Powiększ otwór pod większy gaźnik i zgraj z gaznikiem tak, żeby idealnie pasowały otwory. Tak samo spasuj kanały przelotowe kartery - cylinder. Wypoleruj skrzynie korbową. Wyczyść wszystkie kanały z niedoskonałości, nadlewów. Usuń wszystkie progi na kanałach przy tulei - każdy uskok drastycznie zaburza przepływ mieszanki powietrze - paliwo, gdyż gazy przepływają nie środkiem kanału tylko po ściankach, dlatego tak ważne jest spasowanie karterow z cylindrem oraz gaźnika z cylindrem.
W cylindrze 019 jest inny rozkład okien. Kanał wydechowy jest kilka mm wyżej, kanał dolotowy niżej. Wydech następuje wcześniej. Tak samo dolot mieszanki - wcześniej i dłużej. Możesz skrócić nóżkę tłoka od strony kanału dolotowego. Będziesz miał wcześniej i dłużej otwarty kanał dolotowy. A od strony wydechu - włóż tłok w cylinder w takiej pozycji jak pracuje. Zaznacz szerokość kanału wydechowego na denku tłoka i spiluj delikatnie krawędź tłoka. Taką fazke zrób. Wystarczy 1 mm. Wcześniej otworzy się wydech.
Tłok od dołu od wewnątrz wyczyść z nadlewów aby był lżejszy. Tylko nie ruszaj wnętrza denka i mocowania sworznia. Wypiluj tak aby nóżka tłoka na dole miała max 1 mm grubości.
Ja coś takiego planuję zrobić. Zmień jeszcze gaźnik na lepszy, może być dellorto phb 14.12. Można oryginał używany tanio dostać. I do tego najlepiej zapłon cdi.
Generalnie tanim kosztem jak chcesz podnieś moc to po prostu popraw po fabryce tak to określę. Pilniczek, papier ścierny, polerka, zfranie połączeń i likwidacja progów to da bardzo dużo
Pozdro powodzenia.


RE: Głowica od 019 for more power - Norweski Zomowiec - 31-08-2022 12:33:31

To szybciej podniesiesz okna u tokarza? - stoczyć 1,5mm~ szyjkę cylindra i podłożyć podkładkę pod cylinder 1,5mm~ z aluminium. Ważne aby nie przesadzić. 27mm okno wydechowe myślę że to optymalne dla tego silnika, bo dół będzie strasznie słaby


RE: Głowica od 019 for more power - Maka_91 - 31-08-2022 17:43:27

Robiąc w ten sposób podniosą się do góry wszystkie kanały. Łącznie z dolotem. Później będzie się otwierał i wcześniej zamykał - krótszy czas napełniania Komory korbowej
No i jest to trwała ingerencja w cylinder. Jak coś pójdzie nie tak to będzie do wyrzucenia. Na pierwszy raz dla amatora myślę, że lepiej zabawić się z tłokiem i do tego poprawka niedoskonałości w cylindrze i karterach.
Ewentualnie zrobić to co piszesz plus skrócić odpowiednio nóżkę tłoka od strony dolotu. Wtedy mielibyśmy wszystkie kanały dłużej otwarte.


RE: Głowica od 019 for more power - Norweski Zomowiec - 31-08-2022 18:15:56

Jeśli nie chce stracić dołu po zamontowaniu takowej podkładki, to podpiłować tłok 1,5mm od strony kanału ssącego. Odczuje przyrost mocy na średnich obrotach


A może 1,5mm to za duża podkładka, ale 1mm dla 023 byłoby chyba ok - pułki byłby by na wysokości 36 mm i podnieść wydech o 2mm na wysokość 30 mm, jak w chacie i to by miało kopa


RE: Głowica od 019 for more power - Debesta - 31-08-2022 20:21:44

(31-08-2022 05:01:09)romek napisał(a):  Skąd on weźmie dzisiaj cylinder od sh, i co to da w 017 i jak będzie wyglądać ?

Przepraszam bardzo, pomylilo sie dla mnie. Ale wyglądałoby to tak jak zwykle romet- jak gowno w lesie :F


RE: Głowica od 019 for more power - zmd-52 - 31-08-2022 23:11:46

Do 019 mam oryginalne ZMD tłoki o wysokości 57 mm nominalne i R2 . Są super normalne mają 59 mm. Szybsze otwarcie kanału


RE: Głowica od 019 for more power - Norweski Zomowiec - 01-09-2022 09:08:28

Podnieść moc możesz jeszcze za pomocą innej uszczelki pod głowicą, a dokładnie zrobić z arkusza miedzi 0.3mm. na allegro są takie małe arkusze. Przez montażem lekko przejechać na płaskim betonie czy papierze ściernym głowicę. Właśnie tak sam zastosowałem takowy sposób i faktycznie czuć podbicie mocy i jakby spokojniejszą pracę na wysokich obrotach - jednakże ostrzegam - taka uszczelka może być jednarazowa dla uszczelki

https://iv.pl/image/GIi0gg2


RE: Głowica od 019 for more power - Maka_91 - 01-09-2022 09:14:58

A jaki ma wpływ uszczelka na moc silnika? Jedyne co może to zmienić to to, że taka uszczelka ma mniejsza grubość. To wszystko. To już lepiej samodzielnie głowice splanowac na płaskiej powierzchni na papierze ściernym.


RE: Głowica od 019 for more power - Norweski Zomowiec - 01-09-2022 09:22:24

Chudsza uszczelka to mniejsza komara spalania. Oryginalna ma grubość ~1mm i jest dość miękka. Po ściśnięciu myślę że ma 0.7 / 0.5. Nawet po odpowiednim stoczeniu głowicy też można takową zastosować, aby poprawić efekt. Polecam spróbować


RE: Głowica od 019 for more power - Maka_91 - 01-09-2022 15:51:49

Pokaże wam jak dzisiaj splanowalem głowica ręcznie i samodzielnie. Zjechałem jakieś 1.5-2mm.
Dodatkowo przy okazji tego tematu mam pytanie. Chce spasować przepluki kartery - cylinder. Czy mogę poszerzyc wcięcie w tulei w tej części, w której wchodzi w kartery? Załączam zdjęcie gdzie zaznaczyłem co chciałbym odciąć. I dodatkowo chciałbym skrócić od dołu ta tuleje. Mogę to zrobić?
Poprawiło by to przepływ mieszaniki gdyż tuleja zasłania przepływ a poszerzając te wcięcia zniwelował bym ten problem. [attachment=22021][attachment=22022]