Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Witam wszystkich - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Chłopcy Rometowcy (/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Dział: Powitalnia (/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Wątek: Witam wszystkich (/showthread.php?tid=53355)

Strony: 1 2


Witam wszystkich - Kaziu - 12-06-2022 16:14:54

Witam wszystkich

I tak na początek proszę o pomoc w identyfikacji pacjęta. Posiadam jeszce silnik S38 z gaźnikiem GM 12 F chciałbym cos z tego poskładać. Będę wdzięczny za podpowiedzi i pomoc.

Z góry dziękuję

[attachment=21870] [attachment=21872] [attachment=21871]


RE: Witam wszystkich - Debesta - 12-06-2022 17:25:57

To chyba 231, lub 231B. Ciekawy lup. Silnik masz nie od niego, no chyba ze ktos zmienił cylinder pod gm12.


RE: Witam wszystkich - Kaziu - 20-08-2022 00:06:15

(12-06-2022 17:25:57)Debesta napisał(a):  To chyba 231, lub 231B. Ciekawy lup. Silnik masz nie od niego, no chyba ze ktos zmienił cylinder pod gm12.

Dzięki wielkie za info ale czytając i drążąc temat z tego co mi się wydaje to 231 lub 231b maja kierownice montowana na 2 śruby. No chyba że się mylę.


RE: Witam wszystkich - Debesta - 20-08-2022 19:59:19

No wlasnie nie. Pierwszy komar z kierownica na dwie sruby to byl 232, no chyba ze 231b tez juz mialy. A w tym jest patent iscie rowerowy. Jak Ci sie nie chce skladac to daj znac, mienimy sie za cos jezdzacego.


RE: Witam wszystkich - Kaziu - 21-08-2022 21:02:00

Dzięki bardzo za info. W takim razie wychodzi mi na to iż jest to 231 bo ma na ramię mocowania do osłon. W chwili obecnej podziękuję za propozycję zamiany będę składać to co mam.


RE: Witam wszystkich - romek - 21-08-2022 21:44:36

Eee 231 miał na dwie śruby z tego co kojarze


RE: Witam wszystkich - Kaziu - 21-08-2022 23:24:11

(21-08-2022 21:44:36)romek napisał(a):  Eee 231 miał na dwie śruby z tego co kojarze


W takim razie według Ciebie co to za model.


RE: Witam wszystkich - romek - 22-08-2022 11:26:16

Ciężko powiedzieć na podstawie zdjęcia kupki zło...cześci, ale wydaje mi się że w ogóle to przedni widelec jest od Simsona. Lampa przednia na pewno nie jest od 231, wyglada bardziej jak od 230 lub Simsona właśnie tylko że ten drugi miał licznik w niej, a 230 nie miał stacyjki Wink No ale wsyzstko można przerobić. Coś mi też śmierdzi z mocowaniami osłon gaźnika. Daj więcej zdjęć.


RE: Witam wszystkich - Kaziu - 22-08-2022 14:01:31

Wieczorem puszcze dokładniejsze foto.


RE: Witam wszystkich - Debesta - 22-08-2022 19:36:09

Po prostu masz kupke czesci z różnych komarów. Jesli to jest 231 to zbiornik powinien byc na pletwe mocowany, przedni blotnik masz gleboki z 2350, lampa przednia faktycznie jest z 230 (w 231 byla duzo plytsza skorupa), rama raczej bedzie z 232, lub 2320, a świadczyć o tym moze tabliczka obok silnika, oraz brak wycięcia po pletwe zbiornika (przy glowce ramy widze otwory do klasycznego zamocowania jak w późniejszych wersjach).
Porób szczegolowsze zdjwcia kazdej z czesci, zidentyfikujemy co masz z czego i co bedzie szybciej z tego złożyć.


RE: Witam wszystkich - Kaziu - 22-08-2022 22:02:11

Mam i foto.

Tu reszta.

No i oczywiście dzięki za podpowiedzi.


RE: Witam wszystkich - łogór 200 - 22-08-2022 22:57:36

Widelec napewno simsonek,lampa komar 230


RE: Witam wszystkich - Debesta - 23-08-2022 03:09:24

Rama to na pewno co najwcześniej 232, lub juz 2320 -standardowe blachy oslaniajace gaznik.
Tylna rama sie unifikuje, wiec pasuje pod ta ramę.
Blotnik Tyl z bagażnikiem powinien pasował pod ta ramę, przynajmniej nie znam roznic miedzy modelami
Tlumik pasuje 232
Oslona łańcucha tez raczej pasuje do 232
Blotnik przod 2350
Lampa przod 230
Kierownica 230, lub simson Sr
Zawias przod simson sr
Zbiornik od 2350 z juz wciskanym korkiem
Reasumując, najwięcej czesci masz od 232/2320 bo aż ramę i silnik. Co do silnika to sprawdź czy lewa pokrywa jest z aluminiowej blachy na jedna srube, czy zwykla pokrywa odlewana jak w każdym komarze na trzy śruby. Jesli to drugie to 232, o czym swiadczylby gaźnik g12. Rama posiada przy główce wycięcie pod wsuwkę zbiornika, otwory po bokach prawdopodobnie dowiercone później.


RE: Witam wszystkich - romek - 23-08-2022 09:24:36

Chciałem napisać że uchwyty blach mi coś śmierdzą ale spojrzałem w internet, to 230 miał w ogóle inne, dolny zrobiony dwie strony z jednego elementu jakby. 231 w ogóle nie miał blach więc rama to rzeczywiście 232 (nie 2320 bo brak rurki do gaźnika). Do tego (chyba) błotnik z przetłoczeniem pod odblask (ten co tam jest jest przykręcony w miejscu lampy) czyli też 232. Można z tego poskładać coś na sztukę ale z oryginałem nie będzie to miało wiele wspólnego chyba że masz worek kasy.


RE: Witam wszystkich - Debesta - 23-08-2022 14:02:32

Jak silnik masz z g12 i filtrem od 232 to juz wiesz co składać.