Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Problem z biegami oraz gorą silnika - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Problem z biegami oraz gorą silnika (/showthread.php?tid=49631)

Strony: 1 2


Problem z biegami oraz gorą silnika - Mateusz266 - 08-10-2019 21:25:22

Witam ostatnio przeprowadzałem remont mojej maszyny ogar 205 z silnkiem 023 wszystko złożyłem poprawnie nawet na suchym teście (bez wału) biegi działy ale po całkowitym złożeniu okazuje się ze biegów nie ma a wodzik się rusza .Mój drugi problem jest taki ze po założeniu góry silnika wydaje mi się ze tez poprawnie tłok ciężko się rusza ożycie kopki jest bardzo Ciężkie a zależnie od położeniu tłoka czasem nawet niemożliwe. Dodam ze tłok i cylinder przesmarowałem olejem do mieszanki i przy obrocie magnetem ręka tłok się lżej porusza.I jeszcze silnika nie da się odpalić ponieważ z pychu się nie da bo nie ma biegów wieczny luz a kopka za ciężko chodzi .


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Wojciszek - 08-10-2019 21:58:01

Ale brak biegów przy jeździe (odpaleniu), czy po złożeniu? Jak przy jeździe, to choinka mogła stracić zęby lub może wodzik być krzywy. Z tego co widzę, może coś być z samym sprzęgłem (koszem sprzęgła).

Cytat:Dodam ze tłok i cylinder
Ten tłok i cylinder jest stary? nowy? Jak nowy to, czy z kompletu? Być może źle dobrałeś tłok do cylindra.

Aha, zapomniałbym. Mam też rozumieć, że po założeniu głowicy, tłok zaczął się ciężko poruszać, a nawet blokować? Następnym razem spróbuj na spokojnie, krótkimi zdaniami pisać (nie mogę trochę zrozumieć o co ci chodzi).


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Mateusz266 - 08-10-2019 22:43:07

(08-10-2019 21:58:01)Wojciszek napisał(a):  Ale brak biegów przy jeździe (odpaleniu), czy po złożeniu? Jak przy jeździe, to choinka mogła stracić zęby lub może wodzik być krzywy. Z tego co widzę, może coś być z samym sprzęgłem (koszem sprzęgła).

Cytat:Dodam ze tłok i cylinder
Ten tłok i cylinder jest stary? nowy? Jak nowy to, czy z kompletu? Być może źle dobrałeś tłok do cylindra.

Aha, zapomniałbym. Mam też rozumieć, że po założeniu głowicy, tłok zaczął się ciężko poruszać, a nawet blokować? Następnym razem spróbuj na spokojnie, krótkimi zdaniami pisać (nie mogę trochę zrozumieć o co ci chodzi).

Nowy zestaw góry czyli głowica cylinder tłok sworzeń i pierścieni brak biegów na zgaszonym bo jeszcze go nie odpaliłem od remontu i tłok strzałka w stronę wydechu.Mam takie uczucie jakby pierścienie były za duże ale z drugiej to dziwne żeby w zestawie coś źle spasowali


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Wojciszek - 08-10-2019 23:01:32

Cytat:Mam takie uczucie jakby pierścienie były za duże ale z drugiej to dziwne żeby w zestawie coś źle spasowali
A mnie by to nie zdziwiło... mógłbym link do tego zestawu?

Przy okazji możesz zawsze zmierzyć średnicę tłoka i dobrać nowe pierścienie. Pierścienie kosztują w zasadzie grosze.


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Mateusz266 - 09-10-2019 07:43:15

https://gmoto.pl/cylinder_romet_2-bieg_tuning_kpl,55354.html
To jest ten zestaw

(08-10-2019 23:01:32)Wojciszek napisał(a):  
Cytat:Mam takie uczucie jakby pierścienie były za duże ale z drugiej to dziwne żeby w zestawie coś źle spasowali
A mnie by to nie zdziwiło... mógłbym link do tego zestawu?

Przy okazji możesz zawsze zmierzyć średnicę tłoka i dobrać nowe pierścienie. Pierścienie kosztują w zasadzie grosze.

A co myślisz z tymi biegami co mogło nawalić bo tak to może bym spróbował odpalić na pych go.ewentualnie mam jeszcze dwa silniki 017 i s38 z których mógłbym pożyczyć jakąś część.


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - sampras - 09-10-2019 10:59:44

Witam,

zdejmij pokrywę silnika od strony sprzęgła. Sprawdź czy tam nie ma problemu.
Możesz zdemontować sprzęgło oraz duże koło zębate, wówczas:
- sprawdź czy dalej ciężko kreci się wałem,
- sprawdź czy działa bez oporów mechanizm rozrusznika (oczywiście nie zakręci wałem),
- sprawdź czy można przełączać biegi przesuwając popychacz (w obie strony) pomagając kręcąc tylnym kołem (jeśli masz założony łańcuch lub bezpośrednio kręcąc zębatką łańcuchową na wałku zdawczym).


Powodzenia.


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Mateusz266 - 09-10-2019 11:16:35

(09-10-2019 10:59:44)sampras napisał(a):  Witam,

zdejmij pokrywę silnika od strony sprzęgła. Sprawdź czy tam nie ma problemu.
Możesz zdemontować sprzęgło oraz duże koło zębate, wówczas:
- sprawdź czy dalej ciężko kreci się wałem,
- sprawdź czy działa bez oporów mechanizm rozrusznika (oczywiście nie zakręci wałem),
- sprawdź czy można przełączać biegi przesuwając popychacz (w obie strony) pomagając kręcąc tylnym kołem (jeśli masz założony łańcuch lub bezpośrednio kręcąc zębatką łańcuchową na wałku zdawczym).


Powodzenia.


Spróbuję zobaczyć od prawej strony ale problem powstaje dopiero po zamontowaniu góry takto kopka chodzi leciutko i wal tez dodam że problemy zaczęły się gdy spadał mi łańcuch wtedy zrobiłem remont i choinka nie miała zębów i wałek zdawczy oczywiście wymieniłem tryby łożyska uszelniacze . Spróbuję zmienić biegi bez automatu ręką .

Po wrzuceniu biegu dalej można kopać kopka (oczywiście bez góry silnika bo z cylindrem jest to niemożliwe)a łańcuch i zębatka chodzi jak na luzie .


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Mateusz266 - 09-10-2019 16:41:47

Więc tak jeśli ruszę kołem na biegu do tyłu bądź do przodu kosz sprzęgłowy oraz zębatka główna rusza się tylko o jeden ząbek


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Mateusz266 - 09-10-2019 19:22:13

Wiec tak problem biegów odkryłem chodzi o tryb głowy na klinach zębatki jest wyrobiony bądź zębatka ma za duży otwory na klinach .


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Karol001 - 09-10-2019 23:25:14

Zdejmij górę silnika i wsadź pierścień do cylindra bez tłoka równo od góry i szczelinomierzem zmierz jaka jest szczelina pierścienia Tongue ewentualnie jeśli nie masz szczelinomierza wstaw tu fotkę szczeliny Rolleyes Wykręć świece i zobacz czy się dalej ciężko kopie, jeśli dalej ciężko chodzi to wyjmij pierścienie i złóż bez pierścieni i jeżeli dalej ciężko chodzi to znaczy że masz źle spasowany tłok do średnicy cylindra Confused w takim wypadku najlepiej było by oddać cylinder do honowania, nie pamiętam ale honowanie zbiera chyba 0,03mm tulei (wrazie czego poprawcie mnie) więc po honowaniu będzie wszystko szczelne a zarazem chodzić jak powinno

Mam nadzieję że pomogłem Wink


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Mateusz266 - 10-10-2019 16:02:21

(09-10-2019 23:25:14)Karol001 napisał(a):  Zdejmij górę silnika i wsadź pierścień do cylindra bez tłoka równo od góry i szczelinomierzem zmierz jaka jest szczelina pierścienia Tongue ewentualnie jeśli nie masz szczelinomierza wstaw tu fotkę szczeliny Rolleyes Wykręć świece i zobacz czy się dalej ciężko kopie, jeśli dalej ciężko chodzi to wyjmij pierścienie i złóż bez pierścieni i jeżeli dalej ciężko chodzi to znaczy że masz źle spasowany tłok do średnicy cylindra Confused w takim wypadku najlepiej było by oddać cylinder do honowania, nie pamiętam ale honowanie zbiera chyba 0,03mm tulei (wrazie czego poprawcie mnie) więc po honowaniu będzie wszystko szczelne a zarazem chodzić jak powinno

Mam nadzieję że pomogłem Wink

Tak tłok bez pierścieni wchodził elegancko do cilindra z minimalny luzem ale z pierścieniami bardzo ciężko się przesuwa po wpomowaniu paliwa z olejem przez gaźnik trochę łatwiej ale czasami słychać taki dziwny pisk .a co zrobić z tymi pierścieniami nowe kupić czy je jakoś oszlifować?


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - seler1500 - 10-10-2019 17:41:23

Nowe, a cylinder pewnie już masz na tyle porysowany, że nadaje się do szlifu. Ale wrzuć jakieś fotki, może akurat coś z niego jeszcze będzie. Na przyszłość zawsze wkładaj sam pierścień w cylinder, w razie czego dowiesz się o jakichś nieprawidłowościach na samym początku, no i nie stracisz gwarancji.


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Mateusz266 - 12-10-2019 11:58:19

Okej więc tak pierścienie same w cilindrxe chodzą bez problemowo lekko z malutkim oporem tłok z pierścieniem jednym nie ważne czy górnym czy dolnym też chodzi jak należy problem powstaje dopiero gdy są dwa pierścienie na tłoku .nwm co robić proszę o pomoc


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Karol001 - 12-10-2019 13:12:41

Wsadź samego pierścienia w cylinder i zmierz szczelinę pierścienia szczelinomierzem lub wrzuć fotkę, bez tego pomiaru za dużo Ci nie wywróżymy Wink


RE: Problem z biegami oraz gorą silnika - Wojciszek - 12-10-2019 13:35:35

Zobacz czy na tłoku nie ma gdzieś wyszczerbień na zamkach. Te najtańsze polskie tłoki są robione na odwal się. Ja miałem taki i miał tak paskudne i ostre odlewy, że po włożeniu do cylindra miałbym dużo rys. U siebie użyłem pilnika i wygładziłem wszystko, a później po taniości udało mi się znaleźć tłok Almota ak12, którego z jakiegoś powodu nagle nigdzie nie ma.