Problem z iskra Romet 205 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222) +--- Wątek: Problem z iskra Romet 205 (/showthread.php?tid=48578) Strony: 1 2 |
Problem z iskra Romet 205 - ogarek3211 - 05-03-2019 19:08:14 Witam serdecznie. Posiadam rometa ogara 205 po remoncie silnika. Mam problem z iskra, a mianowicie przerywacz otwiera się w GMP zamiast 3mm przed. Przestawialem iskrownik w prawo i w lewo, lecz bez różnicy dalej otwiera się w GMP. Gdy próbuję kopac to w tym samym momencie gdy kopie to Romet daje głos, ale zaraz gaśnie. Ktoś ma jakiś pomysł? Dodam że iskrownik jest cały nowy. Pozdrawiam. RE: Problem z iskra Romet 205 - Odrestaurator - 05-03-2019 19:12:01 Możliwe że założyłeś wał od silnika s38 (okrągły z komara) on ma w innym miejscu rowek na klin i wtedy nie idzie ustawić zapłonu. Pobaw się jeszcze regulacją przerywacza. RE: Problem z iskra Romet 205 - ogarek3211 - 05-03-2019 19:15:31 Z przerywaczem już też kombinowałem, ale też nie chce prze kombinować. Da się jakoś sprawdzić czy też wal jest faktycznie komarowski gdy jest w silniku? RE: Problem z iskra Romet 205 - Paweł123 - 06-03-2019 00:05:20 Ustaw w gmp i zobacz gdzie jest klinek. Teraz byś musiał zobaczyc czy w innymi kwadraciaku jest tak samo. Poproś kogoś (ja nie mam) na pewno ci zdejmie pokrywę No chyba ze ty masz albo ktoś w okolicy RE: Problem z iskra Romet 205 - ogarek3211 - 06-03-2019 00:43:49 Zobaczę jutro gdzie znajduje się klinek w GMP, ale nie mam gdzie sprawdzić jak powinien być prawidłowo, więc moż ktos z was ma rometa kwadraciaka i sprawdzi gdzie się znajduje klin w GMP Z góry dziękuję. RE: Problem z iskra Romet 205 - ogarek3211 - 06-03-2019 09:47:15 Ok wyczytałem w innym temacie że klin w GMP w silniku 023 powinien być na godzinie 15.10 a w silnikach s38 na godzinie 13.30, więc zobaczę jak ja mam gdy wrócę z pracy i dam znać. RE: Problem z iskra Romet 205 - ogarek3211 - 06-03-2019 16:16:23 Nie wiem czy nie bedzie spamu w temacie więc tak sprawdziłem gdzie znajduje się klin jak tłok jest w GMP i jest on położony na górze wału czyli na godzinie 12 nie wiem czy jest prawidłowo. Czekam na wasze wypowiedzi. Z góry dziękuję za jaką kolwiek pomoc. RE: Problem z iskra Romet 205 - Paweł123 - 06-03-2019 20:53:14 Znalazłem takie coś na innym forum "Klin do silnika s38 trzymając za korbowód powinien być pod kątem około 45 stopni do osi korbowodu, a do silnika 023 - 90 stopni." Czyli jak masz w gmp to Klin musisz mieć 90° od środka cylindra. Tak patrząc po zajęciach masz naprawdopodobiej wał z s38 RE: Problem z iskra Romet 205 - ogarek3211 - 07-03-2019 08:24:52 W takim razie mam wal z s38, ale udało mi się ustawić zapłon. Nawiertalem nowe dziury na podstawie iskrownika i musiałem go delikatnie przyciąć ponieważ musiał go przesunąć o jakieś 3,5 cm w lewo i już mnie blokował aparat biegowy, ale udało mi się to ogarnąć bez zmiany wału. Kiedyś jak będę robił kapitalke silnika muszę o tym pamiętać. Teraz jest kwestia taka że gdy odpale i chce dać pierwszy bieg to tak jakby szarplo silnikiem, a drugi bieg wogule ciężko wchodzi a raczej nie wchodzi, gdy wbijam 2 to tak jakby nie wchodził na zęby w silniku. Wiem że jakoś się reguluje biegi, ale w życiu nie miałem okazji tego ustawiać, a więc może by mi ktoś coś podpowiedzi? RE: Problem z iskra Romet 205 - Paweł123 - 07-03-2019 09:13:12 Na wodziku w skrzyni jest takie coś Jak nie zazębia 2 to wykręcaj ale tak po kolei po 1 obrót 360° sprawdzasz i tak aż będzie git RE: Problem z iskra Romet 205 - seler1500 - 07-03-2019 09:16:40 Tutaj chyba będzie do regulacji sprzęgło (choć szarpanie silnikiem to standard w 023, ale można je znacznie ograniczyć) i regulacja zmieniacza. Po zdjęciu zapłonu odkręcasz tzw. wkręt specjalny, jest obok gaźnika wkręcony do karteru (łeb na śrubokręt płaski) i ze specjalnej nakrętki (jest wkręcona na wodzik skrzyni) zdejmujesz dźwignię zmieniacza biegów. Gdy nie wskakuje dwójka, wykręcasz ją trochę (0.5 - 1 obrót) składasz z powrotem i sprawdzasz czy jest dobrze. Gdy jedynka nie chce wchodzić, nieco ją wkręcasz. Regulujesz w ten sposób aż będzie dobrze. Regulacja sprzęgła sprowadza się do ustawienia (za pomocą śruby na lince pod silnikiem) luzu klamki ok. 1-2 cm. W zasadzie bez rozbierania silnika więcej nie da się zrobić. Jeśli wymieniałeś olej w skrzyni biegów i nalałeś oleju innego niż Lux 10, to też może powodować problemy ze sprzęgłem. Problem z iskra Romet 205 - bzzxc - 07-03-2019 09:28:19 Ja jeszcze dodam, żeby przy ustawianiu zmieniacza sprawdzać biegi z założoną pokrywą, u mnie biegi ładnie wchodziły na sucho bez dekla, a po założeniu pokrywy już jednego brakowało. Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka RE: Problem z iskra Romet 205 - Paweł123 - 07-03-2019 09:43:05 O proszę! Profesjonalnie w wytłumaczone RE: Problem z iskra Romet 205 - ogarek3211 - 07-03-2019 10:37:48 Dziękuję za szybie odpowiedzi. Spróbuję to wyregulowac tak jak napisaliscie jak wrócę z pracy i dam wam znać. RE: Problem z iskra Romet 205 - ogarek3211 - 07-03-2019 21:28:59 Jesteście najlepsi!! Biegi wyregulowane. Teraz idziemy dalej. Teraz chyba coś z gaznikiem już mówię, gdy odpale ogara to na pełnym gazie tak dziwnie pyrka porostu nie wchodzi na pełne obroty, ale tu taka sytuacja jak zakręcie kranik i przegazuje to na obroty wchodzi pięknie ale jak już wypali to paliwo co jest w gazniku gaśnie. No to ja odkrecam kranik odpalam znowu nie wchodzi na obroty więc zakrecam kranik chwilę pogazuje i chodzi dobrze no to otworzę kranik i znów nie wchodzi na obroty.... Mam dużo cierpliwości, ale chyba jak każdy do czasu |