Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Pegaz 710 ? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Pegaz 710 ? (/showthread.php?tid=47497)



Pegaz 710 ? - Mariu - 16-09-2018 21:40:57

Witam,
kupiłem Pegaza 710. Rama i silnik zgodny ze starym dowodem. Na silniku nr 010..., czyli silnik 010,czyli powinien być z automatyczną skrzynią biegów.
Tak jednak nie jest: biegi ma zmieniane w rączce (1,2), na cylindrze jest odprężnik ale linka nie zamontowana.
Pytanie: czy do silnika 010 dało się zaszczepić połówkę silnika z Pegaza 750 (silnik 017)? Czy spotkał się ktoś z taką przeróbką. A może jakaś przejściówka :-). Prośba o odpowiedź jak się ktoś spotkał z takim przypadkiem.


RE: Pegaz 710 ? - Odrestaurator - 17-09-2018 01:13:34

Pewnie dół silnika wrzucony z 017 a góra z 010 - wszystko pasuje bez przeróbek więc zakładali ludzie co było po ręką.


RE: Pegaz 710 ? - rafi555 - 17-09-2018 09:39:14

Na pedały masz ten silnik czy na kopniak?


RE: Pegaz 710 ? - Mariu - 17-09-2018 15:53:21

(17-09-2018 09:39:14)rafi555 napisał(a):  Na pedały masz ten silnik czy na kopniak?

Na pedały. Na silniku jest nr 010..., czyli automat, wygląda jakby ktoś przeszczepił tylko skrzynię biegów + lewą osłonę od silnika, bo linka wchodzi od sprzęgła od góry fabrcznie jak w Pegazie 750.


RE: Pegaz 710 ? - Mariu - 27-09-2018 20:40:01

(17-09-2018 09:39:14)rafi555 napisał(a):  Na pedały masz ten silnik czy na kopniak?

Nikt z taką przeróbka się nie spotkał?


RE: Pegaz 710 ? - bkrukl - 27-09-2018 20:50:24

Ja mam silnik 023 ze zmianą biegów w rączce jak w 017. A numery karterów mam te same. Więc nic mnie już nie zdziwi.
U Ciebie numery karterów sie zgadzają?


RE: Pegaz 710 ? - Dawdzio - 27-09-2018 21:13:39

A ciężko to przerobić? Z tego co kojarzę to wystarczy wymiana wodzika, dźwigni nim sterującej, dołożenie sprężyny i wywiercenie otworu dla linki. Bardziej dokładni zmienią jeszcze osłonę zębatki zdawczej zamiast wyrzucać sam mechanizm. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale jestem prawie pewien, że te elementy będą pasować tak, jakby wszystko tam było od począku, bo przecież dezametowskie silniki aż do 027 są oparte na S38.