Chlodnica oleju 4T - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet Motors (/forumdisplay.php?fid=228) +--- Dział: RM - Inne (/forumdisplay.php?fid=235) +--- Wątek: Chlodnica oleju 4T (/showthread.php?tid=46313) |
Chlodnica oleju 4T - stqc - 30-03-2018 20:46:41 Hejka, ma ktos moze w swoich chinolkach chlodniczke oleju? Silnik fmb139 110ccm używa go brat w takim quadzie dla dzieci Ale sprawa wyglada tak że w poprzednie lato przy dlugiej jeździe jak było coś około 25* zatarł mu sie ogólnie lipa straszna olej taki był gorący że odmą to kupa dymu była, jak sie okazało tłok i cylinder przytarty klawiatura zaworów już też wytarta dośc mocno i pompa oleju nie robiła ciśnienia takiego jak powinna. oleju w głowicy było dopiero przy średnich obrotach trochę Silnik przeszedł remont teraz wszystko jest dobrze cisnienie spore gora silnika z rozrzadem nowa, ale problem jest taki ze po jeździe dzisiejszej przejechał jakoś 30min a temperatur to okolo 5* i olej po zmierzeniu ma 130* wydaje mi się że dużo za dużo. Teraz pytanie czy ma ktoś chlodniczke oleju, jak z tym wygląda sprawa? Pomaga coś, ciśnienie oleju jest na klawiaturze odpowiednie? PS. Ogolnie jazda wyglada taka ze prawie cały czas manetka w opor RE: Chlodnica oleju 4T - seler1500 - 31-03-2018 13:05:14 Więc tak, nie miałem, ale kolega miał więc mogę coś powiedzieć: Ciśnienie jest odpowiednie, tak, pomaga, ale chłodzenie jest pasywne - przy niskich prędkościach niewiele da, ale zawsze coś. Z tego co wiem pojawiają się problemy ze szczelnym połączeniem chłodnicy z głowicą, tj. na mocowaniach węży pojawiają się nieszczelności, czasami olej leje się ciurkiem. Przy takiej jeździe, zwłaszcza quadem, zastanowiłbym się nad dodaniem wiatraczka do chłodnicy. Pozdrawiam, Rafał RE: Chlodnica oleju 4T - Odrestaurator - 31-03-2018 13:37:26 Tak jak kolega wyżej pisał, pomyśl nad jakimś chłodzeniem w postaci wiatraczka na cylinder (coś jak często montowali w przerobionych wsk na trajki) bo te silniki mają słabe chłodzenie, praktycznie brak żeberek na cylindrze a co dopiero w quadzie gdzie jest mniejszy obieg powietrza. RE: Chlodnica oleju 4T - seler1500 - 31-03-2018 14:07:13 Wiatraczek na chłodnicę, na silnik chyba lepiej zrobić tak jak w squterach, czyli wentylator na wał i osłona kierująca powietrze na żeberka. RE: Chlodnica oleju 4T - stqc - 02-04-2018 11:50:54 Chłodnice postanowiłem ze zamontuje z wentylatorem i założę jakiś termostat załączając wentylator przy około 100* Myśle tez nad zmiana oleju na jakiś lepszy aktualnie jest 10w40 bo teraz jest no name który dostałem do zamówienia RE: Chlodnica oleju 4T - stqc - 06-05-2018 15:22:26 Sprawa wyglada tak ze po świętach brat dużo jeździł, założyłem mu termometr oleju i któregoś razu olej miał prawie 130* a brat nadal jeździł i wypalił zawór wydechowy trzpień od temperatury odbarwiony zawór kompresji nie trzymał. Wałek rozrządu nie wiem z czego jest wykonany ale nosił ślady dużego zużycia. Wymieniona głowica na nowa z całym osprzętem i założona chłodnica. Przy ostrej jeździe w majówkę a było i nadal jest gorąco olej grzał do max 105* czyli dużo pomogła. Założona została taka która ma mocowania przewodów jak te od hamulców. Oczywiście trochę pojeździł i okazało się ze przewód z którego wylatuje gorący olej się topi a raczej jego oplot. Druga sprawa były wycieki z łączenia przewód adapter oryginalne uszczelki stalowe w środku z guma nie dają rady po wymianie na podkładki miedziane problem zniknął ? Jeżeli ktoś jeszcze się zastanawia nad chłodnica to odrazu mogę powiedzieć ze polecam i zmienić uszczelki aby nie ciekło, jak wymienię jeszcze przewód ma jakiś który będzie się sprawdzał to napisze RE: Chlodnica oleju 4T - grek132 - 06-05-2018 16:16:38 zawsze można zamontować wiatraki np jakieś duże z pc ( nie wiem jakich wymiarów jest chłodnica daje tylko przykład) i w razie potrzeby załączane przełącznikiem ( w ekstremalnie ciepłe lato ) RE: Chlodnica oleju 4T - stqc - 10-05-2018 19:29:32 Jeżeli już miałoby być załączane czymś to najlepiej termosta zastosować, ale narazie kombinuje z czujnikiem ciśnienia oleju RE: Chlodnica oleju 4T - stqc - 20-06-2018 01:11:52 Przewody dorobiłem na odpowiednia długość z rurki miedzianej takiej jak stosują w przewodach hamulcowych. Ostatnio po dość ostrym upalaniu i robieniu okrążeń na czas silnik zaczął głośno pracować. Temperatura oleju wynosiła stale około 110* ale ten metaliczny dźwięk nie dawa spokoju. Postanowiłem zdjąć pokrywę rozrządu i po wyjęciu popychacze okazało się ze jest on ładnie przytarty i odbarwiony od temperatury na fioletowo rozrząd ogólnie jest już złomem łańcuch rozciągnięty zębatka ścięta jak co dalej to ciężko powiedzieć, ale czekam aż się zerwie łańcuch lub coś gorszego i w planach wymiana na 140ccm. Miał ktoś do czynienia? Jest dostępny automat? |