Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Tulejki przedniego zawieszenia Ogar - kilka pytań - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Zawieszenie, układ hamulcowy, koła (/forumdisplay.php?fid=223)
+--- Wątek: Tulejki przedniego zawieszenia Ogar - kilka pytań (/showthread.php?tid=44513)



Tulejki przedniego zawieszenia Ogar - kilka pytań - Majerano - 01-08-2017 13:46:56

Musiałem usunąć do malowania proszkowego tuleje z przedniego zawieszenia.
I mam trochu pytań.



Na jakiej wysokości mają być tulejki oznaczone jako "2"? Głownie chodzi mi o wymiar ozn. jako "?"
Czy te wewnętrzne tulejki "2" bez kołnierza są do kupienia czy trzeba przerabiać te z kołnierzem?

A ponadto czy konieczne jest użycie prasy aby je wcisnąć? (Młotem nie da rady? :F)

Jestem zielony w tej kwestii wiec chciałbym jeszcze zapytać jakiego rozwiertaka użyć do pasowania tulei z lagami.

Pozdrawiam :*


RE: Tulejki przedniego zawieszenia Ogar - kilka pytań - mrfrodo87 - 01-08-2017 15:49:49

Najpierw zwymiaruj sobie otwór w lagach i sprawdź czy będą tam pasowały tuleje plastikowe z gmoto.pl (większe) czy będziesz musiał dorabiać teflonowe (mniejsze) tak jak ja (kontakt JOOZEK <--- polecam!!).
W środku w połowie lag, masz takie "rowki" "zwężenie" gdzie dalej nie wciśniesz tulejek (u mnie tak było). Da się to zobaczyć pod światło.
Normalnie powinno się wciskać prasą ale ja jej nie miałem i najpierw wbiłem gumowym młotkiem a potem dorobionym drewnianym kołkiem w kształcie walca na wymiar. Kolega np. na pręt M10 nawsadzał ze 30 podkładek, skręcił wszystko śrubami i podszlifował podkładki na wymiar tak że, całość utworzyła mu walec którym potem wbijał tuleje do środka. Także potrzeba matką wynalazków Smile


RE: Tulejki przedniego zawieszenia Ogar - kilka pytań - joozek - 01-08-2017 16:45:15

Zdecydowanie prasa
Zaznaczony wymiar 12 cm