Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Romet 50-T-1 By Laxa - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: Romet 50-T-1 By Laxa (/showthread.php?tid=43203)

Strony: 1 2 3


Romet 50-T-1 By Laxa - ApriliaMxByLaxa - 09-03-2017 23:57:06

Witam.
Kolejny mój temat w tym dziale tym razem na temat Rometa 50-T-1 ( dla zachowania czystości i nie zaśmiecania tematu o odrestaurowanym sztywniaku)

Rometa wyrwałem bez papiera z możliwością rejestracji ( 100% ,ze go zarejestruję bo nie jest skreślony z ewidencji i byłem juz w urzędach ) . Przytachałem do domu , wyczyściłem gaźnik i na pycha motorek odpalił Big Grin Troche polatałem i poszedł w odstawke - był tylko 2 i 3 bieg. Dziś mając chwile czasu postanowiłem rozebrać silnik w celu naprawy .
Zacząłem od rozbierania i tak po kolei wychodziły same złe informacje :
- pęknięte pierścienie oraz uszkodzony tłok
- brak zawleczki kosza sprzęgłowego
- wytarcie docisku kosza
- pęknięcie tarcz sprzęgłowych
- uszkodzona podstawka sprzęgła
( całe sprzęgło nadaje się do kosza )
* wytarcie mechaniczne prawego dekla uszkadzając przy tym wysprzęglik oraz doszło do pęknięcia prawego karteru w okolicy kopnika
- pęknięty tryb 1'szego biegu co skutkowało pęknięciem karteru w okolicach układu korbowo-tłokowego


Trochę pytań z mojej str

W jakich silnikach były montowane wypukłe przekładki tarcz sprzęgłowych ? Bo widziałem na gmoto 2 rodzaje ( płaskie i wypukłe) i chcę się upewnić które w których moto montowano Smile

W którym miejscu powinien być tryb 1'szego biegu ( skopiuj moje foto i wklej z zaznaczeniem )

Czekają mnie niezłe zakupy hehe Smile

Dla wyprzedzenia @kanilox jeżeli masz kartery wraz z prawym deklem 019 w bdb stan i za normalną cene to pisz pw

Komar 2351 póki co musi poczekać ale bedzie osobny temat na forum
Stwierdziłem ,ze zmieniam plany i najpierw dokoncze 50-T1 ponieważ jest mniej roboty i juz nie bedzie zawadzał w garażu a wyląduje po skończeniu w pokoju gdzie był sztywniak Big Grin

Galeria:











RE: Romet 50-T-1 By Laxa - kacperszkudlarek - 10-03-2017 00:10:32

Ogólnie Darku fajny romecik Smile, masz może trochę roboty, ale na pewno dasz radę go zrobisz Big Grin.


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - pajak - 10-03-2017 00:23:24

Który to rok? Niezła baza do renowacji, powodzenia w remoncie.


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - Dziadek - 10-03-2017 02:41:04

Kolejny 50-T-1, bardzo fajnie, że jest coraz więcej osób, którzy rejestrują pojazdy ze zgubionymi papierami. Smile


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - ApriliaMxByLaxa - 10-03-2017 08:58:43

79' rocznik i wielki plus ,że jest kompletny Tongue


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - rafi555 - 10-03-2017 15:26:03

na ostatnim zdjęciu, na dole i po prawej widzę zestaw do rozpoławiania silnika Sad


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - AliveC4T - 10-03-2017 20:55:14

(09-03-2017 23:57:06)ApriliaMxByLaxa napisał(a):  [...] W jakich silnikach były montowane wypukłe przekładki tarcz sprzęgłowych?[...]

We wszystkich. Wyjątkiem jest sztywniak z pierwszą wersją sprzęgła bo tam było to trochę inaczej zrealizowane ale to cię raczej nie dotyczy. Wystarczy spojrzeć do katalogu części i wszystko jest wyjaśnione, nie trzeba o nic się pytać.

Tego T1 też zamierzasz pomalować na szybko proszkowo, nie kończąc blacharki wcześniej, tak samo jak sztywniaka?


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - ApriliaMxByLaxa - 10-03-2017 21:33:02

rafi akurat wszystko poszło w rękach Big Grin Nie było potrzebne Smile

BYŁBY ktoś tak uprzejmy i mi wskaże dokładne miejsce gdzie ma byc umiejscowiony tryb 1 biegu ?!! Nigdzie na necie nie moge znaleźć a schematu nie ogarniam

(10-03-2017 20:55:14)AliveC4T napisał(a):  
(09-03-2017 23:57:06)ApriliaMxByLaxa napisał(a):  [...] W jakich silnikach były montowane wypukłe przekładki tarcz sprzęgłowych?[...]

We wszystkich. Wyjątkiem jest sztywniak z pierwszą wersją sprzęgła bo tam było to trochę inaczej zrealizowane ale to cię raczej nie dotyczy. Wystarczy spojrzeć do katalogu części i wszystko jest wyjaśnione, nie trzeba o nic się pytać.

Tego T1 też zamierzasz pomalować na szybko proszkowo, nie kończąc blacharki wcześniej, tak samo jak sztywniaka?


Katalogu części do 50-t1 na necie nie widziałem niestety . Co do przekładek sprzęgła jakoś płaskie bardziej tutaj pasują ( nie mówię o tej ostatniej dociskającej ) ale moge sie mylić ...

50-T-1 oraz komara 2351 zostawiam w orginale tak jak są teraz . Zostaną tylko uruchomione i zarejestrowane oraz skompletowane

Poczytałem troche na necie i w 50-t-1 były stosowane sprzęgła 2 i 3 tarczowe - jakie były różnice pomijając fakt innej ilości tarcz ? Chodzi o to ,że ta informacja dla mnie dosyć istotna a z uwagi na to ,że ktoś przy silniku wczesniej juz grzebał i powkładał 2 różne tarcze to się to nie spisało a chcąc odremontować silnik muszę wiedzieć jak to było w orginale


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - AliveC4T - 10-03-2017 22:01:21

(10-03-2017 21:33:02)ApriliaMxByLaxa napisał(a):  [...] Katalogu części do 50-t1 na necie nie widziałem niestety. [...]

Coś słabo szukasz. Na chomikuju jest chyba kilkadziesiąt pozycji, a drugie tyle na prywatnych stronach o motorowerach. http://dysk.xorg.pl/katalog_czesci_romet.pdf


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - ApriliaMxByLaxa - 10-03-2017 22:06:04

Dzięki Piotrek Smile Odezwij sie do mnie na FB bo tu spamu robił nie bede . Być może byłbyś w stanie pomóc w poprawnej weryfikacji sprzęgła


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - rafi555 - 10-03-2017 22:12:37

spam co? po co wszystko zatajać inni też przeczytają i się czegoś dowiedzą


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - ApriliaMxByLaxa - 10-03-2017 22:17:14

Okej .
No to kilka pytań z mojej strony Smile

1. Jakie różnice pomiędzy sprzęgłami 2 a 3 tarczowymi który były montowane w 50-T-1 oprócz ilości tarcz . Muszę poprawnie zweryfikować mój kosz zanim poskładał silnik i zamówię części które miały by mi potem leżeć . Nie wiem jak to było w orginalne bo 1 raz mam silnik 019 i jeszcze po januszu jakimś który włożył 2 inne tarcze ( 1 teflonowa co był montowane w komarkach a 1 współczesna . Moim zdaniem w 2 tarczowych montowano tarcze teflonowe te grube a w 3 tarczowych współczesne metalowe - tak ?
2. Jaki powinien być orginalnie zamontowany tłumik w 50-T-1 ( na google grafika są różne zdjęcia)


Piotrek zobaczyłem ten katalog części co mi podesłałeś i tam również są przedstawione płaskie przekładki tarcz sprzęgłowych ( tak jak mówiłem) . Wypukła przekładka to jest ta ostatnia służąca jako docisk Smile


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - Szatek - 10-03-2017 22:20:52

Co prawda, do 50-T-1 i (50-TS-1) jest też osobny katalog, którego skanów raczej nie ma w internecie. Jego reprint można kupić na motonaklejki.pl

Ale, jest on do pierwszych wersji 50-T-1, a więc Tobie ApriliaMxByLaxa przyda się ten który podał AliveC4T Wink

1. Tutaj masz opisane różnice między sprzęgłem trzytarczowym, a dwutarczowym: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=33473&page=3

Trzytarczowe montowano w 50-T-1 i 50-TS-1 tylko w 75-tym roku. Stosowano też wtedy tarcze bakelitowe do tego sprzęgła.

2. W Twoim 50-T-1 powinien być jeszcze taki tłumik:




RE: Romet 50-T-1 By Laxa - ApriliaMxByLaxa - 10-03-2017 22:35:42

Szatek właśnie oglądałem przed chwilą twoj temat o 4 motorkach 50-t-1 i rozwiałem wątpliwości co do tłumika hehe Smile Jak myślisz, ciężko będzie dorwać taki ? Nie masz może na sell tłumika ?
Dlaczego mocowanie mam zrobione pod komarowski tłumik ? Nie wygląda mi to na samoróbkę ale jutro sprawdzę dokładnie.

Mój romecik z 1979 r bo nwm czy podawałem w temacie


RE: Romet 50-T-1 By Laxa - Szatek - 10-03-2017 22:41:32

Myślę że łatwo znaleźć taki tłumik. Ja na sprzedaż nie mam, zapytaj np. Kaniloxa Smile

Ten tłumik jest tak samo mocowany, jak ten który masz obecnie. Ma dodatkowo ucho na górny wspornik, którego chyba też nie masz Wink