Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart (/showthread.php?tid=42062)



Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - DDomino - 04-11-2016 13:38:46

Witam Panowie. Smile
Mam zamiar zamontować jeden z w/w zapłonów w charcie.
Zdecydowałem się na takie rozwiązanie ponieważ zależy mi na lepszym świetle i ładowaniu.
Teraz mam pytanie czy kupić używanego ducati energia ceny od 200-300zł kompletne czy jednak może nowy lfk przystosowany do simsona z podstawka która pasuje do charta wystarczy przerobić magneto.
Simsonowcy z tego co czytałem polecają nowy lfk do ducati jak się trafi dobrze to jest ok ale czasami są jakieś problemy. I teraz pytanie do was Panowie co wybrać ?
Z góry dziękuje za odpowiedź.


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - Conqeror - 04-11-2016 13:51:54

Jak czop wału się ma do do krzywek obu magnet ?


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - DDomino - 04-11-2016 14:13:42

Krzywkę magneta z charta trzeba przerobić pod magneto ducatii i lfk.


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - Conqeror - 04-11-2016 14:30:54

Przy zaplonie ducati trzeba przerobić podstawke plus zaimplementować krzywke z charta w magneto... w przypadku lfk tylko magneto.

Podejrzewam że do lfk można łatwiej dostać moduły cewki i inne elementy w razie gdyby coś się uszkodziło


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - DDomino - 04-11-2016 17:14:58

Cewkomoduł dostępny praktycznie od ręki na stronie jackmotors pasuje do DE i lfk więc z tym problemu nie będzie regulator napięcia tez można kupić. Tak jak mówisz do DE trzeba dorobić nową podstawkę która podejdzie do charta w lfk już to odpada bo od simsona pasuje idealnie. Jedynie magneto trzeba przerobić.


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - Conqeror - 04-11-2016 17:21:53

To chyba odpowiedz sie sama narzuca . Pytanie czy jak przerzucisz krzywke to czy magneto nie będzie miało bicia


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - DDomino - 04-11-2016 17:43:23

Chciałem oddać to do tokarza żeby mi to wykonał mam nadzieję że bić żadnych nie będzie i wszystko będzie dobrze współpracować.


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - charper - 04-11-2016 20:41:02

taniej przewinac cewki ale co kto lubi. no i te zalety jak na pewno dobrze wykonane i pasujące magneto czy brak chińskich części.
ja mam dobry i niezawodny pomysł na wykonanie bezobsługowego statora do charta. obsluzy przednie swiatło 12V 60W i naładuje 12v akumulator. będzie to sprzet nie wymagajacy regulatora i spokojnie dający radę. sam go wdrożę w dwóch swoich chartach, bo już znudziło mi się ładowanie kasy w jakies durne regulatory. skarbonka bez dna. pradnica 120W to też bardzo durny pomysł.


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - Lagoon - 20-11-2016 18:13:56

Dokładnie, przewinięcie prądnicy da Ci podobny efekt i przy odrobinie wiedzy jesteś w stanie sam to wykonać. W przypadku montażu innego iskrownika trzeba już rzeźbić podstawkę i wspawanie piasty koła magnesowego, bo na nieszczęście, lub szczęście, czop wału Charta ma średnicę mniejszą niż otwór w piaście koła magnesowego wyżej wspomnianych zapłonów. Czyli trzeba już tokarki i najlepiej frezarki oraz osoby która to obsłuży. Sprawa sięupraszcza gdy masz do tego dostęp. Cała konstrukcja zapłonu Charta jest bardzo dobra, mamy lekkie magneto, najlżejsze z oferowanych zapłonów jeśli mówimy o kołach magnesowych z magnesami na zewnątrz. Dodatkowo piasta jest spawana do koła-nie ma mowy o urywaniu się magneta, chyba że jest ono krzywe. Właśnie, to jest bardzo ważna kwestia, podstawą jest proste koło magnesowe, bo inaczej nie dość, że silnik nie wykręci takich obrotów jak powinien to do tego dostanie ogromnych wibracji, co niekorzystnie wpływa zarówno na łożyska w silniku jak i na samopoczucie jeźdźca.


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - Jaro5 - 20-11-2016 19:02:36

Lfk to kopia de, podstawka do de pod simka kosztuje 30-40 zł.
Ja bym wybrał de.


RE: Zapłon Ducati Energia czy LFK Chart - dawidbarganski - 20-11-2016 20:37:02

Jako że już mam de w swoim charcie mogę je polecić. Ale o wiele lżej będzie przewinąć cewki bo ustawienie krzywki żeby magneto nie biło w domowych warunkach jest naprawdę trudne. Wcześniej kiedy miałem bijące magneto to załatwiłem dwa wały. Teraz udało się ustawić że nie bije i jest spokój.