Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
komar sztywniak - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Komar (/forumdisplay.php?fid=136)
+---- Wątek: komar sztywniak (/showthread.php?tid=42043)



komar sztywniak - Albert - 01-11-2016 14:53:02

Witam!
Zakupiłam niedawno komara sztywniaka z 1968r. z nietypowym silnikiem, bo odpalanym na 'kopa'. Nie widać tam żadnych przeróbek, wszytsko jest fabrycznie oryginalne. Czy wie ktoś, co to może być za model i czy były takie z silnikiem na starter (kopa). Pilnie proszę o odpowiedź.


RE: komar sztywniak - Emikel - 01-11-2016 15:18:58

Silnik masz nie oryginalny, modelu też się po tym nie określi, daj jakieś zdjęcia


RE: komar sztywniak - Albert - 01-11-2016 15:43:01

(01-11-2016 15:18:58)Emikel napisał(a):  Silnik masz nie oryginalny, modelu też się po tym nie określi, daj jakieś zdjęcia

Zapomniałem dodać, że silnik to s-38b i cały komar jest przystosowany do tg silnika, tzn., że np. hamulec jest na stópkę.


RE: komar sztywniak - Suwmiarka - 01-11-2016 16:10:59

Wg mnie to ewidentnie jest Komar MR-232.
Silnik S-38B fabrycznie występował na pedały. Jednak by przerobić sposób zapalania na kopnik wystarczyło jedynie zmienić wałek startera. Co do hamulca to też nie widzę problemu w zaadoptowaniu stopek od nowszej wersji - spasuje bez żadnych przeróbek.


RE: komar sztywniak - Albert - 01-11-2016 16:29:56

(01-11-2016 16:10:59)Suwmiarka napisał(a):  Wg mnie to ewidentnie jest Komar MR-232.
Silnik S-38B fabrycznie występował na pedały. Jednak by przerobić sposób zapalania na kopnik wystarczyło jedynie zmienić wałek startera. Co do hamulca to też nie widzę problemu w zaadoptowaniu stopek od nowszej wersji - spasuje bez żadnych przeróbek.

Gdzieś w internecie wyczytałem, że może być to prototyp wysyłany na eksport, tylko nwm czy to prawda


RE: komar sztywniak - Suwmiarka - 01-11-2016 16:38:31

Oto masz silnik z eksportowego Komara http://www.ebay.de/itm/Neckermann-Condor-25-Motorblock-S38-Moped-Motor-Romet-Komar-Zundung-Oldtimer-1-/351875131132?hash=item51ed6466fc:g:VVcAAOSwPhdVMPIw
wklejam link abyś mógł sie mu dobrze przyjżeć

nadal odstawiam, że to zwykły 232..


RE: komar sztywniak - rommel - 01-11-2016 23:00:22

sprawdz czy numery ramy i silnika sa agodne z tabliczka

według mnie ktoś kupił nowe kartery na kopke i nabił numer ze starego silnika "B"


RE: komar sztywniak - Suwmiarka - 02-11-2016 10:09:19

Tak jak pisze Rommel - Sprawdź numery na tabliczce znamionowej i przy okazji tam powinno pisać jaki to model. Znajduje się po prawej stronie silnika pod osłoną gaźnika