Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma (/showthread.php?tid=41025)

Strony: 1 2


Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - pawel_bieszczady - 25-07-2016 13:37:59

Witam.
Na filmiku wszystko jest wyjaśnione i nie muszę więcej tłumaczyć.
https://youtu.be/eBEMOx0RE4c
Co więcej - jak chodził to się zalewał non stop na wolnych obrotach i nie mógł ich utrzymać tylko po chwili gasł i ciężko było zapalić a świeca mokra.
Gaźniki przekładałem już 2, 3 komplety dysz w tym jeden komplet z wersji zablokowanej.
Podginanie blaszką nic nie daje. Jak dla mnie jest to zje*any gaźnik bo nie ma przynajmniej tej 1 śruby do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach a to by na pewno rozwiązało problem. Bo jak wiadomo każdy silnik wymaga indywidualnych ustawień a tutaj konstruktorzy odje*ali taką manianę.
Zapłon regulowany w każdym zakresie i najlepsze ustawienie to między 2 a 2,5 mm przed GMP z przerwą 0,4 mm


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - rafi555 - 25-07-2016 15:52:11

a kowadełko nie ma luzów kup nowy przerywacz jak nie pomoże


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - pawel_bieszczady - 25-07-2016 20:07:07

(25-07-2016 15:52:11)rafi555 napisał(a):  a kowadełko nie ma luzów kup nowy przerywacz jak nie pomoże

Przerywacze mam oryginalne w 100% dobre.

Ogar odpalił. Niestety wolnych obrotów nie trzyma nawet jak mu zaleję czystą benzynę. Dymi na niebiesko. Oleju w skrzyni póki co jeszcze nie zalewałem więc stamtąd na 100% nie ciągnie


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - Rafku - 25-07-2016 22:26:51

To na pewno wina przerywacza, ewentualnie kondensatora.


Miałem u siebie podobną sytuację i wymiana przerywacza na współczesny zamiennik przyniosła rezultat.


Iskra nie jest taka mocna jak w dezamecie, za to jest ciągła i taka sama.


Duży wpływ na iskrę ma też przerwa na przerywaczu.


Zresztą tutaj bez fajki i tych wiszących poskręcanych kabli można obwiniać każdy element zapłonu Facepalm2


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - Arexu17 - 25-07-2016 22:51:28

Jak dymi to simmering od sprzęgła do zmiany


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - Rafku - 26-07-2016 09:20:45

(25-07-2016 20:07:07)pawel_bieszczady napisał(a):  Oleju w skrzyni póki co jeszcze nie zalewałem więc stamtąd na 100% nie ciągnie

(25-07-2016 22:51:28)Arexu17 napisał(a):  Jak dymi to simmering od sprzęgła do zmiany



Ehhh Facepalm2 Facepalm2


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - pawel_bieszczady - 26-07-2016 09:38:27

Ja pier**le to jest czytanie ze zrozumieniem... silnik dopiero co złożony na nowych łożyskach, porządnych uszczelniaczach, po regeneracji wału...


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - rafi555 - 26-07-2016 13:57:22

boże , oryginalne nie zawsze dobre przerywacz może być już przetarty


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - Rafku - 26-07-2016 14:41:41

Dopiero co złożony i już kopniak się zacina? Facepalm2


Zresztą uważam, że jeżeli się za coś brać to od początku do końca, a patrząc na ten twój powiązany zapłon...


Zainwestuj całe 10zł w przerywacz i jakieś 1,50 w konektorki......


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - pawel_bieszczady - 27-07-2016 11:08:38

Przerywacze są dobre skąd wy możecie wiedzieć jak ich nawet nie widzieliście...
Poza tym napisałem już PROBLEM ROZWIĄZANY
Tylko co z tego jak kopci jak poje****


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - Petronas - 27-07-2016 22:15:52

Zauważ że silniki 223 od jawek czy ogarów mocnej dymią od polskich Smile


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - pawel_bieszczady - 29-07-2016 14:43:45

Panowie problem częściowo rozwiązany. Możliwe że to przez smar na nowych łożyskach miała jeszcze takie zadymienie

Ale pojawiły się 2 problemy. Po wciśnięciu sprzęgła, NAWET NA LUZIE silnik powoli zaczyna gasnąć.

Co zrobiłem - popychacze są nowiutkie oryginalne i nasmarowane, kulka w deklu i między popychaczami też jest więc to nie mechanizm wysprzęglający.

Zauważyłem że po wciśnięciu sprzęgła, łańcuszek słychać jak ociera o dekiel.

Zapewne popierdzieliłem coś przy składaniu tarczek, bo są w jedną stronę wypukłe. Jakiś schemat ktoś ma?

Drugi problem to taki że wszystkie biegi ładnie chodzą oprócz luzu między 1 a 2 biegiem. Gdy wrzucę na ten luz to coś zaczyna zgrzytać w silniku i zazębia się 2 bieg. ALE AUTOMAT ZMIANY BIEGÓW NADAL POZOSTAJE NA POZYCJI LUZU


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - charper - 29-07-2016 15:18:07

schemat jest w książce romet ogar pony kadet obsluga i naprawa


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - pawel_bieszczady - 30-07-2016 09:49:17

Jedna przyczyna, załatwiła problem i ze sprzęgłem i ze skrzynią.
Nie składajcie na szybko tych silników bo czasami można małą głupią a jak ważną rzecz przeoczyć.


Jednak pojawił się kolejny problem, odpalanie na prawie wstygniętym silniku, to jakaś masakra, gdy odpalę, przerywa, trzeba gazować bo zgaśnie, a jak zgaśnie to trzeba pchać ze 200m na 1 biegu żeby odpalił. Tak jakby miał za mało paliwa a za to jak się rozgrzeje to jest lipa bo gaśnie na wolnych bo go już wtedy przylewa...


RE: Ogar 200 Iskra raz jest a raz nie ma - Rafku - 30-07-2016 10:18:34

Czyli co, przez odwrócone tarcze działy się jaja ze sprzęgłem i biegami?

Jak masz stary czeski wyeksploatowany jikov to się nie dziwie, że dzieją się takie jaja. Kup sobie zamiennik.