Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Wał 017 korba na igiełkach - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Wał 017 korba na igiełkach (/showthread.php?tid=38019)

Strony: 1 2


Wał 017 korba na igiełkach - kucia97 - 30-11-2015 20:04:23

Witam wszystkich chciałbym sie dowiedzieć czy jest jakaś korba która pasuje(po niewielkich przeróbkach) do wału z silnika 017 na igiełkach.Czytałem tematy o korbach z sendy jednak po moich pomiarach nie zgadzają sie one z założenie szlifowania tylko szerokości korby i długości sworznia.


RE: Wał 017 korba na igiełkach - Rafku - 30-11-2015 20:55:10

Zamierzasz tuningować 017? Ja uważam, że w zupełności wystarcza oryginalna korba, jeżeli chcesz to mogę ci taką wysłać po kosztach wysyłki


RE: Wał 017 korba na igiełkach - KeiSangi - 30-11-2015 21:02:44

Jeśli zamierzasz tuningować to nie rób. Jeśli na oryginał to oryginalna.


RE: Wał 017 korba na igiełkach - kucia97 - 30-11-2015 21:05:55

Chodzi o to zeby ten silnik był złożony raz na amen bo cały silnik jest już wypolerowany i ma to być naprawde wysokiej klasy restauracja oczywiście z zmian będzie tylko zapłon, wał( korbowód jeśli się uda ,zależy mi na pozbyciu się tulejki) może gaźnik ,seszta oryginał włącznie z tłokiem na 2 szlif


RE: Wał 017 korba na igiełkach - Rafku - 30-11-2015 21:27:09

(30-11-2015 21:05:55)kucia97 napisał(a):  naprawde wysokiej klasy restauracja


I ty się bawisz w rozbijanie wału? Po co? Jaka tulejka? Między przeciwwagami jest łożysko igiełkowe, gdzie ty tam tulejkę widzisz?


RE: Wał 017 korba na igiełkach - kucia97 - 30-11-2015 21:33:08

Nie bawię sie w to ja tylko próbuję dobrać odpowiedni korbowód dopasować go i wysłać do firmy zajmującej sie takimi sprawami już profesjonalnie ,chodzi o tulejkę sworznia tłokowego ,chce zrobic to raz na dożywocie łożyska już mam i uszczelniacze lepszej klasy (fag ,corteco) zapłon jest w połowie ukończony ale nie ruszę dalej bez wału.

Nie mogłm edytować.Znalazłem taki korbowód http://sklep.motor-land.com.pl/p-4305-korbowod-power-rod--honda-nh-90/ w moim starym wymiary są takie A-90 B-12 C-13,25 D-18 E-32.20 jak narazie to najbardziej zbliżony korbowód do oryginału wymiarami


RE: Wał 017 korba na igiełkach - Rafku - 30-11-2015 22:28:24

No to już co innego. Z chęcią zobaczyłbym podzespoły twojego silnika, rób fotki i wrzucaj


RE: Wał 017 korba na igiełkach - kucia97 - 30-11-2015 22:39:49

Zdjęcia może uda mi sie dodać jutro wracając do wału z tego co patrzę o korbowodzie co podałem wyżej byłby chyba dobry trzeba by dać podkładkę dystansową pod cylinder 1-5 mm (żeby go podnieść poto aby nie zmienił się skok korbowodu) zeszlifować szerokość główek o 0.25mm i skrócić sworzeń z 40mm na 32.20.Kwestia wyważenia pozostaje chyba polerowanie i porównywanie z oryginałem .Proszę o opinie co o tym myślicie


RE: Wał 017 korba na igiełkach - VRka :D - 01-12-2015 00:03:19

Zamiast bawić się w korbowody, skracanie i podkładki zrób wszystko na oryginał, coraz mniej jest silników 017


RE: Wał 017 korba na igiełkach - Emikel - 01-12-2015 00:09:52

(01-12-2015 00:03:19)VRka :D napisał(a):  Zamiast bawić się w korbowody, skracanie i podkładki zrób wszystko na oryginał, coraz mniej jest silników 017

Ale są bardzo tanie Big Grin


RE: Wał 017 korba na igiełkach - kucia97 - 01-12-2015 18:31:59

Korbowód już zamówiony zobaczymy co przyjdzie co do robienia na oryginał ,cześci które nie psuly sie w oryginale pozostają tak jak były ,chodzi tylko o wytrzymałosc i niezawodność.Nie ufam materiałom współczesnej produkcji do tych sprzętów a zwłaszcza tulejkom korbowodu które mogą być za ciasno spasowane i po nagrzaniu puchną blokując sworzeń tłoka.Na codzień zajmuje sie skuterami crossami i innymi pojazdami markowymi i ciężko znaleźć tulejkę korby.


Odp: Wał 017 korba na igiełkach - Latos - 01-12-2015 18:41:56

W autach jest tylko sworzen bez tulejki, u mnie w chinczyku tez. Tulejka bedzie hulac i nic sie nie powinno dziac o ile bedziesz dolewac oleju do paliwa. Łozysko ci nawali (co jest bardziej prawdopodobne niz zlapanie tulejki), rozsypie sie i moze zalatwic lozyska tak jak mialo to miejsce u kolegi w AM6, czekala go wymiana walu, lozysk, odlamki i opilki ktore byly wynikiem zmielenia lozyska porysowaly caly cylinder. Skoro bylo to fabryczne rozwiazanie i stosowane nie tylko w romecie, musialo sie sprawdzac, i faktycznie sie sprawdzalo. Moim zdaniem jesli zrobisz dobry remont na dobrych czesciach i bedziesz pamietac o oleju, musi jezdzic


RE: Wał 017 korba na igiełkach - fosa - 01-12-2015 21:26:38

Jesli zastosowalbys tlok od simsona, to mozna dac korbowod z AM6. Bo w nim odleglosc miedzy srodkami wynosi 85mm, obie glowki sa na lozyskach. Tlok z simsona jest wyzszy o 5mm wiec skorygowalbys to wlasnie nim. Wypadaloby jednak do tego zestawu splanowac glowice. Nie wiem jedynie jaki jest sworzen dolny w 017 ale wydaje mi sie ze taki jak w charcie i AM6 czyli 16mm. Oczywiscie sworzen trzeba skrocic na tokarce bo jest za dlugi. Ale z pewnoscia taki korbowod dlugo by ci posluzyl.


RE: Wał 017 korba na igiełkach - kucia97 - 01-12-2015 22:40:24

Właśnie problem jest w tym że średnica sworznia w 017 to 18mm i tutaj jest ograniczony dostęp do korbowodów bo znalazłem jedynie 2 podobne w tym 1 wcale nie dostępny w pl.Co do tematu tulejki wydaje mi się że nie jest ona tak trwała jak igiełki.Jak już pisałem wyżej nie chce tam już zaglądać przez wiele wiele kilometrów,wydaje mi się też że tarcie może być delikatnie mniejsze bo łożysko toczne jest lepiej smarowane mgłą olejową bo ma więcej,,otworów'' niż tulejka.


RE: Wał 017 korba na igiełkach - TheNight - 01-12-2015 22:58:00

http://www.jackmotors.pl/wal-korbowy-romet-2-biegi-023-top-racing-id-4254.html