Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
nieszczęsny zapłon - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222)
+--- Wątek: nieszczęsny zapłon (/showthread.php?tid=35951)



nieszczęsny zapłon - Kazek - 12-07-2015 12:13:44

witam
Własnie zmagam się z zapłonem w moim komarku .chcąc to zrobić dobrze szukam w róznych źródłach najlepszym metod , posiadam również kiążkę J.Podlaskiego 'jezdze motorowerem' w której ten problem został poruszony natomiast po przeglądnięciu pierdyliarda for internetowych mam jedno pytanie:
czy zapłon ma występować 3mm zanim tłok osiągnie GMP czy 3 mm już po osiągnięciu GMP ??( używam suwmiarki)
Z góry dzięki za szybką odpowiedz.


RE: nieszczęsny zapłon - Kazek - 12-07-2015 12:27:03

własnie uswiadomiłem sobie ze całe życie byłem okłamywany.. Big Grin
Dzięki za odpowiedz.
Kompresja jest dobra jakies 3o km temu dałem nowy tłok i pierscienie Big Grin


RE: nieszczęsny zapłon - Halski - 12-07-2015 12:36:28

Tylko najpierw ustawiasz przerwę na platymkach a dopiero później bierzesz się za zapłon.


RE: nieszczęsny zapłon - BartuS - 12-07-2015 12:38:19

Zapłon jest dobrze ustawiony jak na zimnym i ciepłym odpala na ząbek Tongue


RE: nieszczęsny zapłon - charper - 12-07-2015 13:09:17

Jakie oklamywany jak w każdym opisie każą obrócić magneto w przeciwna stronę do pracy silnika i sprawdzac kiedy rozwierają sie platynki?
@up: Nie do konca się zgodzę. Nie tylko poprawnie ustawiony moment zaplonu ma na to wpływ. Zalezy to tez od ustawień gaznika a na niektórych gaznikach jest to prawie nie możliwe.


RE: nieszczęsny zapłon - Kazek - 12-07-2015 13:23:09

Wojtek,widać gdzieś musiało się wkraść przekłamanie. Po ustawieniu momentalnie wzrosła moc komarka, na prostej ciągnie już 35 a nie 29 jak wczoraj Smile Mateusz, a co do gaźnika ustwiałem go w przeszłosci wiele razy z różnymi skutkami i wkoncu mam 2 wersje ustawiania gaźnika:
1.1 srubkę od powietrza wkręć na maxa i wykręć 1,5 obrotu.
1.2 tą drugą śrubką reguluj tak żeby na zamkniętej przepustnicy( może być lekko uchylona) manetką ładnie na wolnych obrotach chodził.

2.1 wkręć na maxa tą od powietrza
2.2 odpal silnik na lekko uchylonej przepustnicy
2.3 wykręcaj srubke od obrotów aż 'pojawią sie zakłocenia w pracy silnika'
2.4 wtedy wykręcaj srubke od powietrza 'az praca sinlka się wyrówna'

Który sposób lepszy??? Ten drugi przerabiam od jakiś 2 lat i jakoś mi nie idzie..
Sorki że zły dział ale jakoś tak...


RE: nieszczęsny zapłon - Odrestaurator - 12-07-2015 14:52:19

Jak wyżej, drugim sposobem też próbowałem ale zanim się to wyreguluje to zdąży zgasnąć :F


RE: nieszczęsny zapłon - Kazek - 13-07-2015 11:35:55

Dobra już wszystko wiem dzięki mozna zamykać