Simson S51 1985/89 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174) +--- Dział: Inne - Nasze sprzęty (/forumdisplay.php?fid=193) +--- Wątek: Simson S51 1985/89 (/showthread.php?tid=34816) |
Simson S51 1985/89 - krzysiu1505 - 12-05-2015 11:51:02 Witam! Jakieś 2 miesiące temu sprzedałem swojego ogara. Jako że na czymś trzeba jeździć, zacząłem rozglądać się za simsonem. Miesiąc temu udało mi się trafić dość fajnego za niewielkie pieniądze, a co najważniejsze z papierami. Tak wyglądał zaraz po tym jak go kupiłem: I do dziś się wygląd nie zmienił. Rocznik simsona to prawdopodobnie 1985(tak pisze na tabliczce), ale w dowodzie jest 1989, numery ramy na tabliczce, ramie i w dowodzie się zgadzają. Stan nie jest idealny, ale jeździ, jeździ dobrze, wszystko w nim działa, silnik chodzi cicho i nie stuka. Jest to składak z conajmniej 2 różnych simsonów, a nawet z trzech: rama jest od prawdziwiego comforta, albo przynajmniej podnóżek kierowcy(jest boczna podpórka, której mocowanie wygląda na oryginalne a nie samodzielne przyspawanie przez użytkownika, z comforta jest też pokrywa zapłonu(malowanie wygląda na oryginalne) i prędkościomierz. Reszta(bak, amortyzatory, przełączniki, siedzenie) są z N(przy czym jest zapłon elektroniczny, instalacja elektryczna zrobiona, przełącznik kierunkowskazów jest od MZ TS, pewnie dlatego bo pasował na korpus manetki gazu). Jak na razie awarii zero, a dzień w dzień jeżdżę po ok. 10km(do szkoły i z powrotem), zrobiłem nim już jakieś 250 km. Jako że jednak sprzęgło się w nim kończy (ślizga się czasami, zwłaszcza na nagrzanym silniku i z pasażerem) więc i tak trzeba będzie przy silniku robić to plany są ambitne: po powrocie ze świadectwem do domu silnik ląduje na stół i będzie przerabiany na idealną replikę fabrycznej 70tki, oprócz rzeczy oczywistych(cylinder, tłok, wał itd.) ląduje w nim jeszcze kosz sprzęgłowy od S70, zębatki 3 i 4 biegu od S70, zębatka zdawcza 16 zębowa. Jeśli zostanie kasy, to do simsona ląduje nowy wydech(stary pójdzie do drugiego simsona jako lepszy niż ten który w nim jest), bak i pokrywy schowka lądują w drugim simsonie a te od drugiego simsona będę malowane i lądują w tym, nowy prędkościomierz(stary nie nabija kilometrów, wyląduje wraz napędem na zębatkę 15 zębową w drugim) i parę wizualnych pierdółek. I tu pytanie do kogoś, kto miał z tym styczność: czy magneto w simsonie przy zapłonie na 6V i 12V jest to samo, czy oprócz zmiany cewek trzeba zmienić też magneto? Odp: Simson S51 1985/89 - KeiSangi - 12-05-2015 13:30:55 Fajny. A pomysł na niego jeszcze lepszy. RE: Simson S51 1985/89 - theogarowiec - 12-05-2015 22:45:06 Magneto może zostać stare. Co do s70 to robię tak samo, najlepsza baza na turystyka. RE: Simson S51 1985/89 - Marwerick - 12-05-2015 22:52:10 jeszcze spreżyna sprzegła była inna w wersji 70cm3 RE: Simson S51 1985/89 - theogarowiec - 12-05-2015 22:57:53 (12-05-2015 22:52:10)Marwerick napisał(a): jeszcze spreżyna sprzegła była inna w wersji 70cm3 Jaka sprężyna? określ się trochę. No i Bak masz przed 86r, jeszcze z przed liftu. RE: Simson S51 1985/89 - Marwerick - 12-05-2015 23:00:32 spreżyna miała 1,6mm grubość w porównaniu do wariantu 50cm3 RE: Simson S51 1985/89 - krzysiu1505 - 13-05-2015 09:49:36 (12-05-2015 22:57:53)theogarowiec napisał(a): No i Bak masz przed 86r, jeszcze z przed liftu. A czym się różni od tego sprzed 86? I jeszcze jedno pytanie odnośnie gaźnika: czy opłaca się wydawać 120zł na amala 16 czy lepiej(w sensie że wsadzenie amala nie da wymiernie lepszych efektów) będzie tylko podmienić w 16N3-4 dysze na takie jakie były w 70tce? Odp: Simson S51 1985/89 - Latos - 13-05-2015 19:35:51 Amal 19, nauczyciel w s53 nawet ma 19stke, w 70 na pewno dobrze sie spisze RE: Simson S51 1985/89 - krzysiu1505 - 13-05-2015 20:04:39 Jakie 19stki? to ma się ze spalaniem zmieścić w książkowych 2,7l/100km przy 75km/h, i głównie o obniżenie spalania przez zastosowanie amala mi chodzi, bo na binga mnie zwyczajnie nie stać. RE: Simson S51 1985/89 - komarinho - 13-05-2015 20:16:22 Mam na sprzedaż ładnego binga, za niską cenę RE: Simson S51 1985/89 - DominiX - 13-05-2015 20:52:44 A czym różni się bak z przed 86 i po? Bo ja rżnicy nie widzę fajny simson masz co do niego dużo planow widzę Ile dałeś ? RE: Simson S51 1985/89 - krzysiu1505 - 13-05-2015 20:56:37 Niedużo, jak na jeżdżącego i w pełni sprawnego simsona z papierami, w każdym razie niewiele przekroczyłem granicę od której nasz rząd kochany pobiera podatek(choć i tak oficjalnie simson kosztował 980zł) RE: Simson S51 1985/89 - theogarowiec - 13-05-2015 21:51:54 (13-05-2015 09:49:36)krzysiu1505 napisał(a):(12-05-2015 22:57:53)theogarowiec napisał(a): No i Bak masz przed 86r, jeszcze z przed liftu. Bak przed 86r : https://www.bikepics.com/pictures/2668549/ po 86r : https://www.bikepics.com/pictures/2655145/ Bak starszy jest szerszy i bardziej płaski, a nowszy czyli po 86r jest wyższy, półokrągły od góry i węższy. Co do gaźnika amal to 16/18/19/21 mają tą samą gardziel, różnią się tylko dyszami. Ja w 60/2 mam 21 z dyszą 85 i jest ok i ten sam gaźnik będzie w s70 jak z fabryki. ogólnie polecam. RE: Simson S51 1985/89 - kadetmen - 13-05-2015 22:04:36 Jeśli się szybko zdecydujesz ,to sprzedam Ci nowego binga właśnie pod 70'tke za 180 zł . http://olx.pl/oferta/gaznik-bing-17-simson-romet-chart-nowy-CID5-IDa7VlJ.html#bb1a96435f . RE: Simson S51 1985/89 - krzysiu1505 - 13-05-2015 22:22:15 Na razie gaźnik jest najmniejszym problemem, nim będę się zajmował po zrobieniu silnika, a to i tak dopiero w czerwcu(czymś do szkoły trzeba jeździć, a i kasę zebrać). A co do amala, to myślałem że liczby w nazwie oznaczają średnicę gardzieli(tak jak to jest w gaźnikach BVF, nawet w tym od wartburga czy trabanta) |