Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Tuning silnika 3 biegowego - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Tuning silnika 3 biegowego (/showthread.php?tid=33479)

Strony: 1 2


Tuning silnika 3 biegowego - adamus13715 - 19-03-2015 20:53:50

Witam posiadam polski silnik 3 biegowy, kupiony od kolegi za 15 zł nie działający
chciałbym podwyższyc mu wmiare profesjonalnie w warunkach domowych moc oczywiście tak zeby silnik sie nie rozpadł i teraz rodzi się pytanie jak to dobrze zrobic
z Góry dzięki za pomoc


RE: Tuning silnika 3 biegowego - Pompuś - 19-03-2015 20:56:44

Polecam kupić inny silnik. Ile z niego wyciągniesz, 3 km ? I się rozpadnie na pierwszym zakręcie.


RE: Tuning silnika 3 biegowego - adrian00102 - 19-03-2015 21:13:12

Są sposoby ale w domowych warunkach zbyt wiele nie zdziałasz.


RE: Tuning silnika 3 biegowego - Kanilox - 19-03-2015 21:23:15

Tuningowałem ten silnik według poradnika pana Sałka i efekty były całkiem zadowalające, przyśpieszenie trochę lepsze niż Chart, maks prędkość 50km/h.
Osobiście nie polecam bo silnik się pieprzył i nie nadawał do codziennej jazdy.
Polecam zamontowanie silnika Charta i mieć spokój.


RE: Tuning silnika 3 biegowego - adamus13715 - 19-03-2015 21:36:34

dobra dzięki to ze bedzie sie cały czas pieprzyc to wiem ale jakby np dac cylek do profesjonalnego warsztatu to coś by moze było


RE: Tuning silnika 3 biegowego - KeiSangi - 19-03-2015 21:37:06

Tuning zabija te silniki, kup jakiś silnik 50cc 4 biegowy z jakiegoś enduro/ większego motoroweru a nie katuj oryginałów. Walniesz casala i romet lata 80 kmh.


RE: Tuning silnika 3 biegowego - Bartosz. - 19-03-2015 21:39:48

Jeżeli tuningować rometowski silnik to tylko z charta,inne się nie nadają bo z gówna bata nie ukręcisz


RE: Tuning silnika 3 biegowego - adamus13715 - 19-03-2015 21:41:19

mi o to chodzi że chce miec tani silnik który da rade w terenie
a jak mi jebnie np skrzynia biegów to nie problem bo dla mnie to godzina półtora roboty

(19-03-2015 21:37:06)KeiSangi napisał(a):  Tuning zabija te silniki, kup jakiś silnik 50cc 4 biegowy z jakiegoś enduro/ większego motoroweru a nie katuj oryginałów. Walniesz casala i romet lata 80 kmh.

zrobił bym tak ale mam jednego orginalnego rometa i chce coś pokombinowac z jakimś innym


RE: Tuning silnika 3 biegowego - romett1 - 19-03-2015 21:48:40

Roboty może i niewiele, ale jak codziennie czy co kilka dni będzie siadała skrzynia to troche kasy pójdzie. A jak chcesz tuning to zrób 50/4, lepszy gaźnik, zapłon charta i gotowe


RE: Tuning silnika 3 biegowego - adamus13715 - 19-03-2015 21:52:56

(19-03-2015 21:48:40)romett1 napisał(a):  Roboty może i niewiele, ale jak codziennie czy co kilka dni będzie siadała skrzynia to troche kasy pójdzie. A jak chcesz tuning to zrób 50/4, lepszy gaźnik, zapłon charta i gotowe

no wsumie masz racje czyli lepiej na orginał go zrobic?


RE: Tuning silnika 3 biegowego - KeiSangi - 19-03-2015 21:54:24

(19-03-2015 21:41:19)adamus13715 napisał(a):  mi o to chodzi że chce miec tani silnik który da rade w terenie
a jak mi jebnie np skrzynia biegów to nie problem bo dla mnie to godzina półtora roboty

(19-03-2015 21:37:06)KeiSangi napisał(a):  Tuning zabija te silniki, kup jakiś silnik 50cc 4 biegowy z jakiegoś enduro/ większego motoroweru a nie katuj oryginałów. Walniesz casala i romet lata 80 kmh.

zrobił bym tak ale mam jednego orginalnego rometa i chce coś pokombinowac z jakimś innym
Ale taki z casala dostaniesz za +- 50 zeta... A oryginał szkoda katować.


RE: Tuning silnika 3 biegowego - adamus13715 - 19-03-2015 21:56:28

(19-03-2015 21:54:24)KeiSangi napisał(a):  
(19-03-2015 21:41:19)adamus13715 napisał(a):  mi o to chodzi że chce miec tani silnik który da rade w terenie
a jak mi jebnie np skrzynia biegów to nie problem bo dla mnie to godzina półtora roboty

(19-03-2015 21:37:06)KeiSangi napisał(a):  Tuning zabija te silniki, kup jakiś silnik 50cc 4 biegowy z jakiegoś enduro/ większego motoroweru a nie katuj oryginałów. Walniesz casala i romet lata 80 kmh.

zrobił bym tak ale mam jednego orginalnego rometa i chce coś pokombinowac z jakimś innym
Ale taki z casala dostaniesz za +- 50 zeta... A oryginał szkoda katować.
no to ze szkoda katowac to sie zgodze
czyli lepiej zrobic na oorginał?


RE: Tuning silnika 3 biegowego - KeiSangi - 19-03-2015 22:47:33

Definitywnie. Jak chcesz mocne moto to kup coś większego, nie psułbym zabytków.


RE: Tuning silnika 3 biegowego - TheNight - 19-03-2015 23:22:35

http://romet50t1.tnb.pl/viewpage.php?page_id=4
Najlepiej zrobić: Porting 50/4 powiększenie wlotu do 16mm powiększenie okna wydechowego + jego podwyższenie i gaźnik 16n1/3 z simsona
Masz to lepiej opisane w linku powyżej.


RE: Tuning silnika 3 biegowego - adamus13715 - 20-03-2015 17:23:24

(19-03-2015 23:22:35)TheNight napisał(a):  http://romet50t1.tnb.pl/viewpage.php?page_id=4
Najlepiej zrobić: Porting 50/4 powiększenie wlotu do 16mm powiększenie okna wydechowego + jego podwyższenie i gaźnik 16n1/3 z simsona
Masz to lepiej opisane w linku powyżej.

czyli jak sie zrobi do 4,5 konia tak jak jest to opisane to silnik nie powinien się rozpaśc?

(19-03-2015 23:22:35)TheNight napisał(a):  http://romet50t1.tnb.pl/viewpage.php?page_id=4
Najlepiej zrobić: Porting 50/4 powiększenie wlotu do 16mm powiększenie okna wydechowego + jego podwyższenie i gaźnik 16n1/3 z simsona
Masz to lepiej opisane w linku powyżej.

czyli jak sie zrobi do 4,5 konia tak jak jest to opisane to silnik nie powinien się rozpaśc?