Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Kadet] Różne pytania - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Kadet (/forumdisplay.php?fid=138)
+---- Wątek: [Kadet] Różne pytania (/showthread.php?tid=30870)



Różne pytania - BlackDragon - 30-11-2014 14:23:41

Witam!
Mam do was cztery pytania.
1. Chce mieć światła z akumulatora, ale gdy podłącze go do instalacji światła nie świecą,czemu? Czy to dlatego, że w kadecie mam prąd zmienny, a w aku stały?
2. Czy współczesne gaźniki, są dobrej jakości? Nie chodzi o np. K60B, bo wiem, że nie, ale np. o taki http://allegro.pl/gaznik-romet-komar-kadet-ogar-205-motorynka-filtr-i4828288444.html
3. Czy też współczesne cewki zapłonowe są dobrze wykonane? I czy długo podziałają?
4. Czy da się założyć na tłok zamiast 2 grubych pierścieni kilka małych w istniejące już rowki? I czy kompresja się zwiększy?

Z góry dzięki za odpowiedź. Big Grin


RE: Różne pytania - charper - 30-11-2014 18:08:00

1. dobrze podłącz kable. prąd stały tu nie ma nic do rzeczy, w charcie żarówki poza jedną też są zasilane stałym.
2. ludzie klną na te gaźniki. z własnego doświadczenia wiem że nawet oryginalny K60B działa w rometach dopiero po wymianie dyszy na większą. być może z tego samego powodu ludzie narzekają na współczesne produkcje. U siebie mam inny mankament, mianowicie uszczelka na zaworku odcinającym dopływ paliwa lubi się wywijać i cieknie. Gaźnik od Simsona da to samo i jest niezawodny.
3. Nie wiem, ale może lepiej kupic oryginał bez śladów otarć od magneta.
4. a nie lepiej kupić inny tłok który już ma cienkie pierścienie? Sam mam złe doświadczenia z dzisiejszymi tłokami do rometów, może lepiej nie utrudniać sobie życia.


RE: Różne pytania - BlackDragon - 30-11-2014 20:00:05

2. Czyli raczej nie kupować tego gaźnika? Bo chodzi mi o ten z linka,nie o K60B.
4. Masz propozycje jaki kupić ten tłok? Od jakiego modelu, marki?


RE: Różne pytania - charper - 30-11-2014 20:27:34

2. taki możesz kupić, ja w swoim 205 też mam współczesny gm12f i działa poprawnie
4. ja kupiłem do charta tłok od hondy mb 50 ale jeszcze go nie założyłem, dopiero niedługo dam cylinder do szlifu. ludzie kładą meteora, to firma która produkuje lepsze tłoki i właśnie można kupic meteora do hondy mb 50.


RE: Różne pytania - betarr50 - 30-11-2014 20:36:57

2. ja mam taki gaźnik już 2 lata i jest wszystko, ciągle w dalszej eksploatacji
4. ja osobiście polecam tłok od hondy mb 50, jeśli cie stać to możesz kupić tłok firmy Meteor ale jeśli cie nie stać na tłok Meteora to kup taki i też naprawdę jest dobry mam go w crossie już drugi sezon i jest ok Smile
http://allegro.pl/tlok-honda-mb-50-mb50-mtx-mt-nominal-39-00mm-i4770253651.html


RE: Różne pytania - BlackDragon - 30-11-2014 20:46:00

A gdyby do orginalnego tłoka dorobić 3 rowek i mieć 3 pierścienie?


RE: Różne pytania - betarr50 - 30-11-2014 20:48:44

moim zdaniem trzeci pierścień nie doda ci mocy


RE: Różne pytania - charper - 30-11-2014 21:03:55

(30-11-2014 20:46:00)BlackDragon napisał(a):  A gdyby do orginalnego tłoka dorobić 3 rowek i mieć 3 pierścienie?

będzie się bardziej grzał, będzie miał gorsze smarowanie, nie zwiększy Ci to kompresji. Jeśli chcesz szybciej pojeździć to najlepszym wyjściem będzie chociaż silnik od ogara 200. Nie zrozum mnie źle, ale nie opłaca się przy tym grzebać.


RE: Różne pytania - betarr50 - 30-11-2014 21:24:03

jak już chcesz się pobawić jednak przy 023 to może być jednym z rozwiązań membrana i cylinder 50/4 oraz gaźnik z simsona Wink


RE: Różne pytania - BlackDragon - 30-11-2014 22:23:22

Wiem, rozumiem was, ale jednak chciałbym pozostać przy swoim silniku. Myślałem o 60ccm z ALMOTU, bo mój jest ok, ale gwitny ma zjechane. A gaźnik os simsona, to jaki ewentualnie? Od s51?


RE: Różne pytania - charper - 30-11-2014 23:07:52

(30-11-2014 22:23:22)BlackDragon napisał(a):  Wiem, rozumiem was, ale jednak chciałbym pozostać przy swoim silniku. Myślałem o 60ccm z ALMOTU, bo mój jest ok, ale gwitny ma zjechane. A gaźnik os simsona, to jaki ewentualnie? Od s51?

jak chcesz ale to się nie opłaca. silnik jawa 223 ma fabrycznie dużo więcej mocy a i jeszcze można z niego wycisnąć. Gaźnik np. 16n1-11


RE: Różne pytania - stqc - 30-11-2014 23:13:40

(30-11-2014 21:24:03)betarr50 napisał(a):  jak już chcesz się pobawić jednak przy 023 to może być jednym z rozwiązań membrana i cylinder 50/4 oraz gaźnik z simsona Wink

Słaba kombinacja Wink 60/4/2M na nowej tuleii, dobre zasilanie i spawak, wał ukręci, skrzynie posypie i zrozumiesz że nie ma to sensu Big Grin


RE: Różne pytania - Rafku - 01-12-2014 01:24:32

Tak jak koledzy piszą, nie ma co się bawić w tuning 023. Ten silniczek jest dobry do rekreacyjnej jazdy, a nie do tuningu.

3 pierścienie i tak ci nic nie dadzą, jestem ciekaw jakbyś wyżłobił ten trzeci rowek w tłoku, chciałbym to zobaczyć Big Grin

Tłok od Hondy MB będzie najlepszych rozwiązaniem, niestety trzeba szlifować cylinder, ale jeżeli ma się słabą kompresję to żadna strata. Ja z tej opcji skorzystałem, nawet na tej aukcji jest, że kupiłem ten tłoczek Tongue


RE: Różne pytania - charper - 01-12-2014 01:46:43

(01-12-2014 01:24:32)Rafku napisał(a):  Tak jak koledzy piszą, nie ma co się bawić w tuning 023. Ten silniczek jest dobry do rekreacyjnej jazdy, a nie do tuningu.

3 pierścienie i tak ci nic nie dadzą, jestem ciekaw jakbyś wyżłobił ten trzeci rowek w tłoku, chciałbym to zobaczyć Big Grin

Tłok od Hondy MB będzie najlepszych rozwiązaniem, niestety trzeba szlifować cylinder, ale jeżeli ma się słabą kompresję to żadna strata. Ja z tej opcji skorzystałem, nawet na tej aukcji jest, że kupiłem ten tłoczek Tongue
mam tłok od tego samego sprzedawcy. Powiedz mi jakie różnice zauważyłeś w stosunku do oryginału?


RE: Różne pytania - Rafku - 01-12-2014 09:38:28

Na pewno denko jest mniej wypukłe, od Lagoona dowiedziałem się, że planowanie głowicy o jakiś 1mm na pewno zwiększy kompresję i kopa, więc uważam, ze jest to konieczne przy takim tłoku. Oczywiście bez planowania można jeździć.

Struktura materiału jest inna, ori tłok (przynajmniej ten po 1 szlifie) jest jakby w polerce, ten jest kompletnie matowy. Oczywiście szerszy, a tak to większych różnic nie ma, sworzeń się zgadza, więc jest dobrze.

Żeby rozwiać wszelkie pytania tłoka jeszcze nie ekspolatowałem, więc nic szczególnego nie mogę napisać. Muszę wysłać cylinder do Lagoona i dopiero po nowym roku będę coś wiedział w tym temacie.


Tu masz ten tłok, o którym mowa (po lewej) i tłok totalna china (CX Polska) po prawej.