Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze (/showthread.php?tid=30751)



sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - krzysiu1505 - 24-11-2014 12:13:27

Witam! Mam pytanie do tych, którzy coś takiego robili: o ile mocniejsze światło można uzyskać w ogarze 200 przy przeróbce świateł na 12V(poprzez podmianę cewek świetlnych na zapłonowe, co ma dać napięcie od 6V na niskich do 12V na wysokich obrotach, a nie tak jak świetlne 3V do 6V i moc 30W) na rometowskim reflektorze? Pytam, bo właśnie uzmysłowiłem sobie jaki za przeproszeniem burdel mam w instalacji elektrycznej, i korzystając z 3 dni wolnego postanowiłem położyć kable o nowa, i właśnie wpadłem na pomysł również takiej przeróbki. I właśnie jedyne czego się obawiam, to to, że przy rometowskim reflektorze poprawa nie będzie duża.


RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - Kanilox - 24-11-2014 12:47:06

Też nad tym myślę, teraz mam zwykłe 6v 30w jak się nie sprawdzi to dam zapłonowe.
Po prostu je wsadź i sprawdź jakie będzie napięcie, co ty chcesz tak wielce przerabiać.


RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - krzysiu1505 - 24-11-2014 12:49:31

Akurat o napięciu to wiem, że na zapłonowych ma być od 6 do 12V i moc 30W, i zamierzam wsadzić po takiej przeróbce do reflektora przedniego żarówkę 12V 25W, i zastanawiam się tylko, czy przy rometowskim reflektorze uzyskam dużo lepsze światło.


RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - Kanilox - 24-11-2014 12:53:31

(24-11-2014 12:49:31)krzysiu1505 napisał(a):  Akurat o napięciu to wiem, że na zapłonowych ma być od 6 do 12V i moc 30W, i zamierzam wsadzić po takiej przeróbce do reflektora przedniego żarówkę 12V 25W, i zastanawiam się tylko, czy przy rometowskim reflektorze uzyskam dużo lepsze światło.
No to sprawdź i się przekonasz, A jeśli chcesz mieć naprawdę dobre światło a nie zależy ci tak bardzo na oryginale to kup reflektor od Jawy 23 (mustang)
http://allegro.pl/przedni-reflektor-lampy-jawa-50-mustang-i4800259997.html
Tam masz mocowanie na żarówkę BA20d więc masz bardzo duży wybór bo są 6v i 12v no i 15w 18w 25w 35w.
Odbłyśnik ma dużo większą powierzchnie i jest miejsce na postojówkę


RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - maly - 24-11-2014 16:03:14

Jak kupilem ogara to miałem właśnie 12v. Zapłon to moja słaba strona, kompletnie sie na tym nie znam, ale jak dobrze pamiętam to u mnie chyba dwie cewki były połączone ze sobą (?), żarówki były 12v i ładnie to świeciło


RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - kamil97 - 24-11-2014 16:13:51

Oj pany...

Jedna cewka zapłonowa ma 6v15W. Jeżeli połączycie 2 cewki rownolegle(tj. Te same bieguny razem) będzie 6v 30W. A jak połaczycie je jedna za drugą będzie 12v 15W. Czyli jest sens robić 12v? Nie sądzę...

Juz lepiej na tyle zostawić 12v5W żeby nie paliło a na przód 6v25W.


RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - Quake96 - 24-11-2014 16:16:58

(24-11-2014 16:13:51)kamil97 napisał(a):  Oj pany...

Jedna cewka zapłonowa ma 6v15W. Jeżeli połączycie 2 cewki rownolegle(tj. Te same bieguny razem) będzie 6v 30W. A jak połaczycie je jedna za drugą będzie 12v 15W. Czyli jest sens robić 12v? Nie sądzę...

Juz lepiej na tyle zostawić 12v5W żeby nie paliło a na przód 6v25W.

Dokładnie. Ja od siebie polecam do przodu 6v 15/15W a tył 6 lub 12v 5 ewentualnie 10W. I prądnica w Ogarze ma nie 30 a 20W. Może i zdarzały się 30W, ale to o wiele rzadziej. Przeciętna ma 20W.


RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - kamil97 - 24-11-2014 17:03:09

Jeżeli zmieni się wszystkie cewki w silniku na zapłonowe to będzie iskrownik 6v 40W. Napewno jakiś spadek tych 5W będzie.


RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - Kanilox - 24-11-2014 18:37:28

(24-11-2014 16:16:58)Quake96 napisał(a):  Dokładnie. Ja od siebie polecam do przodu 6v 15/15W a tył 6 lub 12v 5 ewentualnie 10W. I prądnica w Ogarze ma nie 30 a 20W. Może i zdarzały się 30W, ale to o wiele rzadziej. Przeciętna ma 20W.
30 W były tylko w jawach, w ogarze miałem raz pdostawe zapłonu z napisem 30w i było przebite na 20w

Tak wygląda podstawa z 30w


A taka jest różnica między cewkami



RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - krzysiu1505 - 24-11-2014 20:17:54

Dziękuję za porady, jednak chyba zostanę przy światłach 6V, przy tym reflektorze nawet przerabiając prądnicę pewnie mocniejszego światła nie otrzymam.


RE: sensowność przeróbki świateł na 12V w ogarze - Kanilox - 24-11-2014 20:24:04

(24-11-2014 20:17:54)krzysiu1505 napisał(a):  Dziękuję za porady, jednak chyba zostanę przy światłach 6V, przy tym reflektorze nawet przerabiając prądnicę pewnie mocniejszego światła nie otrzymam.
Wiadomo że trochę mocniejsze będzie ale nie oszukujmy się, reflektor Rometa to może był dobry gdy go pierwszy raz zamontowali w komarze w 64 roku ale teraz to dobra lampka do rowera a nie do motorowera który osiąga prędkość 60km/h.

W tym moim herculesie była oryginalnie żarówka 15w ale za to odbłyśnik powierzchniowo jest 4 razy większy przez co nawet ta mała słaba żaróweczka daję bardzo dobre światło o dużym obszarze.