Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Inny] usprawnienia silnika - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: [Inny] usprawnienia silnika (/showthread.php?tid=30010)



usprawnienia silnika - deavid148 - 17-10-2014 16:50:39

Witam . zastanawiał się od dłuższego czasu od czego zależy moc na niskich obrotach i co trzeba bylo wykonać w silniku wolno obrotowym najlepiej jak by ktoś wytłumaczył mi o co chodzi czyli co dlaczego i jak wpływa albo po prostu link do tematu .myślałem tez żeby ktoś ktory sie zna założył temat
Co się wykonuje dlaczego i co daje (silnik WSK albo SHL)


RE: usprawnienia silnika - tramwajarz - 17-10-2014 17:35:56

Polecam Tomasz Sałek Tuning Silników Dwusuwowych oraz poradniki


RE: usprawnienia silnika - plusminus - 17-10-2014 18:59:31

Głównie To moment obrotowy jest brany z siły nacisku na tłok, czyli aby zwiększyć siłę nacisku przez gazy spalinowe najprostszym sposobem, można splanować głowicę, co zwiększy ciśnienie sprężania. Kolejną przeróbką jest odpowiednia wielkość okien jak i kanałów płuczących, która da lepsze zasilenie silnika w mieszankę paliwowo-powietrzną, która da silniejszy wybuch gazów w suwie pracy. W dwusuwie można manipulować rozrządem do woli, więc można również odpowiednio dopasować okno wydechowe. Kolejną rzeczą jest komora korbowa (ale nie pamiętam czy w wsk da się to zrobić), którą można wypełnić, aby była mniejsza pojemność szkodliwa, a co za tym idzie, wyższe ciśnienie gazów we wstępnym sprężeniu ich. Idąc dalej zasilaniem, można zastosować membranę (chociaż to już jest dość duża ingerencja w silnik), która polepszy przepływ gazów i zahamuje się ich cofanie z powrotem do gaźnika. Ta przeróbka da silnikowi elastyczność, kosztem wyższego spalania. Można również zastosować większy gaźnik, który przy przeróbce cylindra byłby policzony pod odpowiedni przekrój gardzieli. Można również zastosować zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, chociaż ta dziedzina nie jest do końca zbadana przez ludzi i z tego co mi wiadomo ustala się zmienny kąt odwrotnie niż w silniku czterosuwowym. No ale to już nie moja dziedzina, więc więcej się nie rozpisuję na temat zapłonu. Moment obrotowy można zwiększyć również w drugą stronę, czyli zwiększyć mu ramię, mianowicie dodać na wał korbowy dodatkowe koło zamachowe. Są tego przykłady w wsk 175, ale jak to miało się w praktyce, nigdy nie było mi dane sprawdzić. Na koniec zostawiłem sobie wydech, który w silniku dwusuwowym odgrywa bardzo dużą rolę. Jednak wyliczenie i wyspawanie takiego wydechu jest dosyć drogim przedsięwzięciem i mało kto by się tego podjął. Każda przeróbka idzie proporcjonalnie z szybszym zużywaniem się silnika jak również z większym spalaniem. Ale może niech sam autor zdecyduje jaki ma budżet na to i jak chce użytkować taki silnik.


Odp: usprawnienia silnika - Latos - 18-10-2014 12:19:27

Filtr powietrza o mniejszej przepustowości powietrza

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2