![]() |
pomysl tunigu silnika chart - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: pomysl tunigu silnika chart (/showthread.php?tid=26625) |
pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 00:17:09 siemka wpadl mi pomysl aby dac cylek od hondy mb i pochodnych lub yamahy dt ac. simsonowcy daja to czemu w charcie nie sprobowac co wy na to? jaka uzyskalo by sie pojemnosc? obrabiarki i tiga do alu mam dostepnego za darmo ![]() RE: pomysl tunigu silnika chart - nie_mientki - 18-06-2014 00:18:12 Rób, będzie piękny pomnik. ![]() RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 00:26:35 czemu akurar pomnik? sa wersje 50 i 80ccm i nie wiem ktora chyba 50 ![]() RE: pomysl tunigu silnika chart - plusminus - 18-06-2014 00:28:08 Pojemność sobie policz. Mam gdzieś na chomiku program do liczenia pojemności. Co do reszty to już zależy od Twojego wykonania i pomysłu. RE: pomysl tunigu silnika chart - nie_mientki - 18-06-2014 00:32:02 Rób 80. Jak spadać to z wysokiego konia. Nigdy nie widziałem sensu w takich wydumkach. Przykro mi. Silnik pochłonie tysiące złotych i długie godziny pracy, a gwarancji że to ruszy żadnych. To już lepiej poszukać zadbanego AM6. Ktoś powie że "no ale to silnik Charta, klimat, kult, oridżinal, PRL". Jasne. Z oryginalnego silnika to pewnie by tylko kapy zostały. (18-06-2014 00:28:08)plusminus napisał(a): Pojemność sobie policz. Mam gdzieś na chomiku program do liczenia pojemności.v=pi*((Dcyl/2)^2)*h gdzie Dcyl to średnica cylindra a h to skok tłoka. To do tego i program zrobiono? RE: pomysl tunigu silnika chart - Lagoon - 18-06-2014 00:40:51 Na cylku z DT MX Airsal mozna zrobić, cylek jest o konfiguracji 70/5 dla skoku Charta. Szpile pasują, podejdzie lajtowo pod rozwiert 50 mm karterów, więc i przylgni zostanie. Trzeba wypełniać lukę w karterach od strony ssącego, jak się chce wykorzystać centralnego płuka, żeby był otwarty na 360*. Rozstaw szpilek jest taki jak w Charcie. Tłok ma 45 mm, w DT jest to 60 cm3, w Charcie 70. Cylek jest na nicasilu, zestaw kosztuje ok. 270 zł bez głowicy. Głowica albo od DT albo od Simsona też podejdzie ![]() Edit. Mientki, wydumka? Stary, to nie wymaga wielkich przeróbek. Nawet spawania nie trzeba. Jeśli można coś ulepszyć to czemu tego nie zrobić? Ja sam mam tuningowany silnik do jazdy na co dzień, nie jeżdże nim w niedzielę jak jest ładna pogoda tylko jak trzeba to ssanie, 2 kopy i jadę. Może nie jest to jakieś super mocne nie wiadomo co, ale jak na razie swoje 80 poleci, niedługo powinien jeździć 100 i nadal będzie tak samo użytkowany. RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 08:36:30 lagoon podoba mi sie ze na nicasilu ![]() ![]() http://allegro.pl/cylinder-kit-airsal-sport-70cc-honda-mb-mt-50-i4259165292.html podoba mi się ![]() RE: pomysl tunigu silnika chart - kokosek - 18-06-2014 09:40:02 A nie lepiej coś na nicasilu i LC? żeby nie było jak z Taśmą ![]() RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 10:23:05 kokosek to jest na nicasilu ![]() RE: pomysl tunigu silnika chart - kokosek - 18-06-2014 11:10:21 Wiem ze to jest na nicasilu.. Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka RE: pomysl tunigu silnika chart - Lagoon - 18-06-2014 13:07:45 LC jest zupełnie bez sensu, bo silnika nie można wysoko stroić ze względu na duże przeskoki między biegami, wiec i nie bedzie się tak grzać. Jakby co to mam 80 cm3 LC na sprzedaż po szlifie, po tulejowaniu także jeszcze 2 szlify można zrobić spokojnie. Baza to cylinder rv4, zrobiony pod skok 44 mm. RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 14:06:16 dzieki lagoon ale celuje AC ![]() RE: pomysl tunigu silnika chart - Conqeror - 18-06-2014 19:21:48 Kup już sobie 5 biegowy silnik DT / RD 80 MX za 3 stówki i zamontuj go bez daleko idącej ingerencji w ramie. Osiągi 100 - 110 km/h i masz pewnośc że nic sie nie rozsypie do 5 - 7 tys km. Popatrz na Taśme, więcej grzebie niż jeżdzi, no chyba że chcesz mieć taki motorek ![]() RE: pomysl tunigu silnika chart - janusz94 - 18-06-2014 21:49:21 A po co od razu kupować cyla na nicasilu? Nie jepiej kupić oryginalnego cyla od mb 50? Używke zapewne wyrwałbyś gdzieś poniżej 100zł, zrobić szlif pod jakiegos lepszego tłoka i masz to samo tylko taniej ![]() RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 23:24:52 No może tak zrobię Janusz, ale chyba będe szukać 70ccm ![]() ![]() |