Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 205] Różnice cylindrów - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: [Ogar 205] Różnice cylindrów (/showthread.php?tid=26546)



Różnice cylindrów - Zapu - 15-06-2014 01:25:00

Witam.

Ostatnio mam trochę problemów ze swoim ogarem.

Pare tygodni temu zacząłem jeździć nim do szkoły i początkowo 2 razy poleciały mi uszczelki pod głowicą. Podczas rozbierania i składania zauważyłem że gdy tłok jest w GMP wystaje on nad cylinder jakiś 1mm oraz że tuleja lekko nachodzi od góry na kanały płuczące. Zauważyłem też że głowica(ZMD AK 9, 1/2-na zdjęciu) jest splanowana, a sprężanie wynosi 11 barów. Romet jeździ nawet dobrze, ale prędkość maksymalna zamyka się na 40 km/h. Więcej jedzie już tylko z przepaści. Pod górkę ciągnie jakieś 30. Założony został zapłon od charta. Do tego jeszcze wał ma lekkie bicie.

Postanowiłem z bratem poeksperymentować z innymi cylindrami oraz głowicą. Wyciągnęliśmy cylinder z tłokiem oraz głowicą od drugiego silnika i okazało się, że tłoki mają inne wymiary. W cylindrze od drugiego silnika część tulei, która wchodzi w blok jest krótsza o 1,3 mm. W cylindrze wyciągniętym z silnika z rometa kanał wydechowy i ssący jest wyższy o 1mm. Na zdjęciach poniżej znajdują się 3 cylindry(na dwóch pisze NC, a na jednym NB). Wymiary dolne kanałów każdego cylindra są inne. Tłok który był założony, nie ma żadnych oznaczeń(na zdjęciach jest tylko na nim napis R 1 u góry) i jest on grubszy od tego z drugiego silnika. Wychodzi na to że ten drugi jest oryginalny - napisy wewnątrz tłoka. Założyliśmy na próbę tłok, cylinder i głowicę(ZMD AK 9, 6 na zdjęciu) z drugiego silnika. Z racji braku chęci czekania na ciepły silnik ciśnienie zmierzone było na zimnym silniku i wynosiło 7 barów. Romet nie jechał za dobrze. Z racji że silikon na uszczelkach jeszcze nie wysechł do końca szybka rozbiórka i zakładanie splanowanej głowicy-sprężanie wzrosło do 9 barów. Po tym zabiegu romet jeździ całkiem przyzwoicie, śmiem twierdzić że lepiej niż przed zmianami.

Tu jest głowne pytanie jakie chcę zadać, czy to mozliwe że takie różnice byłyby oryginalnie w cylindrach i jak to możliwe że kanały w jednym z nich są tak przesunięte? Generalnie 2 prawe cylindry(patrząc na zdjęcia) są prawie identyczne-kanały mniej wiecej w tych samych miejscach, a ten 3(ten po lewej, aktualnie założony) ma krótszą dolną część tulei?
Zmierzyliśmy jeszcze odległość okna wylotowego w 1(patrząc na zdjęcia) i 3(tym co był założony) cylindrze i w obu odległość wynosi 32.8 mm.

Na zdjeciach znajdują się też inne części- połówki silnika, pokrywa sprzęgła oraz tylny amortyzator z mojego rometa na których znajduje się napis fsm. To normalne czy to są części już nieoryginalne?
W zdjęciach znajduje się jeszcze głowica z uchwytem do ramy z oznaczeniem ZMD AK 9, 1 - jest ona od silnika 3 biegowego?

Zdjęcia: https://plus.google.com/u/0/photos/116730192263668569415/albums/6024873806820405121?sort=1


RE: Różnice cylindrów - kokosek - 15-06-2014 02:19:39

Co do okien to może ktoś się bawił..
Tłok chodzi ci o co? skrócony od góry? czy co? czy po prostu różne szlify?


zdjęcia nie są dla publicznych..


RE: Różnice cylindrów - Mysiu - 15-06-2014 02:55:51

Poprawiony dół jest Smile


RE: Różnice cylindrów - Zapu - 15-06-2014 12:31:37

Przepraszam, drobna pomyłka z linkiem do zdjęć. Ten powinny działać oba linki: https://plus.google.com/photos/116730192263668569415/albums/6024873806820405121

Cylinder wychodzi na to, że ma szlif i tłok ma większą średnice(38,09 mm), ale chodziło mi raczej o to od czego on może być. Czy jest on dorabiany, chiński czy może od jakiegoś innego silnika.

Kanały w cylindrach nie wyglądają na piłowane i po czym poznać mniej więcej jakiej produkcji są cylindry. Ewentualnie jak rozpoznać oryginał?