Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie (/showthread.php?tid=24003)

Strony: 1 2 3 4


obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - Roger - 22-03-2014 21:37:26

Witam. Zamówiłem już obrotomierz od Fiata 125p, którego chcę zamontować w moim Charcie. Jak mam go podłączyć w Charcie? + obrotomierza do + akumulatora, - obrotomierza do - akumulatora? A gdzie podłączyć tą 1?


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - bartoszek5k - 22-03-2014 22:33:55

Można do kabla W/N(owinąć go tym kablem)


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - axelbenq - 23-03-2014 14:49:16

możesz również podpiąć do pina na cewce WN, skąd kabelek prowadzi do modułu zapłonowego, do pinu oznaczonego cz.1


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - kw112 - 23-03-2014 15:00:03

impuls możesz zaczerpnąć z impulsatora. Do kabelka idącego z impulsatora do modułu przyczepiasz ten.


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - BigSoft - 23-03-2014 16:58:47

(23-03-2014 15:00:03)kw112 napisał(a):  impuls możesz zaczerpnąć z impulsatora. Do kabelka idącego z impulsatora do modułu przyczepiasz ten.
Jak to ma działać, skoro impuls wejściowy obrotomierza musi osiągnąć wartość kilkudziesięciu (ponad 20 bodajże) woltów? Impulsator jak poda 5V to będzie dobrze.

(23-03-2014 14:49:16)axelbenq napisał(a):  możesz również podpiąć do pina na cewce WN, skąd kabelek prowadzi do modułu zapłonowego, do pinu oznaczonego cz.1
Sprawdziłeś to? U mnie nigdy nie chciał ten obrotek tak działać.

Rozwiązaniem, które na pewno zadziała jest nawinięcie kilkudziesięciu zwojów (równo, zwój przy zwoju) drutu miedzianego na przewodzie wysokiego napięcia. Ilość zwojów trzeba dobrać doświadczalnie, ale z tego co kojarzę, u siebie mam ok 50 i działa idealnie. Jeden koniec drutu zostaje luźny, drugi podłączasz do obrotomierza, do wejścia na impulsy.


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - axelbenq - 23-03-2014 17:43:02

BigSoft napisał(a):Sprawdziłeś to? U mnie nigdy nie chciał ten obrotek tak działać.

Podłączyłem w ten sposób obrotomierz od Poloneza Caro z zapłonem Abimex. Posiadam też obrotomierz od 125p jednak dopiero mam w planach jego przetestowanie, i planuję go właśnie w ten sposób podłączyć Smile Posiadam cewkę WN marki SEM, jednak nie wiem czy ma ona jakiś wpływ na działanie takiego rozwiązania.


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - BigSoft - 23-03-2014 22:06:24

No to sam jestem ciekaw, czy ruszy. Też mam cewkę SEM w Charcie, ale na butelkowej tez nie działał - stąd uzwojenie na kablu wysokiego napięcia. To samo było z obrotomierzem z Poloneza borewicza, tym kwadratowym. Na platynach chodził (w WSK 175), ale na CDI w Charcie nie.


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - Roger - 23-03-2014 22:34:24

(23-03-2014 16:58:47)BigSoft napisał(a):  Rozwiązaniem, które na pewno zadziała jest nawinięcie kilkudziesięciu zwojów (równo, zwój przy zwoju) drutu miedzianego na przewodzie wysokiego napięcia. Ilość zwojów trzeba dobrać doświadczalnie, ale z tego co kojarzę, u siebie mam ok 50 i działa idealnie. Jeden koniec drutu zostaje luźny, drugi podłączasz do obrotomierza, do wejścia na impulsy.
A masz jakieś zdjęcia czy coś w tym stylu? Jestem mega zielony w sprawach instalacji elektrycznych w CHarcie, więc nie ogarniam co gdzie i jak.


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - BigSoft - 23-03-2014 23:05:03

Nie mam zdjęcia, ale jak poczekasz, to jutro po pracy zrobię i wrzucę na forum Wink
Swojego zdjęcia nie mam, bo nie dotarłem do Charta dziś (a poza tym przypomniało mi się, że ja mam drut w koszulce termokurczliwej..., nie chcę tego rozwalać) ale to ma wyglądać tak jak cewka przy nr 4 na zdjęciu. Robisz taki sam rulonik na kablu wysokiego napięcia:



Jeden koniec zostawiasz luźny, drugi podłączasz do wejścia na impulsy w obrotomierzu.


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - stachu2011 - 25-03-2014 18:57:09

a + i - to podlaczyc bezposrednio do klem aku ?? a i jak owine ten kabel WN to moge to pozniej zaizolowac jakos ?? i czym ??


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - BigSoft - 25-03-2014 19:23:14

Bezpośrednio albo lepiej - przez stacyjkę (wtedy jak nie jeździsz, obrotomierz nie będzie pobierał prądu z akumulatora).

Możesz to zaizolować czym chcesz, np taśmą izolacyjną, albo koszulką termokurczliwą...


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - Patryk82 - 26-03-2014 00:21:52

Ja mam pytanko, ten drut musi być nawojowy, izolowany, czy można owinąć zwykłym miedziakiem?


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - BigSoft - 26-03-2014 02:13:52

Musi być izolowany, nie może to być goła miedź, bo jak go nawiniesz, to nie wyjdzie z tego cewka, tylko coś w rodzaju rezystora o bardzo niskiej rezystancji (po prostu zrobisz zwarcie :F). Najlepiej nawojowy, ale inny też może być, byle nie był w jakiejś grubej izolacji.


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - Patryk82 - 26-03-2014 02:46:02

Po słowie cewka już tak czułem, dzięki :F


RE: obrotomierz od Fiata 125 w Charcie - BigSoft - 26-03-2014 02:50:33

No to jest właśnie taka antenka w postaci cewki, w której indukuje się impuls elektryczny w momencie, gdy przez kabel WN przepłynie jakiś ładunek prądu. Impuls ten podajemy do obrotomierza i działa Smile