Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
AM6 opinie - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Hydepark (/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Wątek: AM6 opinie (/showthread.php?tid=22919)

Strony: 1 2 3


AM6 opinie - miki1999 - 17-02-2014 22:15:54

Elo, chce kupić sobie moto z AM6 i chciałbym się spytać was, co o nim sądzicie?

Ile pali odblokowana, zdrowa seria?

Jakie są najczęstsze usterki?

Ile wynosi prędkość przelotowa?

Nadaje się on w ogóle w trasy? Tongue

Z góry dzięki za info Big Grin


RE: AM6 opinie - rpd - 17-02-2014 22:22:31

Ja wiem tylko tyle, że w AM6 często są problemy ze skrzynią biegów. Chodzi o to, że ciężko się wbija biegi, lubią wypadać i czasami ciężko jest znaleźć luz


RE: AM6 opinie - Wojtek3362 - 17-02-2014 22:24:50

W trasy to bierz 4T.


RE: AM6 opinie - Damian4570 - 17-02-2014 22:25:51

Ile wynosi prędkość przelotowa? - Wiesz w ogóle co to znaczy? Bo ja nie wiem, czy chciałeś zaszpanować...

Ja mam do czynienia z silnikiem AM 6. Kuzyn posiada Aprilie RS (która jest po niezłym tuningu mechanicznym), tzn: cylinder Top Performance (80 ccm), wał Top Performance oraz zwiększona dysza gaźnika z 17 na 22. Prędkość maksymalna, to w granicach (przy 12.000 - 14.000 obr/min) to 120 km/h. Motorek jest żwawy, sam na nim jeździłem, prowadzi się dosyć dobrze, a skrzynia działa bez zarzutów, biegi wbija się "krótko" i precyzyjnie. Dodatkowo silnik posiada chłodzenie cieczą, więc to już jest duża przewaga nad podobnymi pojemnościami w 4T. Spalanie, hmm.... Po takim tuningu nie ma co liczyć na wynik poniżej 3L/100 km. Średnio z tego co jeździmy z kuzynem (sam mam SR, ale silnik zupełnie inny, bo Franco Morini), przy średnich naszych prędkościach tj. 90-100 km/h, to spalanie sięgnie nawet 5L (w moim przypadku jest to do 4.5L/100km) - ale wiadomo, tu liczy się moc i osiągi Wink
(17-02-2014 22:22:31)rpd napisał(a):  Ja wiem tylko tyle, że w AM6 często są problemy ze skrzynią biegów. Chodzi o to, że ciężko się wbija biegi, lubią wypadać i czasami ciężko jest znaleźć luz
Hahaha - kolego, miałeś styczność z AM6? - Wątpię... Dodgy


RE: AM6 opinie - krzysiu1505 - 17-02-2014 22:28:44

AM6 jest silnikiem dobrym, jeśli chcesz sobie poszaleć. Odblokowana seria pali jakieś 5l/100km, jeżdżąc bardzo oszczędnie może i dało by się zejść niżej, ale ten silnik lubi wysokie obroty, nie ma sensu jeździć oszczędnie. Prędkość maksymalna większości motorowerów z tym silnikiem na seryjnych przełożeniach to ok. 90km/h, przelotowa jakieś 70-80 km/h. W trasy się ze względu na spalanie nie nadaje, w trasy lepiej jakiegoś czterosuwa, a jeśli koniecznie jakiegoś dwusuwa to dużo mniej wysilonego


RE: AM6 opinie - miki1999 - 17-02-2014 22:30:03

Nie rozumiem o co ci chodzi ze szpanowaniem. I nie interesuje mnie spalanie ani pr. przelotowa po tuningu tylko na zdrowej serii.


RE: AM6 opinie - skalpel155 - 17-02-2014 22:31:40

skrzynia biegów to mit. Tak samo jak psujące sie romety.. Jak dbasz tak masz. brat ma peugeota xr6 z am6. Osiagi sa niezle. Odblokowany ze sportowym wydechem we dwoch jakies 115km/h, wzbija sie zwawo, na kolo tez postawisz jesli juz tak kombinujesz z predkosciami Big Grin predkosc przelotowa? Mozesz i jechac non stop na maxie, chlodzenie ciecza robi swoje, a pzt np w tym braciaka peugeocie jest jakis czujnik czy cos ze jak sie przegrzewa to blokuje obroty zeby dalo rade wychlodzic Smile


RE: AM6 opinie - miki1999 - 17-02-2014 22:34:10

Skrzynia mnie nie interesuje bo będę kupował pewny sprzęt z przebiegiem ok. 5000 km, a z tą informacją, że można cały czas v-maxem jechać to trochę mnie zaskoczyłeś, przy tak dużych obrotach ile km można przejechać?


RE: AM6 opinie - Damian4570 - 17-02-2014 22:38:21

W Peugeocie takie wynalazki? Dobrze, że tego nie ma w RS'ce ^^ - zasuwasz ile chcesz i jak chcesz, dla silnika, żaden problem Wink Seria poleci koło 100 km/h po ściągnięciu wszystkich blokad.


RE: AM6 opinie - skalpel155 - 17-02-2014 22:39:58

to jak pewniak to po co pytanie zadajesz? Big Grin nie rozumiem tego Smile wiadomo, dla silnika to zdrowe az tak nie jest, ale jesli ma ten czujnik do obrotow to napewno pomocne jest. Brat sie chcial wyzyc na moto to momentalnie zblokowalo obroty. I tak samo na zimnym silniku, dopóki nie zagrzeje się silnik to go nie wkręcisz do końca, a załóżmy do jakichś 8k, a pozniej stopniowo bedzie puszczal na wieksze obroty. Sprytne to to jest, ale 4k wydac to sie jednak wymaga Big Grin


RE: AM6 opinie - Damian4570 - 17-02-2014 22:48:02

Dokładnie Wink


RE: AM6 opinie - damix98 - 17-02-2014 23:12:31

Mam teraz Yamahe z silnikiem AM6 i miałem do tej pory doczynienia z tym silnikiem.
Spalanie jest różne, bo np. moja Yamaha paliła 7l/100km, a kolegi Aprilia RS coś koło 4l/100km.
Najczęstrze usterki to chyba raczej ze skrzynią, bo biegi czasem wypadają i nieraz ciężko znaleźć luz.
W takie trasy 20km to można jeździć, ale na dłuższe to raczej nie, bo się strasznie grzeje.


RE: AM6 opinie - lincoln_88 - 17-02-2014 23:26:49

Mam Rieju RR 50. 100% seria. 14k przebiegu i mnóstwo w terenie. Jeżdżę nim praktycznie wszędzie (żwirownie, błoto itd.) i nie mam żadnych zastrzeżeń. Biegi chodzą płynnie, bardzo dobrze reaguje na manetkę gazu. Ale uwaga: Jeśli ktoś się bawi w tuningi i zakłada np sam cylinder 80 czy ingeruje cokolwiek w silnik skraca jego żywotność dobre 3x. W tym silniku po jakiś 7-8 tys takiej jazdy na 75% trzeba wymienić łożyska na wale. Nie wolno strzelać ze sprzęgła, bo w koszu sprzęgłowym robią się rowki wyrobione przez tarcze i potem jak wrzucisz bieg i wciśniesz sprzęgło to Ci będzie ciągnąć, więc warto zwracać na to uwagę. Ja mam przełożenie "na moc" (11/54, a seria ma 12/52 lub 12/48) i jadę 75 i to jest max. Zbiera się bdb. Gdy przednią miałem 13 to leciał mi 90, więc łatwo można to zmieniać. Jak nikt się przy silniku nie bawił powinien przy mocniejszym kopnięciu odpalać z 2-3 ząbków. Jedyna wada wg mnie to to, że w cylindrze jest czujnik temperatury (bynajmniej w enduro) i jak na niego woda chlapnie to moto może zgasnąć. Ogólnie nie mam najmniejszych zastrzeżeń do tego silnika i jego awaryjności. Części mogą być nawet chińskie, a i tak dobrze dają radę. Największy problem jest z drobiazgami, bo rzeczy typu jak ślimak czy nawet głupi kawałek plastiku osłaniający łańcuch kosztuje 50 zł. Nigdy mi się nie grzał nawet przy katowaniu przez 2h. Kwestia tylko czystej chłodnicy. Ale co do spalania jak piszą się zgodzę. Potrafi palić raz 7l, a raz i 3. Nie wiem od czego to jest zależne. Przy spokojnej jeździe (do 60) to mi 4 brał. I trzeba uważać jeszcze na pompę wody, bo lubi padać i się miesza woda z olejem. Jeszcze co do tuningu, to i owszem, można go łatwo i dobrze przerobić, ale to są kwoty rzędu 2k pln, aczkolwiek moc będzie znacznie odczuwalna. I nie wolno wierzyć, że przy założeniu sportowego wydechu prędkość wzrośnie o 20 km/h (przy serii)-miałem i moooże jechałem 80 . Jak jakieś konkretne pytania to chętnie odpowiem.


RE: AM6 opinie - guciof10 - 17-02-2014 23:42:03

Ja mam aprilke pegaso 50 z silnikiem am tylko w starszej odmianie trzy biegowej.Posiadam ją od pół roku i na razie brak jakichkolwiek problemów.Przy mojej jezdzie 50-60km/h spalanie nie przekracza 3l.Nie wiem jaką mam z przodu zebatkę ale z tyłu jest 45 zębów i z góry sete pójdzie.Szczerze ci mogę polecić ci motorek z tym silnikiem zarówno 3 jak i 6 biegowym.


RE: AM6 opinie - skalpel155 - 17-02-2014 23:53:38

(17-02-2014 23:12:31)damix98 napisał(a):  Mam teraz Yamahe z silnikiem AM6 i miałem do tej pory doczynienia z tym silnikiem.
Spalanie jest różne, bo np. moja Yamaha paliła 7l/100km, a kolegi Aprilia RS coś koło 4l/100km.
Najczęstrze usterki to chyba raczej ze skrzynią, bo biegi czasem wypadają i nieraz ciężko znaleźć luz.
W takie trasy 20km to można jeździć, ale na dłuższe to raczej nie, bo się strasznie grzeje.

wiem, nie mam tego to zaraz poleci hejt, ale co Ty za przeproszeniem pindolisz? Big Grin nie nadaje sie w dalsze trasy bo sie grzeje? Błagam, moze jak robisz ta trase w terenie to tak.. Braciak ciagnal mnie na lince 30km jak mi chart padl. Pod koniec trasy (kolo 4km na zwirowce musial go cisnac na dwojce i wysokich obrotach, bo przy 70 i wolnych obrotach byl za slaby obieg cieczy i wskazowka od temp. Troche wskoczyla poza norme, a jak wlasnie dal na wyzsze to sie unormowalo.. Przypadekn nie sondze.. Smile