Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 205] wymiana - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Ogar 205] wymiana (/showthread.php?tid=22910)



wymiana - andrzejek15900 - 17-02-2014 20:42:20

Powie mi ktoś jak krok po kroku zdemontować i zamontować oba simeringi na wale tzn. od skrzyni i od iskrownika


RE: wymiana - Wojtek3362 - 17-02-2014 20:49:32

Wyciągasz stare śrubokrętem, zakładasz nowe pukając drewienkiem itp.


RE: wymiana - Jakchwal205 - 17-02-2014 20:50:53

śrubokrentem w wyciągasz stare i wkładasz nowe i wszostko


RE: wymiana - andrzejek15900 - 18-02-2014 23:47:09

ale stopiło się z łożyskiem na wale i teraz nie wiem co mam zrobić czy da się to jakoś wydłubać bez uszkadzania jakiejkolwiek powierzchni czy trzeba rozpoławiać silnik czy coś takiego


RE: wymiana - tramwajarz - 18-02-2014 23:49:23

jak może sie guma stopić?co ty spaliłeś silnik?


RE: wymiana - plusminus - 18-02-2014 23:57:05

Jak Wy to chcecie śrubokrętem wyjmować?! Simering nawiercasz w dwóch miejscach, najlepiej po środku jego ścianki małym wiertełkiem, wkręcasz tam na przykład wkręty do drewna, które zakleszczą się w stalowym pierścieniu i wyszarpujesz go. Nigdy nie pchaj niczego miedzy simering a karter!


RE: wymiana - andrzejek15900 - 19-02-2014 18:36:54

a te simeringi są jak przyklejone do tego bo rozszarpałem to bo nie dało się inaczej i zostało to co jest zlepione z łożyskiem a nie wiem jak to jest możliwe!! a teraz chciałbym poradę jak to zrobić żeby reszty tego ciulostwa się pozbyć bo zostało pomiędzy karterem a łożyskiem tego trochę


RE: wymiana - rafik7332 - 20-02-2014 00:17:03

Stare łożyska wybijasz a nowe wkładasz bijesz młotkiem gumowym by go nie uszkodzić i już


RE: wymiana - Damian4570 - 20-02-2014 01:04:54

Trzeba było rozpołowić silnik... Więcej roboty, ale dostęp do uszczelniacza jest wygodny i łatwo go wybić, no a poza tym i tak silnik do rozpołowienia, bo chyba czeka Cie wymiana łożyska/łożysk...


RE: wymiana - Mysiu - 20-02-2014 01:33:02

A tak czasem nie podrzewałeś sobie tego simmeringu palnikiem ?
Bo później takie cuda są. +- jakoś zawsze wyciągałem śrubokrętem, między wał a simmering cienki śrubokręt i wyskoczyło..


RE: wymiana - Linux - 20-02-2014 01:42:59

(20-02-2014 01:33:02)Mysiu napisał(a):  ...jakoś zawsze wyciągałem śrubokrętem, między wał a simmering cienki śrubokręt...
facepalm
Aby simmering trzymał, gładź wału jak i karteru musi być idealna.


RE: wymiana - Mysiu - 20-02-2014 01:45:20

(20-02-2014 01:42:59)Linux napisał(a):  
(20-02-2014 01:33:02)Mysiu napisał(a):  ...jakoś zawsze wyciągałem śrubokrętem, między wał a simmering cienki śrubokręt...
facepalm
Aby simmering trzymał, gładź wału jak i karteru musi być idealna.

facepalm
Robię to delikatnie a nie na rzeźnika. I to malutkim śrubokrętem.
Jak nie chce zejść to większy śrubokręt i wale w simmer aż dziurę zrobię.. i też wydłubię.


RE: wymiana - andrzejek15900 - 20-02-2014 22:57:13

nic nie podgrzewałem chyba że po przedni właściciel jak chciał zrobić silnik ale za żucił ten pomysł i brałem malutkim śrubokręcikiem a potem coraz większym i nic w końcu wziołem z łożyska zdzierać i załówarzyłem że to się stopiło z łożyskiem i mnie szlak trafił jak to załóważyłem i więcej się tego nie łapałem do teraz


RE: wymiana - Romet drajwerV2 - 20-02-2014 23:20:18

(20-02-2014 01:42:59)Linux napisał(a):  
(20-02-2014 01:33:02)Mysiu napisał(a):  ...jakoś zawsze wyciągałem śrubokrętem, między wał a simmering cienki śrubokręt...
facepalm
Aby simmering trzymał, gładź wału jak i karteru musi być idealna.

Jak dasz rade wał uszkodzić małym srubokrętem, to zazdroszcze Ci siły.


RE: wymiana - plusminus - 20-02-2014 23:26:04

Wystarczy pionowa ryska na czopie w miejscu styku czopu z simeringiem aby po krótkim czasie uszkodzić simering.