Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Motorynka AM6 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Motorynka AM6 (/showthread.php?tid=22671)

Strony: 1 2 3 4


Motorynka AM6 - lincoln_88 - 09-02-2014 23:08:44

Witam. Zapewne wielu z was uważa, że mnie popie*doliło, ale może i ma rację. Ostatnio zakupiłem motorynkę i jestem z niej niezmiernie szczęśliwy, ale, że ja jako syn mechanika mam mało wrażeń w życiu wpadłem na "genialny pomysł". Chciałbym włożyć silnik AM6 do motorynki, a co więcej, później ją zarejestrować (żeby przeszła przegląd itp). Silnik nie jest taki duży, a wręcz taki sam jak 023 z tym, że ma chłodnicę. Pomysł narodził się, gdy obejrzałem filmiki z motorynkami z silnikami od MZ 250 czy WSK 125. Teraz moje pytania odnośnie tego projektu:
- Czy przejdę przegląd?
- Czy motorynka nie rozleci się przy 100 km/h ?
- Co z oponami, bo defakto holowano mnie kiedyś (ja na motorynce) z prędkością 80 km/h, ale miałem pewne obawy.
- Ew jakie przełożenia założyć? Dla informacji w Rieju RR 50 (coross z AM6) mam 11/52, koła 18 i 21 i leci 80 km/h (przełożenie na moc).
- Czy da radę wyskalować i założyć licznik np. od WSK do 140 czy od czegoś innego do 100?
- Czy przy takim silniku dawać dyfuzor, czy zostawić seryjny tłumik?
- Co powzmacniać? ( ramę na pewno, z tym, że nie wiem dokładnie w jakich miejscach i brat mówi, żeby tylny wahacz, ale nie widzę potrzeby)
- Tylny hamulec zostawił bym bębnowy, ale na przód zastanawiam się nad tarczowym (nigdy przedni bębnowy mi nie działał w zwykłych ogarach, więc nie mam do nich zaufania, tym bardziej, że pojazd nie będzie jeździł 50 km/h).

Cena teoretycznie nie gra roli, bo wiem, że muszę się na jakies min 1000 zł nastawiać, bo silnik z osprzętem ~600zł + papier.


RE: Motorynka AM6 - kw112 - 09-02-2014 23:11:16

Gdzie zmieścisz chłodnicę? Nie psuj motorynki, ona jest za dużo warta na swap.


RE: Motorynka AM6 - Wojtek3362 - 09-02-2014 23:16:46

-zależy
-bałbym się jechać z taką predkością na motorynce.
-opony jak opony, raczej siè nie rozlecą.
-a gdzie chcesz jeźdżić? W terenie to rób na moc.
-a nie lepiej licznik od derbi?
-dyfuzor, oryginalny tłumik motorynki zadławi silnik.
-powzmacniaj na łączeniach rur.

Dodatkowe pytanie, gdzie masz zamiar zmieścić spawak i chłodnice?


RE: Motorynka AM6 - lincoln_88 - 09-02-2014 23:20:27

Chłodnicę właśnie nie wiem dokładnie gdzie, ale chyba przed silnikiem. Nie za bardzo nie chcę ingerować w ramę, ale w konieczności ją wydłużę. Ale też swoją drogą. Nie jestem chłop ze wsi, który kupi hamerite, pędzel napisze turbo na zbiorniku, wsadzi nawet to AM6 i przy pierwszej jeździe wyleci silnik. Tata ma warsztat, więc mam warunki (lakiernia, migomat itd). No i chcę jeździć po asfalcie, bo w teren mam typowego crossa i nie chce jej zakatować, tym bardziej w terenie. Jedyny "Off Road" dla niej to droga dojazdowa na której mieszkam (utwardzona z kałużami)


RE: Motorynka AM6 - Wojtek3362 - 09-02-2014 23:23:13

(09-02-2014 23:20:27)lincoln_88 napisał(a):  Chłodnicę właśnie nie wiem dokładnie gdzie, ale chyba przed silnikiem.

Ahah, genialne! Nie lepiej by na przyczepke wrzucić?


Słabo widzę ten projekt.


RE: Motorynka AM6 - lincoln_88 - 09-02-2014 23:37:53

Nie mam pomysłu jeszcze konkretnego. Nie wyjmę z crossa silnika, aby go tylko przypasować. Pomysł jest wstępny, bo nie wiem jeszcze co gdzie powsadzam. I sory za tamtego chłopa ze wsi (bo wiem, że nie każdy taki jest), ale mi tu chodzi o takiego typowego wiejskiego kata. Znam takiego. Kupił komara 67 chyba rok (ten jeden z pierwszych) biało niebieski, od dziadka przebieg coś koło 1-2k wszystkie dokumenty itd... On go katował bardziej niż ja crossa. w 3 osoby na nim, na koło, napisy od razu sport na zbiorniku, siedzenie pomalowane. Po 3 tygodniach chyba go zezłomował, albo sprzedał złomiarzowi. No ale odnośnie projektu. Jak ty to widzisz? Ja rzuciłem tylko wstępne hasło i np pomysł z chłodnicą z przodu był nawet nei przemyślany, bo z przyzwyczajenia je widzę z przodu, a zapomniałem, że np w autach do Off Roadu są z tyłu. Tu akurat by mogła być z tyłu, bo nie planuję specjalnych wizualnych tuningów.


RE: Motorynka AM6 - lada97 - 09-02-2014 23:41:35

Motorynką 100? loo ja bym się ogarem bał tyle jechać to przy 50 już dziwnie się zachowuje.


RE: Motorynka AM6 - lincoln_88 - 09-02-2014 23:43:16

wiem, że przy 40 się źle zachowuje, ale co miałem powiedzieć, jak byłym holowany po gruntowej drodze bez tylnego zawieszenia i hamulców 80 km/h? I co do prędkości to zobaczcie: http://www.youtube.com/watch?v=8ffl9V_yN18 Od MZ silnik jest cięższy.


RE: Motorynka AM6 - szopen45 - 09-02-2014 23:48:38

chłodnice bym polecał włożyć na kierownice Wink


RE: Motorynka AM6 - lincoln_88 - 09-02-2014 23:52:56

No dobrze, ale temat nie skupia się na samej chłodnicy. Co by wypadało wzmocnić, jak ten hamulec tarczowy by wyglądał itd. Bo to nie są 2 dni roboty jak ktoś wsadza silnik od simka, gdzie spawa uchwyty i ma, albo od jawki tylko musi koło obrócić i zrobić hamulec na tył, bo zębatka jest po drugiej stronie. Tu jest coś więcej, bo nie mówię o mocy rzędu 3 czy 4 km, ale drugie tyle.


RE: Motorynka AM6 - kw112 - 09-02-2014 23:53:39

no widzisz, ale motorynka nie jest przystosowana do takich prędkości. jeżeli będziesz ingerował w ramę to ją tylko osłabisz. motorynka ogólnie nie jest bezpiecznym sprzętem przy 023(chodzi o małe koła) gdzie prędkość jest niska, a co dopiero am6. koła w drynie są małe co może często prowadzić do wywrotki


RE: Motorynka AM6 - lincoln_88 - 10-02-2014 00:05:42

Hmm, no zgodzę się, że nie jest przystosowana stąd też moja obawa co do tego projektu, no ale też co do ramy. Ja mówię o wzmocnieniu, a nie osłabieniu. Zobacz, że jeśli tam gdzie jest zbiornik rozetnę, wspawam rurkę, jako wydłużenie (albo grubego pręta) i przyspawam na to jeszcze rurkę (nakładka na to) i tak zostawię górę, a na dole dam wsporniki jak np w Wu Es Ce dwuramówce to rama będzie znacznie sztywniejsza, bo właściwie tam gdzie jest zbiornik mocowany to jest jak by połowa rurki. No i co do prędkości. Ona może i by jechała nawet i 120, ale sam wiem, że to niebezpieczne. Tu już kwestia wyczucia motocykla. Aczkolwiek też ja nie będę nią latał ciągle na maxa. Moc zawsze w zapasie musi być. Jak ktoś jeździ np maluchem to jedzie 80 km/h, a nie katuje go 120 i ja też nastawiam się, że ma jechać 70, a jak trafię na długą prostą, albo jakis kibel będę objeżdżał, to żebym dodał gazu i mu odjechał, a nie cudował i robił jakies pozycje aerodynamiczne.


RE: Motorynka AM6 - adrian00102 - 10-02-2014 00:19:57

nie powinno aż tak źle wyglądać jak będzie to dość fajnie wyglądało to nikt za bardzo sie czepiał nie będzie. Powodzenie Smile


RE: Motorynka AM6 - lincoln_88 - 10-02-2014 00:29:10

Wyobrażenie tego mam jak to by wyglądało, ale problemem nie jest wygląd tylko to co piszą wyżej z tym, że jednak motorynka nie jest do takich prędkości przystosowana. No defakto 023 ważył może 5-7 kg, a am6 waży ponad 10 + chłodnica itd, więc by się sporo dociążyła. No nie mam pojęcia jak by to wyglądało. To co mnie w tym ciągnie to nie to, że będę wyprzedzał ciężarówki, bo teraz ITD ma hamownie i sprawdza co ile lata więc wychylając się motorowerem z pobocza jest już niebezpiecznie, ale jednak ciągnie mnie to, że nawet jak będzie jakiś kibel czy wielki aerox czy ch*j wie jak to sie pisze jechał to ja koło niego przemknę, a nie jak crossem będę się denerwował, że mnie kibel objechał. Ona by większy szpan robiła tym, że ma ten silnik, a nie jak wygląda czy jak się prowadzi. No na pewno by się pytali ile to jedzie, ale też mnie podpuścić nie jest łatwo :> A tak to jakieś sugestie? Jak ten hamulec tarczowy. Wyhamować motorynką z 50 jest problem, bo tył się blokuje, a przód robi jako spowalniacz, więc na przód by tarcze wypadało dać. No i też ew jak to by miało wyglądać? Zastanawiałem się żeby dać czarną ramę a biały błotnik i zbiornik i do tego jakąś naklejkę.


RE: Motorynka AM6 - Conqeror - 10-02-2014 01:21:59

Nie lepjej silnik od yamahy RD/DT 50 bądz 80 MX ? AM6 dużo pali, będziesz miał napewno problem z chlodnicą i więcej kosztuje.

A montaż nie jest jakoś skomplikowany, możesz też się wzorować na mnie :

http://www.bikepics.com/members/conqeror/84ogar205/