Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Pony] jak ustawić pływak ciknie z filtra - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Pony] jak ustawić pływak ciknie z filtra (/showthread.php?tid=21433)



jak ustawić pływak ciknie z filtra - br1999 - 30-12-2013 20:17:10

mam pytanie jak motorynka ostoi troche na otwartym kraniku (2min) to zaczyna kapać z filtra powietrza , sprawdzałek pływak jest dobry co zrobić żeby nie cieło, może ustawić pływak?? ale jak go mam ustawić niech ktoś do mi da jakąś instrukcje jak go mam ustawić


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - DominiX - 30-12-2013 20:18:50

To pływak się ustawia? Jest przy nim coś do regulacji?


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - fosa - 30-12-2013 20:45:50

tą blaszką od pompki do gówy podginasz


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - br1999 - 30-12-2013 21:05:24

już troche podgiołem i dalej leci


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - patrykkol997 - 30-12-2013 21:19:56

Ale... kranik jest właśnie po to aby na postoju go zakręcać?


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - br1999 - 30-12-2013 22:19:32

a i dodam jeszcze że to sie pojawiło jak jeżdziłem, w trakcie jazdy też kapało no to chyba nie jest normalne


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - MrF4k - 30-12-2013 22:48:57

(30-12-2013 21:19:56)patrykkol997 napisał(a):  Ale... kranik jest właśnie po to aby na postoju go zakręcać?
No dobra, ale pływak powinien trzymać tak czy siak.


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - peter056 - 31-12-2013 03:45:25

Blaszką od pompki nie da się wyregulować poziomu paliwa w komorze, bo dopływ paliwa jest odcinany poprzez iglicę, a nie poprzez zawór jak ma to miejsce przykładowo w ogarze 200. Podginając blaszkę można zmienić jedynie "zatapialność" pływaka i nic więcej. Prawdopodobnie masz dziurawy pływak, pamiętaj by sprawdzając pływak wlać ok. 100ml benzyny do szklanki i próbować zatopić pływak, jeżeli utonie jest dziurawy. Nie sprawdzaj pływaka topiąc go w wodzie, bo woda ma mniejszą "przenikliwość" i wskazania mogą być błędne. Możliwe też że masz krzywą iglicę na pływaku, przez co pływak zacina się w pewnym położeniu zalewając gaźnik.


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - johnymaze2 - 31-12-2013 03:52:56

Tak jak mówi peter056.
Ja miałem niedawno problem z przeciekiem gaźnika, okazało się, że nie trafilem iglicą pływaga do dziurki kopółki pływaka i pływak był ciągle zatopiony. Odkręć kopółkę, traf iglicą w dziurke i przykręć do gaźnika. Jeśli problem pozostanie, to wina dziurawego pływaka. Jesli go wyciągniesz, pomachaj nim i posluchaj czy nie chlupocze, jesli tak to wina pływaka. Siema


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - GerdoPL - 04-04-2014 08:32:04

Odkręć gaźnik, odkręć od niego tą pokrywe od płyaka odwruć cały gaźnik wtedt włuż w pokrywe pływak i przykręć i jest git


RE: jak ustawić pływak ciknie z filtra - plusminus - 04-04-2014 13:08:21

(30-12-2013 21:19:56)patrykkol997 napisał(a):  Ale... kranik jest właśnie po to aby na postoju go zakręcać?

A zaworek iglicowy to po co tam jest? Dla zabawy?


Cytat:Blaszką od pompki nie da się wyregulować poziomu paliwa w komorze, bo dopływ paliwa jest odcinany poprzez iglicę, a nie poprzez zawór jak ma to miejsce przykładowo w ogarze 200. Podginając blaszkę można zmienić jedynie "zatapialność" pływaka i nic więcej. Prawdopodobnie masz dziurawy pływak, pamiętaj by sprawdzając pływak wlać ok. 100ml benzyny do szklanki i próbować zatopić pływak, jeżeli utonie jest dziurawy. Nie sprawdzaj pływaka topiąc go w wodzie, bo woda ma mniejszą "przenikliwość" i wskazania mogą być błędne. Możliwe też że masz krzywą iglicę na pływaku, przez co pływak zacina się w pewnym położeniu zalewając gaźnik.

Co to za herezje? Blaszką reguluje się poziom paliwa w komorze pływaka. Jeśli jest ten poziom za wysoki, to gaźnik po prostu się przelewa. Należy ustawić odpowiedni poziom aby silnik prawidłowo pracował. Jeśli na wyjętym pływaku i jej pokrywce, pływak zamyka dopływ paliwa (sprawdzając go podaną benzyną z wysokości około 50cm), to tylko kwestia regulacji. Jeżeli problem pojawił się podczas jazdy, możliwe jest, ze pływak się przyciął, bądź podeszło coś pod zaworek uniemożliwiając zamknięcie dopływu paliwa do końca.