Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Dylemat w sprawie wału do Charta. - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Dylemat w sprawie wału do Charta. (/showthread.php?tid=21253)

Strony: 1 2


Dylemat w sprawie wału do Charta. - stqc - 26-12-2013 13:07:47

Siemka mam lekki dylemat co zrobić z wałem od Charta bo mam 3 możliwości, a więc tak:
1. Kupić używany wał z b.dobrymi czopami i dać do regeneracji na wymianę korby, będzie ona od Charta. cena ok 40zł wał+ 100 regeneracja razem z korbą razem 140zł.
2. Kupić wał używany z b.dobrymi czopami i dać do regeneracji z korbą od Derbi Sendy. Kosz to ok 90zł korbowód, 50zł regeneracja, 40zł wał razem 180zł. Boję się trochę planowania stopy bo nie wiem czy zebrać te 0,4mm bo obu stronach :/
3. Kupić nowy wał na allegro, chodzi mi o ten wał.
http://allegro.pl/j313-wal-korbowy-romet-chart-polski-nowy-i3792119075.html Ktoś miał ten wał i chwalił tylko nie pamiętam kto Wink
4. Kupić ten korbowód bo wymiary się zgadzają, tylko sworzeń jest ciut za krótki, lecz reszt wymiarów się zgadza.
http://allegro.pl/romet-komar-ogar-motorynka-korbowod-kpl-i3786080108.html Cena to 30zł korba, 50zł regeneracja, 40zł wał razem 120zł Big Grin
Którą opcję polecacie?


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - szopen45 - 26-12-2013 13:10:26

2gaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - stqc - 26-12-2013 13:31:11

A czym splanować tą stopę?


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - Wojtek3362 - 26-12-2013 13:32:41

A w zakładzie gdzie regerenują wały nie splanują ci?


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - stqc - 26-12-2013 13:38:08

No właśnie nie podejmą się tego, powiedział że jaką dostarczę korbe taką będe miał.
Powiedział że ONI TYLKO REGENERUJĄ, A NIE BAWIĄ SIĘ W PLANOWANIE ;/


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - wojtekr35 - 26-12-2013 13:52:03

Może nie mają na czym, ale.. na pewno mają, uj a nie magicy z nich :F
Idź do jakiegoś warsztatu co ma tokarkę albo szlifierkę do płaszczyzn, nie wiem jak ta korba wygląda, ale jak da się na magnesówce jakoś ją położyć, żeby dobrze zeszlifowało, to jest to chyba najlepsza opcja.


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - stqc - 26-12-2013 13:59:17

Korba jak korba, tak wygląda Big Grin http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/38/04/01/96/3804019698
Ktoś czytałem ze planował na papierze ściernym best


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - Romet drajwerV2 - 26-12-2013 14:57:27

planowanie korby na papierze zawsze spoko..
Idź do jakiegos zakładku gdzie regenerują głowice itp i tam Ci to powinni zrobic


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - axelbenq - 26-12-2013 17:32:21

Robiłem taki wał rok temu, z korbą od Sendy, nie przekonałem się jednak jak to wszystko złożone chodziło, bo potrzebowałem kasy więc sprzedałem w całości nieskończony silnik Sad jedno jest pewne, oprócz szlifowania na magnesówce 0,4 mm na stronę, musisz jeszcze komorę korbową roztoczyć ok 1mm ponieważ dolna stopa korbowodu będzie ocierała. Robiłem swój wał dokładnie na tej samej korbie, nawet od tego samego sprzedawcy z allegro.


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - stqc - 26-12-2013 19:26:01

Dziwne, kw jakoś nie musiał roztaczać i wszystko było dobrze Tongue


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - axelbenq - 26-12-2013 20:09:57

Są jeszcze inne korbowody na allegro, z tego co pamiętam trochę droższe Top Racing czy jakoś tak, może robił na tej korbie i była tam inna dolna stopa i w ogóle lepiej wykonana cała korba Smile Wał siadł normalnie w karterze jak przymierzałem wkładając na ciepło w łożysko, jednak zonk, ocierała korba znajdując się na samym dole komory.


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - stqc - 26-12-2013 21:19:17

Kw112 miał tą samą korbę wszystko mu pasowało tylko musiał splanować to!
Patrz
http://imageshack.us/a/img837/4369/d0wb.jpg
http://imageshack.us/a/img593/147/p0s1.jpg
http://imageshack.us/a/img96/5614/7eiq.jpg
http://imageshack.us/a/img22/7788/agr7.jpg
Korba od bartera, już sam nie wiem może będzie od innego rometa :F

Porównałem korbę od sendy i korbę od Romet to tylko różni się wymiarami tymi:
*Grubość dolnej stopy derbi 12,8mm romet 12mm czyli planować nie trzeba
*Długość derbi 116mm, romet 116,5mm ale od derbi jest podobno krótsza 0,5mm czyli jest OK
*Szer główki korbowodu derbi 12,8mm romet 12mm czyli bez problemu bo oryginał chyba też tyle ma Big Grin
*Długość sworznia derbi 44mm romet 32,3mm i tu jest najgorszy problem bo nie wiem co zrobić :/
Sory za ppp ale sworzeń od derbi ma długość 44mm, a od Charta 43mm i co z tym fantem zrobić?
Ciągnie mnie do tej korby od rometa, co wy o tym myślicie?


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - Romet drajwerV2 - 26-12-2013 22:06:13

Trzeba planowac. W charcie wal na grubosc jest na styk. U mnie bez uszczelki miedzy karterami wal tak scisnelo ze nie bardzo obracac sie chcial. Sworzen wrzuc na tokarke dobry noz odpowiednie obroty i powolutku go utniesz.


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - chart21050 - 26-12-2013 22:10:51

stqc miałem ten wał z opcji 3 w moim byłym Charcie. W Chwili zmiany cyla po przytarciu ( chyba wał miał koło 8 tyś km najechane ) nie było żadnych luzów na korbowodzie Smile


RE: Dylemat w sprawie wału do Charta. - kw112 - 26-12-2013 22:15:59

alex powiem ci, że coś dziwnie miałeś z tą korbą. Co do jej planowania przy stopie to możesz użyć dosłownie wszystkiegovna czym to zrobisz idealnie. Mi do tego podłużyła szyba, papier ścierny i kamień szlifierski. Nawet osełka do tego będzie dobra, byle była prosta.