[Ogar 205] B. Mocno się grzeje - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: [Ogar 205] B. Mocno się grzeje (/showthread.php?tid=20948) Strony: 1 2 |
B. Mocno się grzeje - komarek2 - 12-12-2013 19:31:11 Witam posiadam rometa 205 zawsze odpala z 1 kopa iskra ładniutka kompresja jest ale gdy pojadę w trasę tak 3-4 km to jak się zagrzeje to go więcej pcham niż nim jadę gdy go uruchomiłem pod koniec wakacji dziadek mi mówił "nie szykuj tego chu*ostwa masz dobry skuter" ale nie odpusciłem dziadek z ojcem mi mówili że jak się zagrzeje to aby ustanie na biegu buknie i zgaśnie i tak właśnie jest co jest tego przyczyną ? wszystko może być możliwe . RE: B. Mocno się grzeje - nie_mientki - 12-12-2013 19:32:55 Zacząłbym od ustawienia zapłonu i wyczyszczeniu wydechu. RE: B. Mocno się grzeje - komarek2 - 12-12-2013 20:08:58 opisze mi ktoś jak dokładnie ustawić zapłon za pomocą sufmiarki bo nie mam żadnego przyżądu +2 punkty za ortografię. I użyj opcji szukaj. RE: B. Mocno się grzeje - fosa - 12-12-2013 20:18:31 ja myslę ze tłok puchnie i tyle RE: B. Mocno się grzeje - komarek2 - 12-12-2013 20:21:02 no właśnie też tak myślałem tylko niewiem jak temu zapobiec RE: B. Mocno się grzeje - Oggórek - 12-12-2013 20:21:45 Do ustawienia zapłonu nie trzeba "sufmiarki";) RE: B. Mocno się grzeje - mikolaj.lukasik - 12-12-2013 20:23:10 (12-12-2013 19:31:11)komarek2 napisał(a): Witam posiadam rometa 205 zawsze odpala z 1 kopa iskra ładniutka kompresja jest ale gdy pojadę w trasę tak 3-4 km to jak się zagrzeje to go więcej pcham niż nim jadę gdy go uruchomiłem pod koniec wakacji dziadek mi mówił "nie szykuj tego chu*ostwa masz dobry kibel" ale nie odpusciłem prawdopodobnie puchnie tłok ale spróbuj ustawić zapłon jest bardzo dużo instrukcji na forum ustawainia zapłonu na pewno sobie poradzisz i możesz sprawdzić czy nie jest zapchany tłumik i możesz przeczyścić gażnik najlepiej wygotuj go no ocie i potem do bezyny na 5 miunt i gotowe , i rozumiem że sałbnie ci a na koniec gaśnie tak ? RE: B. Mocno się grzeje - komarek2 - 12-12-2013 20:23:38 jaki tłok mógłbym założyć taki który by nie puchł (nie orginal bo brak funduszy) gaźnik niedawno orginalny używany gm12f wstawiony i czyszczony mam w garażu gm13f może go założe tak słabnie i gaśnie RE: B. Mocno się grzeje - mikolaj.lukasik - 12-12-2013 20:33:20 (12-12-2013 20:23:38)komarek2 napisał(a): jaki tłok mógłbym założyć taki który by nie puchł (nie orginal bo brak funduszy) prawdopodobnie to właśnie tłok ale ustaw jeszcze zapłon i wyczyść tłumik a najlepiej jak byś wymieniał tłok to orginalny dopłacisz te 8 czy 10zł i masz porządny oryginalny tłok który wiesz że nie będzie puchł RE: B. Mocno się grzeje - krzysiu1505 - 12-12-2013 20:42:14 g...o prawda. Jednemu tłok nowodębski będzie puchł, drugi przejedzie tysiące kilometrów na chińskim. To głównie kwestia docierania, a części stare wcale nie są takie dobre, chyba każdy wie, jak w poprzednim reżymie dbano o jakość produktów RE: B. Mocno się grzeje - komarek2 - 12-12-2013 20:48:03 dobrze dzięki mam jeszcze jedno pytanie bo nie chce mi się zakładać nowego tematu jak zmienić tłok bo mam jeden w garażu może bym wymienił i zobaczył jak będzie chodził za błedy przepraszam ale piszę na telefonie RE: B. Mocno się grzeje - Mysiu - 12-12-2013 21:15:56 Dokładnie, ktoś lubi grzać na docieraniu to potem tłoki puchną bo się lekko rozhartują CX - Cross Impex, polecam z serca. Ściągasz glowice, cylinder, wyjmujesz zabezpieczenie tłoka, wybijasz sworzeń z tłoka i wyciągasz.. RE: B. Mocno się grzeje - grzesiek27 - 12-12-2013 21:28:22 Tylko jak będziesz zakładał nowy to strzałką do okna wydechowego. RE: B. Mocno się grzeje - komarek2 - 12-12-2013 21:34:01 a wysmarowac czyms sworzeń gdy będę go wkładał ? czy są jakieś podkładki na sworzniu RE: B. Mocno się grzeje - Damian4570 - 12-12-2013 22:40:35 Nie, na sworzniu nie ma podkładek. Tak, możesz go prysnąć WD-40, żeby łatwiej wszedł (lub ewentualnie olejem), tak czy inaczej jak będziesz go wkładał, to nie wał weń młotkiem! Bo tak to możesz pokrzywić korbowód. Rób to z wyczuciem, nie na "ch*ma". Na koniec roboty pamiętaj o założeniu zabezpieczeń sworznia. To też lepiej zamontować porządnie i poświęcić te 2 czy 3 minuty na porządne dopasowanie zabezpieczeń do tłoka. Jak już w temacie zabezpieczeń, to powiem że te nowoczesnej produkcji od razu nie pasują, bo są po prostu za duże i trzeba je lekko "stjuningować" |