Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Komar] gaznik gm 12 a 13 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Komar] gaznik gm 12 a 13 (/showthread.php?tid=2009)



[Komar] gaznik gm 12 a 13 - Staszek1987 - 09-10-2011 00:31:42

Takie pytanie jak załoze do silnika 019 3 biegowego gaznik gm 12 ale z dyszami od 13 to bedzie w miare mocny?


RE: gaznik gm 12 a 13 - lukasz247___ - 09-10-2011 12:58:49

Moc będzie taka sama raczej nie odczuwalna będzie więcej chyba palił i nie ma wielkiej różnicy w dyszach od gm 13 a 12


RE: gaznik gm 12 a 13 - MrF4k - 09-10-2011 13:37:06

będzie tak samo jak na gm 13


RE: gaznik gm 12 a 13 - Ziom - 09-10-2011 15:08:38

Zmiana gaźnik wiąże się z większym zużyciem paliwa, a raczej samym gaźnikiem nic nie zdziałasz.


RE: gaznik gm 12 a 13 - Leszek - 09-10-2011 15:17:27

ja jednak myślę że do 3 biegowego 019 , to jakiś sens ma , gdyż jak wspominał Tomek jest tam większa komora korbowa i może to być dobra podstawa pod zwiększenie osiągów. Może i będzie palił więcej, ale jak chcesz mieć moc to taka jest tego cena. W Chartach ludzie z fabrycznych 14 mm dają Bingi 17, i bez żadnych modyfikacji szybciej im śmigają, także możesz próbować. Masz do tego lepsze warunki, niż przy innych słabszych silnikach 023, 017 itp.


RE: gaznik gm 12 a 13 - Tomasso94 - 09-10-2011 15:30:28

Komora jest mniejsza, i jest większy stopień sprężania Wink


RE: gaznik gm 12 a 13 - Leszek - 09-10-2011 16:57:01

wiedziałem że coś pokręce :F


RE: gaznik gm 12 a 13 - papi99 - 09-10-2011 18:18:10

To nic nie zmieni między gaźnikiem GM12F a GM13F nie ma wielkiej różnicy


RE: gaznik gm 12 a 13 - szkp - 12-10-2011 17:51:09

W 019 komora korbowa jest chyba taka sama (nie mierzyłem nigdy)- jedyne co jest mniejsze to szkodliwa pojemność komory korbowej uzyskana przez zastosowanie pełniejszych przeciwwag wału. A co do stopnia sprężania, Tomasso94, mógłbyś mi wytłumaczyć w jaki sposób jest on w tym silniku zwiększony? Głowica jest taka sama, tłok też, skok wału także bez zmian, chyba że się mylę? A co do tuningu, czytałem gdzieś że do rometa (zwykłe silniki, nie chart) pasuje cylinder z tłokiem od kosiarki dezamet 70cc. Nie próbowałem, ale może warto coś nad tym pomyśleć.