Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Rozwiercanie gaźkika na 14mm - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Rozwiercanie gaźkika na 14mm (/showthread.php?tid=19080)



Rozwiercanie gaźkika na 14mm - Romet Ogar 205. - 25-09-2013 12:50:22

Siemka.
Rozwierciłem gażnik od króćca na 14,5mm. I moje pytanie o ile większą dysze musze dać żeby poczuć różnice?
I czy w cylku też musze rozwiercić?
P.S . Chodzi o gaźnik gm12f


RE: Rozwiercanie gaźkika na 14mm - przemek95 - 25-09-2013 12:59:51

moim zdaniem cylinder, a konkretnie dolot mieszanki do cylindra


RE: Rozwiercanie gaźkika na 14mm - wojtekr35 - 25-09-2013 14:09:40

A dlaczego od razu zakładasz, że dysza ma być większa?


RE: Rozwiercanie gaźkika na 14mm - stqc - 25-09-2013 15:57:33

a co ty chcesz rozwiercać w cylku masz taką wiedzę ? hmm aha i najpier popraw dolot dremelem Tongue


RE: Rozwiercanie gaźkika na 14mm - Romet Ogar 205. - 25-09-2013 19:13:40

To dysze założyć większom czy zostawić orginał??
Bo w gm12f były bardzo małe dysze


RE: Rozwiercanie gaźkika na 14mm - przemek95 - 25-09-2013 19:20:52

(25-09-2013 15:57:33)stqc napisał(a):  a co ty chcesz rozwiercać w cylku masz taką wiedzę ? hmm aha i najpier popraw dolot dremelem Tongue

chodziło mi o to aby nie było progu między króćcem a gaźnikiem skoro go rozwiercił. Jak wszyscy wiedzą w tym układzie nie powinno być progu Wink


RE: Rozwiercanie gaźkika na 14mm - BigSoft - 25-09-2013 20:43:56

(25-09-2013 19:13:40)Romet Ogar 205. napisał(a):  To dysze założyć większom czy zostawić orginał??
Bo w gm12f były bardzo małe dysze

Rozwiercasz gaźnik, czyli ingerujesz w jego budowię, a pytasz o takie rzeczy jak podstawowa regulacja gaźnika? Hmm.

Podpowiem - sprawdź sam! Iglica w górę na maksa (najbogatsza mieszanka), uruchom silnik i zobacz co się dzieje. Jak nadal będzie miał za mało paliwa, to szukaj większych dysz, a jak będzie zalewało to pozostanie Ci tylko regulacja tego co masz teraz.

Podpowiedź 2 - jak będzie miał za dużo powietrza (czy za mało benzyny, jak kto woli) i będziesz tak jeździł, to doprowadzisz do przegrzania silnika, a w jeszcze gorszym przypadku, do jego przytarcia lub zatarcia całkowitego.