Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 205] Jak ustawić zapłon? Jak on działa? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222)
+--- Wątek: [Ogar 205] Jak ustawić zapłon? Jak on działa? (/showthread.php?tid=17046)



Jak ustawić zapłon? Jak on działa? - Faayzol - 25-07-2013 19:03:01

Witam!!!
Postanowiłem odszykować starego Rometa z silnikiem 023.
Problem jest taki ze podczas jazdy czasem przerywa, a czasem nie, zależy od dnia Big Grin

Chciał bym ustawić zapłon. Wiem jak to się robi (czytałem na forum żeby nie było ) 3 mm i przerwa ale chciał bym sprawdzić przerwę miernikiem.

Pytanie: Czy miernikiem da rade sprawdzić przerwę? Jeśli tak to w jaki sposób?

Pozdrawiam
faayzol


RE: Jak ustawić zapłon? Jak on działa? - Bladebreaker - 25-07-2013 19:37:09

Wątpię ale warto spróbować miernikiem.
A tu jak ustawić zapłon:
Odkręcasz świece, dekiel od zapłonu, luzujesz 3 śrubki zapłonu, wkładasz jakiś patyk do cylindra (suwmiarkę) i jak tłok będzie u samej góry to zaznaczasz to na suwmiarce, cofasz z powrotem tłoka(do tyłu nie do przodu), odmierzasz na suwmiarce 3mm więcej od tego miejsca co zaznaczyłeś jak tłok był u samej góry, blokujesz na suwmiarce żeby się nie przestawiła, wkładasz ją z powrotem do cylindra i jak tłok dojdzie do tych 3mm przed górnym martwym punktem to platynki mają się zaczynać otwierać, jeżeli się otwierają za wcześnie to opóźniasz zapłon, a jak za późno się otwierają to przyśpieszasz. Zapłon przyśpieszasz w odwrotną stronę niż ruch waluDodgy


RE: Jak ustawić zapłon? Jak on działa? - hehe7 - 25-07-2013 19:41:39

Jak coś to niech mnie ktoś poprawi ponieważ moja motorynka nie chce chodzić ale próbowałem ustawiać że odkręcałem kable od platynek tam wkręcałem inny kabel który wystawał poza silnik i do tego jedna końcówkę ,drugą do masy i daje czy przewodzi. Jeśli są zamknięte to piszczy i pokazuje 0 a gdy są rozwarte (nie przewodzi) to pokazuje 1 i przestaje piszczec. Nie wiem czy to poprawne ale niby pokazuje że tak. Niestety mam problemy z moim silniczkiem dlatego...


RE: Jak ustawić zapłon? Jak on działa? - Błażej - 25-07-2013 19:45:01

Weź człowieku się zastanów, dzisiaj był poruszany nawet temat ponownie
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=16958


RE: Jak ustawić zapłon? Jak on działa? - Faayzol - 25-07-2013 19:53:43

Cytat:A tu jak ustawić zapłon:
Odkręcasz świece, dekiel od zapłonu, luzujesz 3 śrubki zapłonu, wkładasz jakiś patyk do cylindra (suwmiarkę) i jak tłok będzie u samej góry to zaznaczasz to na suwmiarce, cofasz z powrotem tłoka(do tyłu nie do przodu), odmierzasz na suwmiarce 3mm więcej od tego miejsca co zaznaczyłeś jak tłok był u samej góry, blokujesz na suwmiarce żeby się nie przestawiła, wkładasz ją z powrotem do cylindra i jak tłok dojdzie do tych 3mm przed górnym martwym punktem to platynki mają się zaczynać otwierać, jeżeli się otwierają za wcześnie to opóźniasz zapłon, a jak za późno się otwierają to przyśpieszasz. Zapłon przyśpieszasz w odwrotną stronę niż ruch waluDodgy
Wcześniej ja:
Cytat:Chciał bym ustawić zapłon. Wiem jak to się robi (czytałem na forum żeby nie było )
całą tą operację już przestudiowałem wiele razy ale moje pytanie brzmiało:
Cytat:chciał bym sprawdzić przerwę miernikiem.

Pytanie: Czy miernikiem da rade sprawdzić przerwę? Jeśli tak to w jaki sposób?
i za to dzięki:
Cytat:Wątpię ale warto spróbować miernikiem.
Choć jest mało optymistyczna.

Cytat:Weź człowieku się zastanów, dzisiaj był poruszany nawet temat ponownie
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=16958
jak zapłon ustawiać to ja wiem lecz nie wiem jak podłączyć miernik

Cytat:odkręcałem kable od platynek tam wkręcałem inny kabel który wystawał poza silnik i do tego jedna końcówkę ,drugą do masy i daje czy przewodzi. Jeśli są zamknięte to piszczy i pokazuje 0 a gdy są rozwarte (nie przewodzi) to pokazuje 1 i przestaje piszczec. Nie wiem czy to poprawne ale niby pokazuje że tak.
I tu rozbito moją puentę gdyż własnie te kable od patynek mnie zastanawiają i musiałem napisać na forum. narysowałem taki schemat:
[attachment=3530]
I zawsze myślałem że jeśli platynki są zwarte to kondensator się ładuje ale wtedy będzie zwarcie, jeśli znów będą otwarte to i tak nic bo jest przejście pomiędzy cewką.

Chodzi mi tu głownie o to, że jeśli podłączyłem miernik do platynek to przy rozwarciu na mierniku pokazywało mi że jest przejście. Doszedłem do wniosku że na cewce jest przejście pomiędzy jej częścią metalową a kabelkiem przykręcanym do platynki.

Kolega hehe7 napisał że kabelki odłącza, czy to konieczne? Czy na cewce może być przejście?
Już wiem jak działa zapłon i przejcie na cewce chyba musi być.
Polecam Jeżdże Motorowerem Komar - Jozef Podlaski
http://chomikuj.pl/nie_mientki

Więc chyba najlepsza odpowedź:
Cytat:odkręcałem kable od platynek tam wkręcałem inny kabel który wystawał poza silnik i do tego jedna końcówkę ,drugą do masy i daje czy przewodzi. Jeśli są zamknięte to piszczy i pokazuje 0 a gdy są rozwarte (nie przewodzi) to pokazuje 1 i przestaje piszczec.

Tylko teraz kolejne pytanie:
http://www.youtube.com/watch?v=saU8yzUrwM4
Na tym filmiku gość ma taki przyrząd do mierzenia. Na jakiej zasadzie on działa? On to podłącza do masy i kabla od gaszenia ale wtedy też będzie to zwarcie.