Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Pytania, Chart - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Hydepark (/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Wątek: Pytania, Chart (/showthread.php?tid=16795)

Strony: 1 2


Pytania, Chart - damix98 - 19-07-2013 11:50:18

Witam. Mam zamiar niedługo remontować charta i mam do was kilka pytań:
1. Lepiej zamontować zestaw Cylindra, tłoka 60cm? Czy może lepiej przerobić oryginalny cylek na 50/4, i na który szlif dać?
2. Jaki tłok dać, z jakiego innego motoru żeby był lepszy od chartowskiego, i żeby pasował bez przerabiania głowicy?
3. Chcę też przerobić elektrykę z 6V na 12V, co muszę zmienić żeby było 12V?
4. Jaki dać gaźnik? Zostać przy tym co mam, czy zmienić?
5. Chcę zmienić obręcze i szprychy, i zamontować te
http://allegro.pl/romet-ogar-900-szprycha-szprychy-kola-17-cal-160-m-i3354330148.html
http://allegro.pl/nowa-felga-obrecz-tyl-17-cali-romet-ogar-900-i3385823045.html
Czy by pasowało to na tą piaste chartowską?


RE: Pytania, Chart - stqc - 19-07-2013 12:25:06

1. Lepiej przerobić cylka na 50/4 i szlif na 39mm
2. Bez przerabiania głowicy raczej żaden nie pasuje ale polecam tłok od Mb/Mtx/MBX
3. przewinąć cewki, akumulator wszystkie odbiorniki na 12v i dużo dużo więcej tego Big Grin
4. Jak 50/4 to gaźnik jakiś 19-21mm
5. Obręcz będzie dobra ale czy szprychy to dokładnie nie wiem Tongue


RE: Pytania, Chart - kw112 - 19-07-2013 12:46:03

1.Lepszy stary, oryginalny cylinder po szlifie przerobiony na 50/4.
3. filmik jak przewinąć cewki: http://www.youtube.com/watch?v=U4WrIbrHor4


RE: Pytania, Chart - MIREK.M2 - 19-07-2013 13:44:03

1.Lepiej przerobić cylka na 50/4 i szlif na 39mm
2. Tłok od hondy dio
3. przwinąć cewki tak jak w linku od kw112
4. gaźnik 21 mm
5. wszystko będzie pasowało


RE: Pytania, Chart - damix98 - 19-07-2013 14:35:06

Gdy przerobię cylinder na 50/4 to lepiej kupić ten tłumik:
http://allegro.pl/gmoto-tlumik-wydech-chrom-simson-s51-sr50-enduro-i3382453297.html
czy ten:
http://allegro.pl/tlumik-sport-chrom-simson-romet-ogar-chart-i3338768596.html


Chcę również kupić stópkę, Możecie podać mi link np. na allego jaką stópkę kupić żeby była dobra


RE: Pytania, Chart - stqc - 19-07-2013 14:48:49

Tłumik ani ten ani ten Tongue Jeżeli będzie Ci przerabiać tłumik ten majster który Ci pisałem to przy okazji opiszę Ci wszystko dokładnie jak zrobić SAM taki wydech Smile



(19-07-2013 13:44:03)MIREK.M2 napisał(a):  2. Tłok od hondy dio
5. wszystko będzie pasowało


Może i pasować będzie ten tłok ale bez przeróbek się nie obejdzie Big Grin Lepszy jest tłok od Hondy MB/MBX/MTX :F


RE: Pytania, Chart - kw112 - 19-07-2013 15:16:42

(19-07-2013 14:35:06)damix98 napisał(a):  Gdy przerobię cylinder na 50/4 to lepiej kupić ten tłumik:
http://allegro.pl/gmoto-tlumik-wydech-chrom-simson-s51-sr50-enduro-i3382453297.html
czy ten:
http://allegro.pl/tlumik-sport-chrom-simson-romet-ogar-chart-i3338768596.html


Chcę również kupić stópkę, Możecie podać mi link np. na allego jaką stópkę kupić żeby była dobra

Żaden z tych! Lepiej zostać przy seryjnym.


RE: Pytania, Chart - MrF4k - 19-07-2013 16:35:26

Też planuje lekkie modyfikacje silnika. Myśle nad 50/4 , tłoku MBX , gaźniku dellorto lub amal (zobaczymy jak bedzie z kasą) i spawak Smile Myśle ze taki zestaw u cb byłby dobrym rozwiazaniem Smile


RE: Pytania, Chart - BigSoft - 19-07-2013 18:53:18

1. Zdecydowanie przeróbka oryginalnego. Do tego dobry tłok, gaźnik i tłumik, i masz niezły silnik.
2. Głowicę moim zdaniem trzeba by było wymienić, bo przeważnie tłoki warte uwagi mają płaskie denko, a jak wiadomo komora spalania ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o sprawność silnika, więc niestety będzie trzeba uderzyć w głowicę od Simsona. Ewentualnie zostawić oryginalną, kosztem słabszych rezultatów przeróbki.
3. Wymienić odbiorniki na przystosowane do instalacji 12V (żarówki, przerywacz kierunkowskazów, klakson, akumulator [12V/5Ah]). Przewinąć cewki + dodać regulator napięcia.
4. Moim zdaniem to zależy od tego jak ten silnik będzie przerobiony. Wtedy dobiera się gaźnik, ale zapewne będzie trzeba wydajniejszy od seryjnych.


RE: Pytania, Chart - kw112 - 19-07-2013 21:47:09

Mi chodziło o to, żeby chart wizualnie został w oryginalnym stanie, ale jak nie chcesz oryginalnego wyglądu to spawak będzie o wiele bardziej wydajnyWink


RE: Pytania, Chart - damix98 - 26-07-2013 16:49:13

Siemanko. Chłopaki czy do silnika dezamet 027 pasuje normalnie tłok, cylinder, głowica z simsona? Czy trzeba coś przerabiać?


RE: Pytania, Chart - Simon - 26-07-2013 16:51:22

Podkładkę pod cylinder


RE: Pytania, Chart - stqc - 26-07-2013 16:59:00

(26-07-2013 16:51:22)Simon napisał(a):  Podkładkę pod cylinder

Podkładkę pod cylinder dorabia się gdy stosuje się oryginalny tłok lecz jak użyjemy np tłok od Hondy Dio to nic nie trzeba robić Wink


RE: Pytania, Chart - Simon - 26-07-2013 17:01:47

(26-07-2013 16:59:00)stqc napisał(a):  
(26-07-2013 16:51:22)Simon napisał(a):  Podkładkę pod cylinder

Podkładkę pod cylinder dorabia się gdy stosuje się oryginalny tłok lecz jak użyjemy np tłok od Hondy Dio to nic nie trzeba robić Wink

I same plusy dzięki temu zyskujemy Wink


RE: Pytania, Chart - damix98 - 26-07-2013 17:14:51

Ale czy trzeba coś przerabiać w karterach, rozwiercać? Czy wszystko pasuje tak jak by było w tym silniku oryginalnie?