Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Kupno motoroweru i kilka pytań. - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Prawo (/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Pytania (/forumdisplay.php?fid=102)
+--- Wątek: Kupno motoroweru i kilka pytań. (/showthread.php?tid=16646)



Kupno motoroweru i kilka pytań. - lukasz3120 - 15-07-2013 18:41:19

Cześć Big Grin W najbliższym czasie bardzo chciałbym kupić jakiegoś rometa (ogarek albo chart, zobaczymy Tongue) i mam pytania dotyczące prawa. Co dokładnie trzeba zrobić po kupnie motoroweru by można nim było jeździć po ulicy? Jakie dokumenty są wymagane? Słyszałem że trzeba z poprzednim właścicielem podpisać również umowę kupna, czy jest to wymagane? Bardzo proszę abyście dokładnie opisali mi proces od kupna do momentu kiedy będę mógł spokojnie jeździć Smile Jestem w tych sprawach zielony a wolę wiedzieć wszystko wcześniej Smile


RE: Kupno motoroweru i kilka pytań. - bravosport - 15-07-2013 18:48:52

No umowne kupna musisz spisać ze sprzedającym obowiązkowo. Sprawdź czy są wszystkie dokumenty Dowód rejestracyjny i czy numery zgadzają się z numerami na ramię Wink Po kupnie idziesz z umową i musisz go przerejestrować na sb blachę nową kupić. Ubezpieczyć potem przegląd również należy wykonać i to tyle Wink


RE: Kupno motoroweru i kilka pytań. - Amanssy - 15-07-2013 18:51:28

Potrzebne ci jest-
-Prawo Jazdy ,Karta Motorowerowa
-Ubezpieczenie OC
-Dowód rejestracyjny pojazdu.
Co do umowy- jeśli chcesz zarejestrować na siebie motorower ,czy też inny pojazd musisz mieć dokument ,który potwierdza to ,ze jesteś jego Prawnym właścicielem.
Proces=
1.Szukasz odpowiedzniego pojazdu
2.Jeśli jesteś zainteresowany spisujesz umowę K/S z sprzedającym.Jeśli jesteś niepełnoletni tą umowę musi zatwierdzić twój opiekun Prawny (Zawsze może spisać twój tata albo mama)
3.Jeśli motorower ma przegląd bezterminowy ,to udajesz się na SKP i przechodzisz ponownie przegląd.