Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 205] A jakby tak silnik z charta... - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Ogar 205 (/forumdisplay.php?fid=142)
+---- Wątek: [Ogar 205] A jakby tak silnik z charta... (/showthread.php?tid=16490)

Strony: 1 2


A jakby tak silnik z charta... - gt10r5 - 12-07-2013 12:12:11

Panowie i panie.
Tak sobie przeglądam allegro i widzę, że silnik 027 można w niedużej kwocie kupić. Mocowanie silnika na zdjęciach podobne do tego co jest w ogarze 205 i tu kieruje moje pytanie do was:
Da radę "wcisnąć" ten silnik do ogarka?


RE: A jakby tak silnik z charta... - nie_mientki - 12-07-2013 12:13:24

Da. Są na forum tacy co im się udało, na YT są filmy.


RE: A jakby tak silnik z charta... - mikolaj.lukasik - 12-07-2013 12:13:46

da rade na pewno ale bedziesz musiłal chyba troche rame przerobić


RE: A jakby tak silnik z charta... - Bocian97 - 12-07-2013 12:16:46

Z mocowaniami to nie wiem, ale trzeba chyba dodać dodatkowy płaskownik, bo silnik ma niżej mocowanie. Ale dokładnie nie wiem Smile

Musiałbyś też instalacje przerobić, chyba że wsadziłbyś zapłon z ogara, komara itd.


RE: A jakby tak silnik z charta... - gt10r5 - 12-07-2013 12:19:55

Instalacje no to sami wiecie. Czujników abs czy esp tam nie ma więc jestem o to spokojny. Skoro piszecie ze się da i to bez większych kombinacji to elegancko.
Ps. Dzieki za tak szybką odpowiedz Smile


RE: A jakby tak silnik z charta... - MrSimsonS51 - 12-07-2013 12:19:58

Lepiej zostaw oryginalny silnik bo ten z charta nie jest o wiele lepszy . Znajomy ma i zero elastyki Smile


RE: A jakby tak silnik z charta... - gt10r5 - 12-07-2013 12:24:13

Biore pod uwage to że kupno takiego silnika wiąże się od razu z generalką. I wtedy powinno być lepiej jak 019. W kazdym bądź razie razie ten silnik jest nowoczesniejszy. Ma lepszą elektryke, no i wiecej wytrzyma jak sie przy nim nieco podłubie.


RE: A jakby tak silnik z charta... - stqc - 12-07-2013 12:42:05

(12-07-2013 12:19:58)MrSimsonS51 napisał(a):  Lepiej zostaw oryginalny silnik bo ten z charta nie jest o wiele lepszy . Znajomy ma i zero elastyki Smile

Co to za głupoty elastyka silnik jest wręcz świetna Big Grin I ten zapłon nie ważne jak ustawisz zawsze odpali i zero problemów z nim :F A najlepszy jest zryw i banalna konstrukcja.


RE: A jakby tak silnik z charta... - gt10r5 - 12-07-2013 13:33:00

http://allegro.pl/silnik-zmd-dezamet-027-70-cm3-romet-chart-i3378596199.html
Warto kupic juz po modyfikacjach silnik?
Ile on jest realnie warty?
Warto ten egzemplarz?


RE: A jakby tak silnik z charta... - Pompuś - 12-07-2013 13:40:01

No, chyba tak. Nawet koleś oferuje możliwość sprawdzenia sprawności, możesz nawet rundkę zrobić Smile


RE: A jakby tak silnik z charta... - gt10r5 - 12-07-2013 16:53:45

Dobrze tylko proszę was o orientacyjną wycenę tego silnika.
Sprawdziłem przez allegro, że cena 400zł nie jest jeszcze ceną minimalną.


RE: A jakby tak silnik z charta... - sebasuper - 13-07-2013 18:40:30

Co do mocowań - sam mam ten silnik w 205. Co trzeba zrobić/na co zwrócić uwagę:
-górne mocowania rozbijasz młotkiem, tak aby były szersze
-do dolnych mocowań mocujesz płaskowniki, jak najdłuższe - tak aby silnik był wysoko, niestety potem głowicy bez odkręcania górnej śruby nie zdejmiesz
-śruby - od razu kup nowe, oryginalne są za krótkie
-podnóżki mogą zostać tam gdzie były, tyle że warto dać tuleje na śrube, która będzie rozpychać mocowania - ja dodatkowo złapałem spawem w paru miejscach
-Mniej ważne- zębatka zdawcza - pasuje, ale jest nieco za gruba, dobrze było by ją troszkę stoczyć, wynika to z grubości łańcucha - chart bodajże 5.2, ogar 4.8
-Instalacja - ja montowałem aku ale nie jest to konieczne, po prostu tylną żarówkę podłączasz do cewek ładowania a przednią do normalnej świateł - można zamontować mocniejszą.
-Przy podniesieniu silnika niestety kolanko nie pasuje, trzeba je naciąć i pospawać
Jeśli ktoś będzie chętny mogę zrobić zdjęcia jak to dokładnie wygląda

PS. Silnik trzeba dać jak najwyżej, bo łańcuch będzie obcierał o wachacz, wiem że ktoś z forum narzekał że właśnie łańcuch obciera. Ja takiego problemu nie mam.


RE: A jakby tak silnik z charta... - Amanssy - 13-07-2013 18:46:47

(12-07-2013 12:19:58)MrSimsonS51 napisał(a):  Lepiej zostaw oryginalny silnik bo ten z charta nie jest o wiele lepszy . Znajomy ma i zero elastyki Smile

To niech wyremontuje silnik Smile
Widać ,że nigdy nie prowadziłeś w pełni sprawnego Charta z 027 na pokładzie.


RE: A jakby tak silnik z charta... - stqc - 13-07-2013 18:57:42

(13-07-2013 18:46:47)Amanssy napisał(a):  
(12-07-2013 12:19:58)MrSimsonS51 napisał(a):  Lepiej zostaw oryginalny silnik bo ten z charta nie jest o wiele lepszy . Znajomy ma i zero elastyki Smile

To niech wyremontuje silnik Smile
Widać ,że nigdy nie prowadziłeś w pełni sprawnego Charta z 027 na pokładzie.

tak jak ja pisałem silnik 027 a silnik 023 to nie ma wogle porównania 027 króluje pod każdym względem :F Oprócz dostępu do części Wink


RE: A jakby tak silnik z charta... - damian94 - 13-07-2013 18:57:55

(12-07-2013 16:53:45)gt10r5 napisał(a):  Dobrze tylko proszę was o orientacyjną wycenę tego silnika.
Sprawdziłem przez allegro, że cena 400zł nie jest jeszcze ceną minimalną.

Hah, ciężko jest wycenić dobrze taki silnik zważywszy na ich ilość. Co prawda ja za swój dałem 200zł, ale jego stan nie powalał :F. Ten jest w pełni sprawny więc może być wart i 600zł.