Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Docieranie Ogar 200 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: Docieranie Ogar 200 (/showthread.php?tid=1377)



Docieranie Ogar 200 - 19ElectroBDG46 - 09-08-2011 16:45:13

Siema chcialem sie was zapytac czy mogli byscie mi napisac jak najlepiej dotrzec slinik? jakis poradnik czy cos ;D Dzieki POZDRO!


RE: Docieranie Ogar 200 - edge - 09-08-2011 17:00:09

Po przebiegu 100km od remontu silnika, należy sprawdzić dociągnięcie wszystkich jego śrub i nakrętek; natomiast przejechanie 500km sugeruje wymianę oleju w skrzyni biegów (oczywiście gdy zakładaliśmy nową). Pierwsze 600km zaleca się przejechać bez pasażera i nie przekraczać prędkości:
- na I biegu - 18 km/h
- na II biegu - 28 km/h
- na III biegu - 35 km/h

Po tym przebiegu można już stopniowo zwiększać szybkość, natomiast maksymalną prędkość radzę rozwijać (dla pewności jeszcze stopniowo, bez pośpiechu) dopiero po przekroczeniu 1500km.Oczywiście silnikowi nie zaszkodzą krótkie sprinty do max. prędkości - czasem jest dobrze tak go "przedmuchać", ale do pierwszych 500km należy się z tym wstrzymać.
Muszę zaznaczyć, że podane wyżej prędkości są opracowane przez producenta i dla różnych motorków będą nieznacznie się różnić. Trzeba trzymać się zasady żeby silnik pracował płynnie, sprzęgło należy puszczać delikatnie, a optymalna stała prędkość to 30-35 km/h.

Podczas całego okresu docierki silnik wymaga większego smarowania - dlatego należy karmić silnik mieszanką benzyny z olejem w stosunku 25:1. Można nawet dolać trochę więcej oleju, lecz trzeba uważać żeby nie przesadzić. W tym okresie (a broń Boże do 100 km) nie można katować silnika, nie przeciążać go, nie jeździć "ile fabryka dała", trzeba unikać dróg piaszczystych i co jakiś czas zatrzymywać się żeby ostudzić silnik, szczególnie w upalne lato.
Jeśli nie będziemy przestrzegać tych kilku zasad, nastąpi zacieranie się tłoka w cylindrze. Z początku można to odczuć poprzez spadek mocy i szybkości oraz cięższą pracą silnika - pracuje tak jakby chciał, a nie mógł. Jeśli silnik w porę nie zostanie ostudzony, nastąpi gwałtowne zatrzymanie się tłoka w cylindrze poprzedzone swojskim gwizdem - poprostu tłok od gorąca "napuchnie" i zatrze się w cylindrze. Należy odczekać kilka do kilkunastu minut, żeby temperatura silnika wyraźnie spadła (w sytuacjach ekstremalnych można sobie pomóc polewając stopniowo cylinder zimną wodą, ale jest to metoda katorżnicza dla niego).
skopiowane z :
http://www.przecinak.republika.pl/docieranie.htm
mam zgodę autora


RE: Docieranie Ogar 200 - bartek66977 - 11-08-2011 00:12:45

Jeździć na niskich obrotach nie piłować go


RE: Docieranie Ogar 200 - Uszi - 12-08-2011 00:25:28

Do 100 km jeździj na 1/4 manetki na każdym biegu.
Po 100km raz rusz sobie ze świateł do 3/4 manetki i odpuść.
Do 250km jeździj na 1/2 manetki.
Później możesz 3/4 manetki.
Pamiętaj, żeby nigdy nie jeździć ciągle na jednym biegu.
Częste redukcje itd.
Nie bój się dać mu w dupę tak po 250km.
Raz na jakiś czas możesz gaz do oporu i odpuścić, żeby wiedział co go czeka.
Bo jak będziesz jeździł na niskich obrotach to go w ch*j zamuliszTongue
Przepizduj go co jakiś czasSmile


RE: Docieranie Ogar 200 - 19ElectroBDG46 - 12-08-2011 16:07:11

No dzieki bd go pizdzil ;]