Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Doładowanie W Romecie - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Doładowanie W Romecie (/showthread.php?tid=13115)

Strony: 1 2


Doładowanie W Romecie - tramwajarz - 02-04-2013 19:48:58

Zwracam się z prośbą o wytłumaczenie narazie jak reguluje się ciśnienie doładowania w silnikach turbodoładowanych?

Mam taki cichy projekt uturbienia małego silnika np 125 wsk,z małym ciśnieniem doładowania zamiast innego tungu

I taka druga prośba

Nie wiesz oco chodzi,nie znasz się nie pisz.


RE: Doładowanie W Romecie - Hubinho - 02-04-2013 20:16:44

Turbo stosuje się tylko w czterosuwach. W dwusuwie to raczej tłumik z rezonansem, jak chcesz zwiększyć osiągi.


RE: Doładowanie W Romecie - Romet Ogar 205. - 02-04-2013 20:36:47

W 2t nie da rady.


RE: Doładowanie W Romecie - tramwajarz - 02-04-2013 20:40:58

a czemuż to się nieda?jakoś innym się udało,nie takich odpowiedzi szukałem


RE: Doładowanie W Romecie - Kanilox - 02-04-2013 20:48:56

Po prostu nie da rady, jeśli chcesz wiedzieć dlaczego wpisz w google turbo w 2t


RE: Doładowanie W Romecie - RUDEK 1998 - 02-04-2013 20:54:25

wpisane w googlach http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/108700-wlasne-przemyslenia-dot-turbo-w-2t/


RE: Doładowanie W Romecie - Kanilox - 02-04-2013 21:00:45

(02-04-2013 20:54:25)RUDEK 1998 napisał(a):  wpisane w googlach http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/108700-wlasne-przemyslenia-dot-turbo-w-2t/

No właśnie o to mi chodziło tylko nie jestem pewien czy na tym forum jest dozwolone wrzucanie linków do forum o podobnej tematyce.


RE: Doładowanie W Romecie - grzesiek.r - 02-04-2013 21:36:49

Musiałbyś użyć jakiegoś kompresora np: elektrycznego. bo prawdziwej turbosprężarki nie rozpędzisz taka ilością spalin jaka powstaje w silniku o pojemności 125cm, zamontować go między gaźnikiem i cylindrem. Więcej nie napisze bo sam w 1996 pół wakacji spędziłem nad takim pomysłem w WSK 125, użyłem czegoś w rodzaju turbinki kowalskiego napędzanej silniczkiem elektrycznym. Niestety po miesiącu porzuciłem pomysł bo nic z tego nie wyszło, mimo regulacji zapłonu i gaźnika mocy nie było.Dopiero kilka lat później nauczyciel w technikum wytłumaczył zasadę pracy silnika 2T i 4T. Chyba że przerobisz go na zasilanie bezpośrednie z pominięciem skrzyni korbowej, to masz szanse powodzenia.


RE: Doładowanie W Romecie - tramwajarz - 03-04-2013 11:42:11

(02-04-2013 21:36:49)grzesiek.r napisał(a):  Musiałbyś użyć jakiegoś kompresora np: elektrycznego. bo prawdziwej turbosprężarki nie rozpędzisz taka ilością spalin jaka powstaje w silniku o pojemności 125cm, zamontować go między gaźnikiem i cylindrem. Więcej nie napisze bo sam w 1996 pół wakacji spędziłem nad takim pomysłem w WSK 125, użyłem czegoś w rodzaju turbinki kowalskiego napędzanej silniczkiem elektrycznym. Niestety po miesiącu porzuciłem pomysł bo nic z tego nie wyszło, mimo regulacji zapłonu i gaźnika mocy nie było.Dopiero kilka lat później nauczyciel w technikum wytłumaczył zasadę pracy silnika 2T i 4T. Chyba że przerobisz go na zasilanie bezpośrednie z pominięciem skrzyni korbowej, to masz szanse powodzenia.

o i widzisz twoja odpowiedz jest już sensowna a nie tylko wejdz na google

do uturbienia małego silnika np wsk potrzeba by małej turbinki od diesla ,one właśnie są małych rozmiarów,doładowanie zaczynał bym stopniowo od 0.1 Bara i stopniowo zwiększał,oczywiście podniósł bym głowice nawet o te 1mm dzeki temu będzie to bardziej bezpieczne


Ew sprężarka mechaniczna,napędzana walem korbowym,tylko ze sprężarki mechaniczne mają moc od dołu a turbosprężarki górę

No nic jak narazie nikt sensownie nie odpowiedział mi co reguluje ciśnienie doładowania bo na pewno nie zawór upustowy zwany bov-em on tylko wypuszcza nadmiar powietrza po zamknięciu przepustnicy


I jeszcze jedno,do takich przeróbek najlepiej użyć nadciśnieniowego gaźnika ew uszczelniony krajowy


RE: Doładowanie W Romecie - grzesiek.r - 03-04-2013 12:06:16

Moje doświadczenie i wiedza na temat TURBO opiera się na rozwiązaniach stosowanych w ciężarówkach, ładowarkach, czołgach itp., naprawiałem je przez 10 lat.W większości układów z doładowaniem nie ma jakiś zaworów czy elementów regulujących ciśninie. Jest to rozwiązane przez odpowiednią geometrię łopatek turbiny w sekcji gorącej czyli tam gdzie przepływają spaliny tam są łopatki dużej powierzchni dla lepszego wykorzystania energii pochodzącej ze spalin. W sekcji zimnej przeważnie znajdują się dwa rodzaje łopatek o większej i mniejszej powierzchni. moim zdaniem jest to spowodowane tym że przy różnych prędkościach obrotowych zmienia się opływ powietrza wokół tych łopatek. Przy wyższych prędkościach sprawniejsze są te mniejsze, to znowu wiedza z mojegoo hobby lotnictwa.
Na Twoim miejscu nie szukałbym małej turbiny bo nawet te z małych diesli 1,4 nie bedą pracować tak jak należy na tak małym silniku, chodzi o wydatek spalin czyli ich ilość a nie prędkość przepływu.
Taka turbinka o ile zacznie pracować podpięta do tego silnika to bardzo go obciąży i zmniejszy jego moc a nie wiadomo o ile podniesie ?
W ciężarówkach doładowanie daje około 30% mocy silnika.
Z podłączeniem mechanicznej będą dwa problemy :
1 gdzie znajdziesz tak wydajną turbinkę, bo kompresor tłokowy odpada, potrzebny jest kompresor ROTSA,
tu masz opisy kompresorów
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka
2 problem z przeróbką silnika celem dostosowania go do napędu tego kompresora
Dlatego ja chciałem użyć dmuchawy elektrycznej, zalety
-lekka i mała
- nie nagrzewa powietrza w trakcie sprężania
- nie potrzeba jakoś specjalnie przebudowywać silnika
- można w dowolnym momenciw włączyć/wyłączyć
- o ile znajdziesz o odpowiedniej wydajności można regulować jej wydajność za pomocą potencjometru,
Jeżeli będziesz miał pytania albo problem ze znalezieniem informacji pisz .


RE: Doładowanie W Romecie - Conqeror - 04-04-2013 00:12:50

Jak dla mnie jest to nie od wykonania przez zwyklego uzytkownika, sam bym sie nawet nie podjoł czegoś takiego


RE: Doładowanie W Romecie - Taśma - 06-04-2013 21:49:27

(04-04-2013 00:12:50)Conqeror napisał(a):  podjoł

z tom ortografjom podjonć morzesz sie fszystkjego tylko njie tórba.


RE: Doładowanie W Romecie - romeciarz.1 - 06-04-2013 22:04:08

(06-04-2013 21:49:27)Taśma napisał(a):  
(04-04-2013 00:12:50)Conqeror napisał(a):  podjoł

z tom ortografjom podjonć morzesz sie fszystkjego tylko njie tórba.

Walnął jedną gafę i co? Każdemu może się zdarzyć Big Grin


RE: Doładowanie W Romecie - Conqeror - 07-04-2013 10:40:19

Pisane z telefonu, jak byś mnie znał to byś wiedzał że robie mase literówek i to nie od dziś.

A ty zamiast bawić sie w moderatora byś przestał spamować. Pomysł wykonania lpg Tasiemca jest na takim samym poziomie co turbo w romecie


RE: Doładowanie W Romecie - Taśma - 07-04-2013 10:57:22

(07-04-2013 10:40:19)Conqeror napisał(a):  A ty zamiast bawić sie w moderatora byś przestał spamować. Pomysł wykonania lpg Tasiemca jest na takim samym poziomie co turbo w romecie

Więc krótko i zwięźle, turbo-buro się nie uda bo nie ma tak małej turbinki żeby pod pasować. Chyba że ktoś ci zrobi na zamówienie.

Jak znajdziesz mi prostą ramę do t1 to lpg będzie.

(I tak w nawiasie, mówimy o turbinie do wsk jeleniu facepalm)

(07-04-2013 10:40:19)Conqeror napisał(a):  jak byś mnie znał to byś wiedzał że robie mase literówek i to nie od dziś.

Nikt cię tu nie zna -.-