Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Cylinder Głowica - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Kadet (/forumdisplay.php?fid=138)
+---- Wątek: Cylinder Głowica (/showthread.php?tid=12476)

Strony: 1 2


Cylinder Głowica - dwarazdwa - 15-03-2013 16:14:26

Witam

Jestem świeżynką więc proszę o wyrozumiałość gdy pytanie okaże się mało bystre.

Wygrzebałem ostatnio w szopie u babci Rometa KAdeta i zabrałem się za jego remoncik. Niestety nie był na chodzie od dobrych 15 lat. Chciałem sprawić mu nowy cylinder i patrzyłem na te 60 i moje pytanie czy jak wymienię cylinder to czy głowica będzie pasowała i jeśli tak czy muszę ją poddawać jakimś modyfikacją?

pozdrawiam
Kamil

"om"


RE: Cylinder Głowica - mateusz110396729@wp.pl - 15-03-2013 16:16:59

Będzie pasowała ale kolego te cylindry niestety po kilku km okazują się do niczego będzie ci puchł tłoczek itp. Lepiej poszukaj jakiegoś z prl cylka pozdro.


RE: Cylinder Głowica - Kanilox - 15-03-2013 16:18:22

Nie bedzie pasowac staa glowica, ale i tak zawsze sa w zestawie.


RE: Cylinder Głowica - dwarazdwa - 15-03-2013 16:22:33

No dobra a gdybym mial się decydować na szlif i wymianę tłoka to jak się do tego zabrać czy mam iść z zakupinym tłokiem to gościa który to robi i powiedzieć żeby zrobił szlif pod ten tłok?

Mógłbym to zrobić ale nie wiem jak to mam uargumentować aby mnie zrozumianoBig Grin

Będę wdzięczny za pomoc


RE: Cylinder Głowica - tramwajarz - 15-03-2013 16:24:13

(15-03-2013 16:18:22)kanilox napisał(a):  Nie bedzie pasowac staa glowica, ale i tak zawsze sa w zestawie.

Jak się nie znasz to nie pisz

Bedzie pasować


RE: Cylinder Głowica - mateusz110396729@wp.pl - 15-03-2013 16:26:01

(15-03-2013 16:22:33)dwarazdwa napisał(a):  No dobra a gdybym mial się decydować na szlif i wymianę tłoka to jak się do tego zabrać czy mam iść z zakupinym tłokiem to gościa który to robi i powiedzieć żeby zrobił szlif pod ten tłok?

Mógłbym to zrobić ale nie wiem jak to mam uargumentować aby mnie zrozumianoBig Grin

Będę wdzięczny za pomoc

Idziesz do zakładu gdzie szlifują cylki i mówisz ze np chcesz zrobić 2 szlif
i on ci pod ten wymiar daje również tłoczek


RE: Cylinder Głowica - jawomaniak - 15-03-2013 16:30:54

tłok i pierscionki kup zmd


RE: Cylinder Głowica - dwarazdwa - 15-03-2013 16:36:18

Ale czy gość będzie wiedział jaki to szlif 2 czy muszę podać mu jakieś konkretne liczby? Czy pod to kupuję dopiero tłok? Czy np można zrobić szlif jak cylinder ala 60?

Jawomaniak możesz podać jakiś link z tymi rzeczami do kupienia w necie?


RE: Cylinder Głowica - nocnyfuul - 15-03-2013 16:39:38

nie ma szans żeby pasował , co dopiero głowica ;/


RE: Cylinder Głowica - tramwajarz - 15-03-2013 16:41:19

(15-03-2013 16:39:38)nocnyfuul napisał(a):  nie ma szans żeby pasował , co dopiero głowica ;/

Przestań głupoty pisać

Robi szlif np na 40 mm i tłok 40mm i ma 60cm


RE: Cylinder Głowica - Przemek - 15-03-2013 16:43:28

Idziesz do sklepu z cześciami do Rometów albo na allegro kupujesz tłok na 1 szlif do Rometa z tym tłokiem idziesz do tokarza i mowisz mu żeby zrobił szlif pod ten tłok.
Tylko najpierw zmierz średnice cylindra zeby wiedzieć na jaki szlif kupic tłok.


RE: Cylinder Głowica - dwarazdwa - 15-03-2013 16:43:58

Tramwajarz widzę że jesteś z moich okolic. Znasz gdzie blisko nas miejscówkę gdzie mogę zrobić szlif?

i takie pytanie czy jak zrobię szlif cylka i włożę większy tłok to czy głowica mimo to nie poddawana jest żadnej modyfikacji?

Rozumiem że skupiam się tylko na cylindrze?


RE: Cylinder Głowica - mateusz110396729@wp.pl - 15-03-2013 16:44:18

(15-03-2013 16:36:18)dwarazdwa napisał(a):  Ale czy gość będzie wiedział jaki to szlif 2 czy muszę podać mu jakieś konkretne liczby? Czy pod to kupuję dopiero tłok? Czy np można zrobić szlif jak cylinder ala 60?

Jawomaniak możesz podać jakiś link z tymi rzeczami do kupienia w necie?

Kolego jeżeli pod cylkiem masz nabite Nb czy Nc to nominał jeżeli są jakieś liczby typy R1 R2 znaczy że był szlif i np masz R1 to robisz 2 szlif.


RE: Cylinder Głowica - Simon - 15-03-2013 16:51:39

(15-03-2013 16:44:18)mateusz110396729@wp.pl napisał(a):  
(15-03-2013 16:36:18)dwarazdwa napisał(a):  Ale czy gość będzie wiedział jaki to szlif 2 czy muszę podać mu jakieś konkretne liczby? Czy pod to kupuję dopiero tłok? Czy np można zrobić szlif jak cylinder ala 60?

Jawomaniak możesz podać jakiś link z tymi rzeczami do kupienia w necie?

Kolego jeżeli pod cylkiem masz nabite Nb czy Nc to nominał jeżeli są jakieś liczby typy R1 R2 znaczy że był szlif i np masz R1 to robisz 2 szlif.


A co mają oznaczenia pod cylindrem do obecnego rozmiaru tłoka ? facepalm

Co do tematu pod warstwą nagaru powinieneś mieć cyferkę oznaczającą obecny rozmiar. Jeżeli dajmy na to jest "2" kupujesz na allegro tłok wraz z pierścieniami na "3" idziesz do zakładu i oni na podstawie dostarczonego tłoka robią Ci szlif . Co do jakości to kupuj Almot albo ZMD z tym że ZMD nie dostaniesz na wszystkie wymiary.


RE: Cylinder Głowica - mateusz110396729@wp.pl - 15-03-2013 19:40:30

(15-03-2013 16:51:39)Simon napisał(a):  
(15-03-2013 16:44:18)mateusz110396729@wp.pl napisał(a):  
(15-03-2013 16:36:18)dwarazdwa napisał(a):  Ale czy gość będzie wiedział jaki to szlif 2 czy muszę podać mu jakieś konkretne liczby? Czy pod to kupuję dopiero tłok? Czy np można zrobić szlif jak cylinder ala 60?

Jawomaniak możesz podać jakiś link z tymi rzeczami do kupienia w necie?

Kolego jeżeli pod cylkiem masz nabite Nb czy Nc to nominał jeżeli są jakieś liczby typy R1 R2 znaczy że był szlif i np masz R1 to robisz 2 szlif.


A co mają oznaczenia pod cylindrem do obecnego rozmiaru tłoka ? facepalm

Co do tematu pod warstwą nagaru powinieneś mieć cyferkę oznaczającą obecny rozmiar. Jeżeli dajmy na to jest "2" kupujesz na allegro tłok wraz z pierścieniami na "3" idziesz do zakładu i oni na podstawie dostarczonego tłoka robią Ci szlif . Co do jakości to kupuj Almot albo ZMD z tym że ZMD nie dostaniesz na wszystkie wymiary.

Kolego nie chodziło mi tutaj o rozmiar tłoka tylko autor miał problem jak rozpoznać czy jego cylinder był szlifowany.