Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Gm13F powiększanie - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Gm13F powiększanie (/showthread.php?tid=12314)

Strony: 1 2


Gm13F powiększanie - Winiar 93 - 10-03-2013 14:31:49

Witam rozpiłowałem swój gm13f o ok 2mm więcej i jak go założyłem do 019 to nie rozpiłowałem dolotu w cylku. Czy dlatego jak dam około 1/2 gazu to go zamula i gaśnie??

PS.Regulacja była


RE: Gm13F powiększanie - xXKuba99Xx - 10-03-2013 14:35:44

więcej mu daj paliwa, może pomoże Smile


RE: Gm13F powiększanie - Winiar 93 - 10-03-2013 18:15:48

zmieniłem iglicę na tą od simsona na ostatni rowek i podszlifowałem jeszcze dolot w cylku i jest coraz lepiej


RE: Gm13F powiększanie - wojtekr35 - 10-03-2013 18:38:14

Na połączeniu cylinder-gaźnik nie może być żadnego progu, musi być taka sama średnica albo chociaż płynne przejście w inną średnicę. Jeżeli nie będziesz mógł z tym dojść do porządku, to daj mniejszą dyszę.


RE: Gm13F powiększanie - lada97 - 10-03-2013 18:45:11

Tak jak wojtek pisał nie może tak być bo powstają zawirowania i się dusi jak mu dajesz do końca. A jak powoli mu dajesz to wchodzi ładnie? Najlepiej to na równo to zrobić by nie było różnicy w dolocie i gaźniku.


RE: Gm13F powiększanie - Winiar 93 - 10-03-2013 18:48:16

jak mu daje powoli to tak samo jest


RE: Gm13F powiększanie - Conqeror - 11-03-2013 10:34:30

Może po prostu nieodpowiednio rozwiercony ? W rzeczywistości to nie taka prosta operacja.

Tez może być zły stosunek dyszy do przelotu ale na 99 % sądze że cośnie tak przy rozwierceniu


RE: Gm13F powiększanie - kadetmen - 11-03-2013 19:49:09

Ja swój gaźnik gm13 rozwierciłem na kształt stożka ( przy wylocie ma jakieś 15,5 mm a przy przepustnicy 13 ) .Dodatkowo go w środku wypolerowałem i chodzi przepięknie , tylko mój silnik to 023 , ale mam w nim cylinder od 019 z rozwierconym kanałem dolotowym do 17 mm ( max w tym cylindrze :F ) .

Miałem też podobny kłopot jak Ty , tyle że u mnie silnik przerywał po rozgrzaniu i była to wina uszczelki pod cylindrem ( był to 023 z org. cylindrem i gaźnikiem ) .


RE: Gm13F powiększanie - Romet Ogar 205. - 11-03-2013 20:03:29

Przy dolocie czyli na łączeniu gaźnika z cylkiem nie może łapać żadnego powietrza więc sprawć uszczelki, a poza tym po co piłowałeś dolot jak mogłeś same dysze przewiercić i efekt też dobry w mocy by był...

A jak już chcesz piłować to nie tylko dolot, ale też kanały płuczące itp.


RE: Gm13F powiększanie - wojtekr35 - 11-03-2013 20:15:11

Samymi dyszami nie uzyska takiego efektu jak przy większym gaźniku... Przy tym sprzęcie to jedynie bym się spodziewał lepszej reakcji na gaz, bo żeby więcej mocy uzyskać by trzeba było inne mody zastosować. Czasem gaźnik o kilka mm większy zmienia sprzęt nie do poznania, ale przy 50cm^3 bym nie oczekiwał jakiejś zauważalnej poprawy ;]


RE: Gm13F powiększanie - Winiar 93 - 11-03-2013 20:44:54

dałem koledze żeby rozwiercił cylek i gazior bo jak wczoraj podregulowałem to było lepiej


RE: Gm13F powiększanie - Winiar 93 - 23-03-2013 11:17:54

cylek rozzwiercony i gaźnik też i pali ok ale chodzi to 3/4 manetki czemu?


RE: Gm13F powiększanie - chart21050 - 23-03-2013 11:38:58

Jak ja na charta kruciec mniejszy założyłem k60b który ma wiekszą średnicę to normalnie chodził. ale to róznica 1mm była.
Robi taki dźwięk buuu czy po prostu nie wchodzi?


RE: Gm13F powiększanie - Vladimir - 23-03-2013 11:44:19

Jak polerujecie króciec to pamiętajcie że nigdy na lustro. Na lustro możecie spolerować dolot powietrza tylko.


RE: Gm13F powiększanie - Winiar 93 - 23-03-2013 11:48:52

robiiii buuuuuu i zgaśnie chyba że manetką wrócisz a i nic nie polerowałem