Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
2 cylindry w silniku 023 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Polak potrafi (/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Wątek: 2 cylindry w silniku 023 (/showthread.php?tid=11748)

Strony: 1 2 3 4


2 cylindry w silniku 023 - wegierski66005 - 20-02-2013 11:38:46

Witam was , myslal ktos moze wstawic drugi cylinder do silnika 023 ?
chodzi mi dokladnie o takie cos http://desmond.imageshack.us/Himg27/scaled.php?server=27&filename=223bq.jpg&res=medium . Nie wspomne o simsonie s100 to calkiem inna bajka ale takie cos jak w linku to mysle ze to nie zly pomysl. W silniku 023 zaplon jest po lewej stronie i wtedy cylinder powinien byc po lewej .


RE: 2 cylindry w silniku 023 - LukaszzT1 - 20-02-2013 12:28:28

trzeba by kartery miec inne bo na zwykłych karterach nic nie zrobisz Tongue musiał byś jakos dospawac kawałek karteru ale to sie nie uda.


RE: 2 cylindry w silniku 023 - szopen45 - 20-02-2013 16:55:16

Za dużo się filmików na yt naoglądałeś ;0 Nic z tego nie bd a nawet jak by było to trzeba mieć do tego warunki i kaseTongue


RE: 2 cylindry w silniku 023 - xXKuba99Xx - 20-02-2013 16:59:28

magneto miało by kłopot, nie wiadomo czy by odpalił


RE: 2 cylindry w silniku 023 - Artur - 20-02-2013 17:27:51

Możesz spróbować zrobić coś tego typu: https://www.youtube.com/watch?v=JONxT9CLBPg.


RE: 2 cylindry w silniku 023 - skowron142 - 20-02-2013 19:13:06

co się nie da? wszystko się da trzeba mieć chęci w Świdniku stoi wsk i też ma dwa cylindry i to w dodatku piętrowo!



Ogarnij troszkę pisownię


RE: 2 cylindry w silniku 023 - lada97 - 20-02-2013 19:24:38

Nie lepiej dać większą pojemność? bo i tak nic z tego nie wyjdzie trzeba mieć doby warsztat do tego.


RE: 2 cylindry w silniku 023 - skowron142 - 20-02-2013 19:34:04

jest gościo co składa sam motocykle np kartery od innego skrzynie od innego itp ciekawe co by zrobił z romkaSmile


RE: 2 cylindry w silniku 023 - nie_mientki - 20-02-2013 19:35:35

Wybaczcie mój sceptycyzm, ale stawiam swojego ukochanego T1 przeciw garści orzechów że projekt 2 cylindrowego 023(a może 046?) stanie na etapie kopiuj-wklej w Paint'cie.

Wystarczy że pomysłodawca zorientuje się że samo zaprojektowanie i wykonanie specjalnego wału będzie kilkukrotnie droższe od nowego, skośnego silnika 110 czy używanego, ale sprawdzonego 125ccm z Hondy czy Suzuki.


RE: 2 cylindry w silniku 023 - wegierski66005 - 21-02-2013 13:31:09

Chlopaki ja to ogarne Wink Postaram sie zrobic a jak nie wypali to bede jezdzil na silniku 019 albo 023 Big Grin


RE: 2 cylindry w silniku 023 - skuter007 - 21-02-2013 14:14:33

Życzę powodzenia, ale i tak zapewne skończy się to fiaskiem, ponieważ do tego jest potrzebna wiedza i sprzęt, czego ty raczej nie posiadasz, bo masz 13 lat...


RE: 2 cylindry w silniku 023 - Norbi96 - 21-02-2013 17:14:15

(20-02-2013 19:13:06)skowron142 napisał(a):  co się nie da? wszystko się da trzeba mieć chęci w Świdniku stoi wsk i też ma dwa cylindry i to w dodatku piętrowo!

Tylko, że człowiek który to zrobił nie miał 13 lat i wiedział coś więcej...


RE: 2 cylindry w silniku 023 - maziak1970 - 21-02-2013 17:33:22

Czego to jeszcze ludzie nie wymyślą może jutro na forum ktoś doda post czy z 023 da się wycisnąć 50 koni ... Jak chcesz jeździć więcej to sobie kup Jawę 350,cbr,horneta itd.,bo tu po pierwsze w silniku nic nie zrobisz po drugie konstrukcja nie wytrzyma


RE: 2 cylindry w silniku 023 - rowler - 21-02-2013 19:42:58

oj wytrzyma wytrzyma, silnik - trzebaby kartery przerobić, dać komuś kto się zajmuje obróbką aluminium i da sobie z tym radę ale najpierw musisz obliczyć rozstaw cylindrów, długość wału, WAŁ- również można zrobić co wiąże się z tym, że trzeba dać kolejnemu specjaliście, który obliczy jak wydajnie połączyć dwa wały lub zrobić/dopasować jeden, kolejnym problemem jest zapłon, ponieważ trzeba obliczyć według już gotowego wału punkt zapłonów na obu cylindrach, czy miałyby być jednocześnie czy każdy w innym momencie, musiałbyś w to głębiej wejść, poszukać SPECJALISTÓW i mieć dość sporą ilość gotówki, oczywiście całą moc i moment obrotowy trzeba przenieść na tylne koło co z kolei sprowadza nas do wzmocnienia skrzyni biegów, sprzęgła.
Czyli po kolei:
1. Przemyśleć konstrukcję wału korbowego.
2. Przemyśleć rozwiązanie z zapłonem.
3. Dokładnie rozplanować przeróbkę karterów.
4. Pokombinować co ze skrzynią i sprzęgłem.
5. Policzyć swoje pieniążki.
6. Kombinować zależnie od wyboru wału, czy ma być jeden czy dwa gaźniki, najlepiej byłoby aby GMP w obu cylindrach były w jednym momencie.
Na razie tyle mniej więcej mi przyszło do głowy ale na tym nie koniec, jest to długa i żmudna droga.


RE: 2 cylindry w silniku 023 - Feiro - 21-02-2013 19:45:54

Ludzie złoci Smile Macie + za kreatywne myślenie, da się to zrobić ale nie w domowych warunkach(chodzi mi o zwykłego zjadacza chleba).

Dobra, przypuśćmy wykroiłeś skrzynię korbową, przyspawałeś ją do drugiego karteru i jakimś cudem udało Ci się rozwiązać problem sprzęgła(które nie wytrzyma mocy 2 cylindrów i zacznie się ślizgać).

Teraz zostaje kwestia połączenia wałów, zapłonu, gaźników.

Połączenie wałów: Jako że nie masz w domowych warunkach sprzętu aby zrobić krzywkę z 2 skokami(gdybyś chciał aby tłoki odpalane były na przemian) to musisz połączyć wały w idealnie tym samym kącie aby w tym samym momencie znajdowały się np w GMP. Nie chcę nawet myśleć o siłach które w momencie pracy będą działały na wał, łożyska i karter...


Zapłon: Tak czy inaczej zostaje zapłon bateryjny ponieważ tradycyjny zasilany z cewki będzie miał ciężko wydolić. Zostaje przewinięce cewek które będą zasilały akum->zapłon

Gaźniki: Na każdy cylinder po jednym gaźniku... GM12F/GM13F będzie w cholerę ciężko zsynchronizować ze sobą więc pozostaje zakup droższego produktu który byłby w stanie zasilić 2 cylindry jednocześnie.


Myślę że wystarczająco zniechęciłem. Stracisz tylko czas i pieniądze a niepotrzebnie się tylko wku*wisz bo Ci to nie wypali.


Takie moje zdanie na temat robienia czegoś takiego.