Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Renowacja powłoki lakierniczej - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: Renowacja powłoki lakierniczej (/showthread.php?tid=11334)



Renowacja powłoki lakierniczej - michalh-91 - 08-02-2013 03:22:32

Przed położeniem nowego lakieru zdzieracie caly stary lakier az do golej blachy?uzywacie do tego piaskarki czy moze taka partyzantka i wiertara ze szczotkami drucianymi?to 2 troche latwiej dostepne i tansze chyba...wg mnie jesli nie ma rdzy i 10 innych warstw lakieru to chyba do konca nie ma sensu zdzierac calego,jedynie zmatowieć dla lepszego trzymania nowego,bo przeciez to dodatkowa ochrona stali,a jak zacieki beda czy nierownosci na podkladzie to papierkiem 600 na mokro delikatnie i jadymy od nowa i kladziemy lakier 2 warstwy jak Bóg przykazał,czy to tylko moje zamysły takie są?

Jest różnica czym maluje,spray czy z pistoletu,ponoc z pistoletu trwalsza jest...rame pomalowalem ze sprayu(akryl) ale sie zastanawiam czy nie zaczac od nowa i pistoletem wszystko przeleciec,lakieru jeszcze nie polozylem tylko podklad wiec mozna sie zawrocic bez wiekszych szkod

zajecia zaczynam niedlugo i czasu bedzie totalnie zero wiec chociaz podkaldem chce prysnac zeby gola stal nie lezala ,tak wiec spieszy mi sie

pzdr


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - marek0398 - 08-02-2013 09:49:30

Do tego celu nigdy nie używaj szczotki drucianej ponieważ zostawia głębokie rysy [Przed położeniem nowego lakieru zdzieracie caly stary lakier az do golej blachy?] niekoniecznie tak jak napisałeś [wg mnie jesli nie ma rdzy i 10 innych warstw lakieru to chyba do konca nie ma sensu zdzierac calego,jedynie zmatowieć dla lepszego trzymania nowego]
Lepszym rozwiązaniem jest malowanie pistoletem natryskowym niż Sprayem to prawda że jeśli malujesz pistoletem to jest trwalsze pistolet ma dyszę ok. 1,4 / 1,5 i jest precyzyjna a Spray ok. 0,9 i to kawałek plastiku.


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - koi7 - 08-02-2013 11:09:27

Zmatować najlepiej papierem ściernym, ja robiłem tak że malowałem podkładem w sprayu takim droższym za 25zł w przeciwieństwie do sprayu za 9.50zł a później kompresorem i efekt jest bardzo fajny.; Jak by ci się chciało to możesz do blachy lepszy efekt będzie i farba będzie się dobrze trzymała .


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - michalh-91 - 08-02-2013 14:59:33

czyli mam rozumiec papier scierny wystarczy?


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - kosa - 08-02-2013 15:58:25

tak najpierw grubym potem mniejszym i najmniejszym (chodzi o granulację )


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - Błażej - 08-02-2013 16:10:36

Gradację a nie granulację Big Grin

Lakier stary możesz zmatowić, ale musisz zmatowić wszystko a nie tylko jeden czy 2 punkty gdzie widzisz niedoskonałość. Miejscami (jeżeli jest rdza albo jest miejsce brudne po latach bo nie było tam lakieru od 10 lat np.) To i tak musisz je wyczyścić do gołego metalu. Tak czy siak podkład kładzie się na stary lakier, więc nie ma obaw


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - michalh-91 - 10-02-2013 19:42:53

To git.Chyba zaczne od nowa z ta ramą,jak juz robic to porządnieWink.Dzieki bardzo.


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - Kaskader na komarze - 10-02-2013 19:52:11

Tylko odtłuścić to trzeba bo lakier ci nie będzie trzymał Smile


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - marek0398 - 26-02-2013 20:58:06

Tak najlepiej przed lakierowaniem odtłuścić powłokę zmywaczem silikonowym (proponuje NOVOL)


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - LukaszzT1 - 26-02-2013 21:13:45

Ja zdzierałem stary lakier do gołej ramy szczotka druciana na szlifierce i nie ma zadnych głebowkich rys,wiec mozesz smiało zdzierac do gołej blachy takim sposobem.


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - kolo006 - 08-03-2013 22:26:53

A może wiecie jaki kolor miały oryginalne felgi Rometa ? Bo mojemu by się przydało malowanie i chciałbym na oryginalny kolorek Smile


RE: Renowacja powłoki lakierniczej - arecki16 - 08-03-2013 23:06:27

Orginalne obręcze były chromowane a szprychy w ocynku.