Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z V-max (50 T-1)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam taki problem mój 50 T-1 mało leci może niecałe 40kmh i to z trudem.Co może być zużyte w silniku ? A z tego co wiem powinien jechać chociaż te 50-55 kmh Smile



Z góry dzięki Big Grin
Cylinder moze byc zuzyty a masz silnik 3 czy 2 biegowy
kompresja słaba,zel wyregulowany zapłon oraz ganik i jakie masz zebatki?? w sensie ile maja zebów,ale mój 50-T1 tez miał taki słaby v max dopiero zmiana gaznika na k60b oraz zapłonu na CDI zmieniło v max na te 55-60km choc kolega simsonem zmierzył ponad 60km kolega sraczem 55-60,a oryginalny licznik 55km wiec róznie z tym v maxem jest.
jak 50 t1 to powinien miec 019
ale sprawdz powietrze w kołach wymien pierścionki zoabcz czy cylinder nie ma rys i progu pobaw sie z zeatkami jest duzo sposoów zobacz czy nie masz hamulcy za mocno przyciagnietych
V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało

Zaczyna sie od nadwozia, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy koła kręcą sie bez żadnych oporów itd.
Jak nie to , to sprawdź kompresje, jak za niska jest przyczyna, jeśli OK to wyreguluj gaźnik zapłon, wyczyść wydech i filtr powietrza.

No i przede wszystkim przełożenie, jak masz 11/44z to więcej nie poleci
(15-10-2012 22:30:23)Irek napisał(a): [ -> ]V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało

Zaczyna sie od nadwozia, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy koła kręcą sie bez żadnych oporów itd.
Jak nie to , to sprawdź kompresje, jak za niska jest przyczyna, jeśli OK to wyreguluj gaźnik zapłon, wyczyść wydech i filtr powietrza.

No i przede wszystkim przełożenie, jak masz 11/44z to więcej nie poleci
(15-10-2012 21:53:16)beqqu napisał(a): [ -> ]Mam taki problem mój 50 T-1 mało leci może niecałe 40kmh i to z trudem.Co może być zużyte w silniku ? A z tego co wiem powinien jechać chociaż te 50-55 kmh Smile
Ile ważysz?
(15-10-2012 21:57:40)Dabek333 napisał(a): [ -> ]Cylinder moze byc zuzyty a masz silnik 3 czy 2 biegowy
zębatki 13/44z.
3 biegowy.

(15-10-2012 23:08:46)nie_mientki napisał(a): [ -> ]
(15-10-2012 21:53:16)beqqu napisał(a): [ -> ]Mam taki problem mój 50 T-1 mało leci może niecałe 40kmh i to z trudem.Co może być zużyte w silniku ? A z tego co wiem powinien jechać chociaż te 50-55 kmh Smile
Ile ważysz?
179 cm 60 kg

(15-10-2012 22:45:21)rometogar205rr napisał(a): [ -> ]
(15-10-2012 22:30:23)Irek napisał(a): [ -> ]V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało

Zaczyna sie od nadwozia, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy koła kręcą sie bez żadnych oporów itd.
Jak nie to , to sprawdź kompresje, jak za niska jest przyczyna, jeśli OK to wyreguluj gaźnik zapłon, wyczyść wydech i filtr powietrza.

No i przede wszystkim przełożenie, jak masz 11/44z to więcej nie poleci
Powietrza w oponach dużo,kompresja - nie sprawdzałem,gaźnik,zapłon wyregulowany,wydech,gaźnik,filtr powietrza czyszczony.

(15-10-2012 22:30:23)Irek napisał(a): [ -> ]V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało

Zaczyna sie od nadwozia, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy koła kręcą sie bez żadnych oporów itd.
Jak nie to , to sprawdź kompresje, jak za niska jest przyczyna, jeśli OK to wyreguluj gaźnik zapłon, wyczyść wydech i filtr powietrza.

No i przede wszystkim przełożenie, jak masz 11/44z to więcej nie poleci

Jak wymienię cylinder,tłok,pierścienie i założę na tylną zębatkę 38z to zwiększy się v max do tych 55 ?
Policzyłem że zmiana zębatki na 38 da Ci(przy spadku przyspieszenia oczywiście) vmax rzędu 46km/h(zakładałem że obecnie masz 40km/h). Proste obliczenia, i pokazują że chyba nie w przełożeniach jest problem.

O tym jakie części silnika trzeba wymienić zadecyduj po rozebraniu go na części i ocenie zużycia.


PS
O wagę spytałem zupełnie dla jaj, ale skoro ważysz 60kg to w zasadzie nic nie ważyszBig Grin
(16-10-2012 10:03:59)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Policzyłem że zmiana zębatki na 38 da Ci(przy spadku przyspieszenia oczywiście) vmax rzędu 46km/h(zakładałem że obecnie masz 40km/h). Proste obliczenia, i pokazują że chyba nie w przełożeniach jest problem.

O tym jakie części silnika trzeba wymienić zadecyduj po rozebraniu go na części i ocenie zużycia.


PS
O wagę spytałem zupełnie dla jaj, ale skoro ważysz 60kg to w zasadzie nic nie ważyszBig Grin

A po zmianie zębatki na mniejszą dużo spadnie przyspieszenie ??? I czy zamieli czy już nie ?
Jeśli używasz Romka do mielenia to nie dziw się że w końcu silnik dogorywa. O ile spadnie przyspieszenie nie będę wyliczał, bo raz że pewnie niemożliwe bo za mało danych, a dwa że mi się nie chce.
To sucha teoria którą nie trzeba sie w żadnym wypadku kierować, policzyć jak to będzie jeździło sie nie da, dopiero w jeździe i przy pomiarach okaże sie jak zmienił sie v-max i przyspieszenie

Na 38z to już na 100% nie zamieli, v-max może wzrosnąć lub nawet spaść gdy silnik jest w kiepskim stanie- nie będzie miał siły rozpędzać sie na 3 biegu
(16-10-2012 21:13:52)Irek napisał(a): [ -> ]To sucha teoria którą nie trzeba sie w żadnym wypadku kierować, policzyć jak to będzie jeździło sie nie da, dopiero w jeździe i przy pomiarach okaże sie jak zmienił sie v-max i przyspieszenie

Na 38z to już na 100% nie zamieli, v-max może wzrosnąć lub nawet spaść gdy silnik jest w kiepskim stanie- nie będzie miał siły rozpędzać sie na 3 biegu
Ale na 44z bardzo szybko osiągał v-max więc ja myślę że na 38z będzie na trójce spokojnie ciągnął.Ale i tak wymienię cylinder,tłok,pierścienie,platynki,kondensator,cewkę zapłonową i wyreguluję dobrze zapłon i gaźnik i wtedy sie zobaczy czy coś dało -oczywiście po dotarciu Smile
Przekierowanie