Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: remont dezamet 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
będę się przygotowywał bo remontu tegoż silnika na razie mam uszczelki do wymiany bo jak zalałem nowego oleju(lux10) to zaczeło lecieć przez uszczelki niestety nie znalazłem żadnego przewodnika o kwadraciaku jak rozpołowić na ale moje pytanie jest takie ile potrzeba łożysk i uszczelniaczy i tuleji mosiężnych a i jaki ma być luz łożysk czy taki jak w czeskim 223 że luz to jest C3 czy tez do polskiego silnkia przewidziano łożyska o innym luzie no i na co zwrócić uwagę przy remoncie 023 (zastrzegam że pierwszy raz będę remontował polski silnik)
polecam książkę pt obsługa i naprawa motorowerów romet powodzenia Smile .
rób sobie zdjęcia podczas remontu to nie bedziesz miał problemu ze złożeniem Big Grin chyba że masz pamięć dobrąBig Grin
(28-08-2012 18:58:35)MOTÓRZYSTA napisał(a): [ -> ]rób sobie zdjęcia podczas remontu to nie bedziesz miał problemu ze złożeniem Big Grin chyba że masz pamięć dobrąBig Grin


zdjęcia to najlepszy pomysł na praktykach tak silnik skladalem i chodzi do dzis
dobra ale powiedzcie mi teraz łożyska jaki mają mieć luz ? czy C3 jak w czeskim 223 czy inny ?
c3 najlepiej
aha czyli taki sam luz musi być jak w silniku jawa 223 dobra bóg zapłać ci dobry człowieku
a czy sprężyne kopniaka napina się ?
czasem tak czasem nie to zależy czy masz w silniku czy taką obok kopki ale u ciebie się naciąga musisz założyc kopke jak już bedziesz mial połowki skrecone to od strony sprzegła tam taki zabierak jest kręcisz kopka w dół i wkładasz w ząbki jak odbija to dobrze jak nie ta naciągasz jeszcze
Jeszcze taka uwaga- proponuję Ci nie wymieniać tulejek w skrzyni. Osobiście kupiłem kiedyś tulejki nowej produkcji i po wybiciu starych okazało się że są za krótkie, a luz pomiędzy wałkiem a tulejką jest jeszcze większy niż na starych elementach. Oprócz tego nowe tulejki nie posiadają rowka na smarowanie (chociaż w przypadku takiego luzu może on być niepotrzebny Smile ). Jeżeli jednak będziesz je wymieniać to moim zdaniem jedyną opcją jest dotoczyć nowe pod wymiar.
no u mnie jest na zewnątrz sprężyna i jak ją napiąć próbuje ją ręcznie napiąć na siłę i na końcu zawsze mi strzela i z powrotem muszę ją naciągać
naciągnij tak jak mówił jarek Smile
a może jarek napisze jakoś normalnie żebym zrozumiał a nie jakimś grypsem
Zewnętrzną sprężynę naciągasz na skręconych karterach- obracasz wałek do momentu aż dźwignia będzie dobrze odbijać i wtedy blokujesz go zderzakiem mocowanym od strony prawej pokrywy. Trudno to jakoś obrazowo przedstawić, ale przy składaniu zobaczysz o co chodzi. Na koniec zabezpieczasz zderzak segerem i to wszystko. Pamiętaj też o "podkładce" pod zderzak i gumowym odbojniku zderzaka.
no już kumam o co chodzi a jeszcze w którą stronę się napina w przód czy w tył kopke ?
Stron: 1 2 3
Przekierowanie