Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Sprzęgło
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam problem ze sprzęgłem.
Komar strasznie kopcił więc wymieniłem simering.Wszystko złożyłem i nie moge wyregulować sprzęgła. Wkładam na zimno 1 albo 2 bez różnicy wciskam sprzęgło i koło z bardzo dużym oporem się kręci.Trzyma go troche jakby na biegu. Na luzie wszystko jest ok wiec regulacja biegów nie pomoże.biegi ogólnie dobrze wyregulowane. Nie wiem jak wyregulowac to sprzęgło, tam pod silnikiem.czy to mam mocno wkręcić czy jak ?. Czytałem na innych forach że to może być wina oleju. Olej mam lux 10. Miałem go i wcześniej przed wymianą simeringu i nie bylo takich problemów. Komar jesździł dobrze, tyle że kopcił i wreszcie wymieniłem ten simering. Nie potrafie wyregulowac sprzęgła. Prosze o pomoc.

I tak dla ciekawości. Mój kolega ma komara kadeta, na małych kółkach z kwadratowym silnikiem a ja mam zwykłego komara na dużych kołach lecz z okrągłym silnikiem. Czym to się różni ?. który ma więcej siły lub przyspieszenie ?
Może po prosty źle poskładałeś sprzęgło albo nie wsadziłeś na miejsce popychacza.
Tego sprzęgła nie dąło się inaczej złożyć. popychacz jest we właściwym miejscu. Przy ciągnięciu linką on wstawał Big Grin
Dokładnie tak jak pisze arecki16 może żle sprzęglo złożone. A jezeli dobrze to pod silnikiem wykręć śróbkę od regulacji wtedy będzie dalej łapać i musi działać. Silnik kwadratowy od okrągłego różni się wyglądem i lekko mocą s38 jest słabszy lekko ale podobno tej różnicy bardzo nie czuć. Aha i w s38 jest spręzyna w środku silnika a 023 jak w kadecie na zewnątrz no a reszta to to samo.
Czyli jak wykręcę tą śrubkę pod silnikiem na maxa to na 2 wciskając sprzęgło koło będzie kręciło się jak na luzie ? Dobrze rozumiem ?
Pobaw sie po prostu tą śrubką i próbuj, jak odkręcasz to linka sie bardziej naciąga i wtedy sprzęgło lepiej łapie.
(23-07-2012 23:57:47)tomi2c napisał(a): [ -> ]Czyli jak wykręcę tą śrubkę pod silnikiem na maxa to na 2 wciskając sprzęgło koło będzie kręciło się jak na luzie ? Dobrze rozumiem ?

Z tego co rozumiem to dobrze rozumiesz ale nie musisz odrazu wykręcać na maxa wystarczy 3 obroty i sprawdz jak dalej nie wysprzegla to znowu 3 obroty i tak w koło macieju aż sprzęgło będzie wysprzęglać ale sie nie bedzie slizgać.
No dobra pobawie się jutro ;] Dam znać co i jak
Zrób tak: wkręć tę śrubkę regulacji od spodu do takiego momentu az na klamce sprzęgła będzie wyczuwalny lekki luz. Następnie sprawdź czy sprzęgło się dobrze wysprzęgla: Zapal, sprzęgło, wrzuć jedynkę i zobacz co się staniee- jeżeli moto będzie ciągnąć do przodu to znaczy że śrubkę pod silnikiem musisz jeszcze wykręcić(naciągniesz tym samym linkę).

I tak powtarzasz operację aż do uzyskania dobrej regulacji!
Odkręciłem tą śrubkę na dole silniku do regulacji i zaczełem po 2 obroty śrubą sprawdzać czy już jest dobrze.
Za każdm razem było to samo. wciskając sprzęgło koło tylnie nie chciało się obracać, obracało się z wielkim trudem.
nie wiem co jest przczyną tego, na sprzęgle przecież koło powinno się obracać bez problemu jak na luzie.
Chyba źle złożyłem sprzęgło, nic innego być nie może. Ma ktoś schemat czytelny jak złożyć sprzęgło ?
Ma ktoś jakieś pomysły ? schemat znalazłem ale tak jak w nim było pokazane złożyłem.
Nie lata Tobie przypadkiem wał na boki?
Przekierowanie